سرمربی نفت تهران با بیان اینکه فردا باید در مقابل تیمی قرار بگیرم که سال‌ها برای آن بازی کرده‌ام، گفت: متاسفانه مشکلات مالی باعث شده نفت سرگردان شود و نتایج لازم را نگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا منصوریان در نشست خبری این تیم قبل از دیدار مقابل استقلال تهران با بیان این مطلب افزود: قبل از هر چیز باید از کسانی که برای حمایت ما در دیدار مقابل الجیش به ورزشگاه آمده‌اند، تشکر کنم. باید از پرویز مظلومی، مهدی رحمتی، مهدی طارمی، احمد نوراللهی و دیگر دوستانی که حتی تلفنی ما را حمایت کردند تشکر کنم، اما شرمنده‌ام که نتوانستیم به دور بعد صعود کنیم.

وی تاکید کرد: ما فردا بازی مشکلی را مقابل تیمی خواهیم داشت که از ابتدای فصل تا به الان صدرنشین لیگ بوده و بازی‌های خوبی از خود ارائه داده و نشان داده که به دنبال کسب قهرمانی است.

منصوریان در ادامه خاطرنشان کرد: تفاوت بازی فردای ما با سال گذشته این است که سال پیش ما پشتِ سر استقلال بودیم و یکی از مدعیان قهرمانی بودیم، اما امسال شرایط فرق کرده و ما با توجه به مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم نتوانستیم عملکرد سال گذشته را داشته باشیم. ما مقابل الجیش بازی را واگذار کردیم و بازیکنان را از لحاظ روحی روانی برای مقابل استقلال آماده کردیم تا بتوانیم یک بازی خوب را در مقابل استقلال برگزار کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: از استقلال شناخت کافی دارم و هم بازیکنان و مربیان تیم را می‌شناسم و احترام خاصی برای کادر فنی این تیم قائل هستم؛ خصوصا پرویز مظلومی که خودم شاگرد او بودم و این افتخاری بود که نصیب بنده شد و من فردا به دلیل نشستن روی نیمکت نفت از هواداران و کادر فنی استقلال عذرخواهی می‌کنم.

منصوریان در پاسخ به این سئوال که چرا نفت امسال نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: نمی‌خواهم همه چیز را توجیه کنم، اما از شانس من و از زمانی که به نفت آمده‌ام این تیم دارای مشکلات مالی بود و متاسفانه چون تا به حال چنین مشکلاتی در نفت تجربه نشده بود، تا حدودی در یک فضای سردرگم قرار گرفتیم و یک حرکت سینوس‌وار را در فصل جاری داشتیم که یک روز بازی را می‌بردیم و روز بعد نتیجه را واگذار می‌کردیم، اما با تمام این تفاسیر و مشکلاتی که وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا پایان فصل نتایج قابل قبولی کسب کنیم تا بتوانیم نفت را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

سرمربی نفت تهران در پاسخ به این سئوال که قنبرزاده پس از دیدار مقابل الجیش اعلام کرده بود که ما پول غذا و شام را از بازیکنان گرفته‌ایم، گفت: باز هم تاکید می‌کنم که نفت مشکلات مالی بسیاری دارد و شاید همین مشکلات باعث شد تا حدودی شرایط نفت به هم بریزد و آن کیفیت همیشگی را ارائه ندهد.

منصوریان درباره این که فریادشیران گفته است مسئولان نفت باید از مسئولان تراکتورسازی و دیگر تیم‌های صنعتی راه و روش مدیریت را یاد بگیرند، گفت: من نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم و این را باید مدیران باشگاه پاسخگو باشند، زیرا من فقط می‌توانم در مسائل فنی صحبت کنم، اما تنها می‌توانم بگویم این بحث و جدل‌ها انرژی لازم را از تیم می‌گیرد و نمی‌گذارد که ما تمرکز لازم را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: من می‌توانم با حضور در چندین برنامه نود راجع به مشکلات صحبت کنم و این مسائل را ریشه‌یابی کنم.

منصوریان در پاسخ به این سئوال که چرا باشگاه نفت اسپانسری ندارد، اما کاپیتان تیم ملی روی پیراهنش یک اسپانسر خاص خورده است، گفت: او کاپیتان تیم ملی است و بازی او ۷۰ میلیون بیننده دارد، اما تیم ما که تماشاگری ندارد که اسپانسر بخواهد به این دلخوش کند که تبلیغاتش دیده می‌شود، بنابراین جایی هزینه می‌کند که برای او استفاده داشته باشد.

سرمربی نفت تهران در خصوص رایگان کردن حضور تماشاگران در فوتبال ایران گفت: به نظر من مسئولان بیایند و یک سال فوتبال را رایگان کنند تا مردم به ورزشگاه جذب شده و فوتبال را تماشا کنند، زیرا واقعا برای جوان‌های ما سخت است که برای هر بازی تا ۵۰ هزار تومان هزینه کنند، خصوصا اینکه همه علاقه‌مندان به فوتبال از جنوب تهران و یا حتی جنوب شهرهای کشور می‌آیند و واقعا هزینه کردن برای آنها مشکل است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نیست یک سال فوتبال را تعطیل کنید تا مشکلات را کاملا برطرف کنیم، گفت: اصلا با چنین نظری موافق نیستم، زیرا که تعطیلی فوتبال ضربه سنگینی به جوانان ما خواهد زد. تنها دلخوشی جوانان ما تماشای فوتبال است.

منصوریان تاکید کرد: به نظر شما کدام برنامه در تلویزیون می‌تواند جمعیتی بالغ بر ۵۰ میلیون نفر را پای تلویزیون‌ها بکشاند و دو ساعتی آنها را مجذوب تلویزیون کند. ما باید راهکارهای بهتری پیدا کنیم تا فوتبال ما روند رو به رشد پیدا کند و تماشاچیان بیشتری به ورزشگاه بیایند.

سرمربی نفت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: باید به دنبال یک برنامه‌ریزی دقیق برای فوتبال باشیم. اگر می‌خواهیم به استانداردهای لازم برسیم باید از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم. به عنوان نمونه در بوندسلیگای آلمان همه چیز بر روی اصول است و برنامه‌ریزی دقیقی می‌شود، اما ما هرسال می‌شنویم که تیم‌های ما بدهکار هستند و قرار است پرونده آنها بررسی شود و اگر مشکلات مالی آنها برطرف نشد، حق حضور در لیگ را ندارند، اما باز هم سال آینده می‌بینیم که همان تیم‌های بدهکار در لیگ حاضر می‌شوند و بازی می‌کنند.

منصوریان اضافه کرد: شما همین الان به فدراسیون فوتبال بروید و ببینید که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده انضباطی نزد آقای حسن‌زاده موجود است، آیا همه آنها حل شده است؟ پس باید بیاییم برنامه‌ریزی دقیقی کنیم و این مشکل را برطرف کنیم.

وی در خصوص کارلوس کی‌روش که شب گذشته اعلام کرده است از حضور تیم ملی ایران استعفا می‌دهم، گفت: من نمی‌توانم در خصوص کی‌روش زیاد صحبت کنم چون از من انتقاد می‌شود که من دوست او هستم و فردا برخی از دوستان علیه من موضع‌گیری می‌کنند، اما می‌توانم بگویم که کی‌روش معلم من بوده و نکات ویژه‌ای از او یاد گرفتم و متاسفانه برخی دوستان از چپ و راست این مربی را می‌زنند و صبح که بیدار می‌شوی و روزنامه‌ها را مشاهده می‌کنی، متوجه می‌شوی هر کسی به نوعی این سرمربی بزرگ را زده است.

منصوریان تاکید کرد: کارلوس کی‌روش مربی بزرگی است. او سرمربی رئال و تیم ملی پرتغال بوده و در تیم منچستر یونایتد در کنار الکس فرگوسن بوده است و این نشان می‌دهد که او مربی بزرگی است و ما باید از او استفاده کنیم، نه اینکه او را تخریب کنیم. اگر برای او هزینه کردیم استفاده‌اش را بردیم و توانستیم به جام جهانی صعود کنیم و در کره و در یک بازی حساس مقابل این تیم پیروز شویم؛ پس هزینه‌های ما جواب داده است.

وی گفت: باید امکانات به او بدهیم، نباید به دنبال تخریب او باشیم و باید از مربی که جزو ۱۲ مربی برتر جهان بوده است، استفاده لازم را داشته باشیم. کی‌روش مربی کوچکی نیست و او با اینکه ایرانی نبود، پرچم ایران را به دور کمرش بست. حتی اگر او نمایشی هم این کار را کرده باشد، نشان داده است که به ایران علاقه دارد چرا پرچم امارات را به دور کمرش نبست.

منصوریان در پایان خاطرنشان کرد: کی‌روش تجربه بالایی در فوتبال ایران دارد و همه ما باید از تجربیات او در فوتبال کشورمان استفاده کنیم.

منصوریان درباره عدم حضور مربیان لیگ برتری در جلسه با اینفانتینو دبیر کل یوفا هم گفت: وظیفه فدراسیون فوتبال بود که ما را دعوت کند. ما حاضر بودیم اینفانتینو را حتی چند روز بیشتر در ایران نگه داریم و به شهرهای دیگر ببریم!

وی افزود: اینفانتینو دنبال ریاست فیفا است و ما می‌توانستیم به همین دلیل از او وام بلاعوض بگیریم! با این حال وقتی یک نفر مثل علی دایی که تمام فوتبال دنیا او را می‌شناسند، سه ساعت قبل از برنامه دعوت می‌شود، دیگر وای به حال ما!

سرمربی تیم نفت افزود: گویا حضور تجار و مهندس‌ها در این جلسه واجب‌تر از حضور مربیان بود. فدراسیون فوتبال باید ما را به این جلسه می برد که با درد فوتبال آَشنا هستیم.

منصوریان درخصوص اینکه عباس ترابیان که رفاقت نزدیکی با وی دارد باید او را به این جلسه دعوت می‌کرده است، گفت: من کاری به آقای ترابیان ندارم و به صورت کلی صحبت می‌کنم. این ایراد بزرگی برای فدراسیون است که برای مربیان ارزش قائل نمی شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )