مدیرفنی تیم فوتبال راه‌آهن به تمجید از کشور ایران، تیم پرسپولیس و ستاره‌های پیشین تیم ملی ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یانیس توپالیدیس، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال یونان که سابقه کمک‌مربیگری در این تیم را هم در کارنامه‌اش دارد، به تازگی به کادرفنی راه آهن اضافه شده است. او گفت‌و‌گویی با یکی از روزنامه‌های یونان انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

* چطور شد که از ایران پیشنهاد دریافت کردید؟

یکی از مربیانی که او را می‌شناختم، این پیشنهاد را به من داد. البته پیش از اینکه به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهم، روی آن فکر کردم و مطلع شدم که اوضاع در ایران و تهران خوب است. از کسانی که پیش از این در ایران کار کرده بودند مشورت گرفتم که آنها چیزهای خوبی از این کشور گفتند. سپس به تهران رفتم و با مالک باشگاه راه‌آهن به‌طور مستقیم صحبت کردم که صحبت‌های او مرا خیلی تحت‌تأثیر قرار داد. توافقی که برای همکاری بین ما صورت گرفته تا ماه می ۲۰۱۶ (اردیبهشت ۹۴) است.

* برخورد مردم با شما چطور بود؟

برخوردها خیلی عالی بود. اعضای باشگاه راه‌آهن هم به بهترین شکل ممکن با من رفتار کردند. ایرانی‌ها به تیم ملی یونان که در سال ۲۰۰۴ قهرمان یورو شد، بها می‌دهند. آنها تحت‌تأثیر دستاورد ما در آن دوره یورو قرار گرفته‌اند.

* توافق همکاری شما با باشگاه راه‌آهن تنها به عنوان مدیرفنی است؟

مالک باشگاه از من خواست که نقش مربی - مدیر فنی تیم را بر عهده بگیرم، ولی من تنها قبول کردم که تا ماه مِی ۲۰۱۶ به عنوان مدیرفنی با راه‌آهن همکاری کنم، چون به این شکل شناخت بهتری از تیم پیدا می‌کنم.

* لیگ برتر فوتبال ایران در چه سطحی است؟

سطح فوتبال ایران خیلی بالا نیست، ولی تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس در سطح و کلاس بالایی هستند. پرسپولیس تیم خیلی خوبی است. البته نباید فراموش کرد که ایرانی‌ها بازیکنان طراز اولی همچون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و وحید هاشمیان را به بوندس‌لیگا معرفی کردند که از بین آنها دو نفر سابقه بازی در بایرن مونیخ را دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.