عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: همه دوستان هم می‌دانند اگر کفاشیان کاندید شود و به صحنه بیاید، برای ریاست رأی خواهد آورد. به همین دلیل است که کاری می‌کنند او خودش ببرد و کنار بکشد.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص هجمه‌هایی که این روزها علیه علی کفاشیان به وجود آمده است، اظهار داشت: واقعیت این است که کفاشیان خیلی تحت‌فشار است و داریم در حق او جفا می‌کنیم. سیستم وزارت ورزش عزم خود را جزم کرده است تا آقای کفاشیان را بردارند که اشکال خاصی هم ندارد، اما اینکه چگونه او را بردارند، این موضوع مهم است.

وی ادامه داد: به تثبیت مدیریت در ورزش اعتقاد ویژه‌ای دارم، چون این موضوع سبب می‌شود تا بتوانیم کرسی‌های جهانی را کسب کنیم که در فوتبال این موضوع به کرسی‌های فیفا و AFC ختم می‌‌شود. کفاشیان در ۸ سال حضور در فدراسیون فوتبال، باعث شده است تا ۱۲ کرسی در AFC به‌دست آوریم، ضمن اینکه خود او نیز نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است.

عابدینی تصریح کرد: نایب‌رئیسی کنفدراسیونی فوتبال آسیا در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اصلاً کرسی کوچکی نیست. ضمن اینکه معتقدم همین‌که دبیرکل یوفا برای تعامل به ایران سفر می‌کند، نشان از جایگاه فوتبال ایران در آسیا است؛ چراکه هیچ‌گاه شخصی مانند دبیرکل یوفا برای یک رأی به کشوری سفر نمی‌کند. او حتماً می‌داند ایران در فوتبال آسیا جایگاه اول را دارد و به اینجا می‌آید تا از اعتبار این فوتبال استفاده کند.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر کفاشیان خیلی هوشمندانه عمل کرده و می‌گوید به بحرینی‌ها رأی می‌دهد که ما مطمئنیم این اتفاق نمی‌افتد و او این موضوع را می‌گوید تا کاندیداهای دیگر بدانند تا در چنین شرایطی باید از فوتبال ایران حمایت کنند. وقتی این گزارش‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم در حق کفاشیان ظلم می‌کنیم؛ آن هم در حق آدمی که همه ایران او را می‌‌شناسند و معروف و مشهور و سالم است. ما در حال جفا کردن به او هستیم.

عضو هیأت رئیس سازمان لیگ یادآور شد: از نظر من هیچ تخلف مالی به کفاشیان نمی‌چسبد، البته همه ما قصور داریم، ولی تقصیر نداریم. تقصیر این است که شما در انجام یک کار کوتاهی کنید و تخلف کنید و آشنایی با تخلف داشته باشید، اما قصور این است که شما یک کاری را انجام نداده‌اید و بعدها بررسی می‌شود که اگر این کار را انجام داده بودید، بهتر بود. کفاشیان شاید در کاری که انجام داده قصوری به آن وارد باشد، اما من مطمئنم که تعمدی که بر اساس تخلف صورت گرفته باشد، انجام نداده است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود کفاشیان می‌خواهد با مظلوم‌نمایی دوباره رئیس فدراسیون شود، گفت: آیا رسانه‌ای شدن گزارش اصل ۹۰ مظلوم‌نمایی است یا حضور بازرسی کل کشور و اینکه در دفتر مسئولی که همه مملکت او را می‌شناسند و حتی در آسیا فرد شناخته‌شده‌ای است و مدارک و اسناد شخصی او را ببرند، مظلوم‌نمایی است؟ اینکه هر کسی اشتباه کند، بخواهند به کفاشیان ایراد بگیرند، درست نیست. یک داور بد سوت بزند، بخواهند یقه کفاشیان را بگیرند، یا اینکه من اشتباه کنم،‌ یقه کفاشیان را بگیرند و یا اینکه یک تیم ببازد و دوباره بگویند مقصر کفاشیان است. نوع برخوردها‌یی که با کفاشیان می‌کنیم، منصفانه نیست.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در مورد اینکه عده‌ای می‌گویند چون ۸ سال کفاشیان پر شده باید از فدراسیون برود گفت: این‌طور نیست مگر رئیس فیفا و کنفدراسیون‌ها در چند دوره پیاپی ریاست نکرده‌اند. اعتقاد دارم که کفاشیان را اذیت می‌کنیم و این موضوع درست نیست و ظلم محسوب می‌شود. اگر می‌خواهیم کفاشیان نباشد، از طریق قانونی کاری کنیم که در انتخابات رأی نیاورد و به او رأی ندهیم. اگر تجزیه‌وتحلیل داریم آقایان همین الان لطف کرده و خلاف‌ها را به‌صورت یک دفترچه تهیه کنند و به اعضای مجمع تحویل دهند و بگویند به این دلایل کفاشیان اصلاً نباید کاندید شود. اگر چیزی دارند رو کنند و بدهند تا دستگاه قضایی بررسی کند، چون هر کسی می‌تواند متهم باشد، اما مجرم نیست. واقعاً دلم برای کفاشیان که این‌گونه صحبت کرد، سوخت.

عابدینی اظهار داشت: با ظلم‌هایی که به کفاشیان شده است با چند نفر از پیشکسوتان صحبت کرده‌ام و قرار شد نزد کفاشیان برویم و ابتدا در این خصوص صحبت‌های لازم را با او انجام دهیم و به‌نوعی این حرف‌وحدیث‌ها را از دلش دربیاوریم، چون مطمئنم همه اعضای مجمع او را دوست دارند و همه دوستان هم می‌دانند اگر کفاشیان کاندید شود و به صحنه بیاید، برای ریاست رأی خواهد آورد. به همین دلیل است که کاری می‌کنند او خودش ببرد و کنار بکشد.

وی در مورد اینکه یکی از اعضای هیأت‌ مدیره استقلال گفته بود اگر کانون ایران نوین نمی‌تواند پول باشگاه‌ها را بدهد، دو هفته تبلیغات دور زمین را به خود باشگاه‌ها واگذار کند، گفت: این حرف درست است، اما نه برای دو هفته، بلکه باید یک نامه تهیه شود و تمام باشگاه‌ها آن را امضا کنند تا تبلیغات محیطی تا آخر فصل به آنها واگذار شود. الان همه باشگاه‌ها دچار مشکل مالی هستند و می‌توانند با تهیه یک نامه برای هیأت رئیسه سازمان لیگ، طرح خود را ارائه کرده، و ما بلافاصله ایران نوین را دعوت خواهیم کرد و مصوب خواهیم کرد و این حق را به آنها خواهیم داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.