روبینیو، مهاجم مهاجم ۳۲ ساله سابق تیم های رئال مادرید و منچستر سیتی. پس از اتمام قرارداد کوتاه مدتش با تیم گوانگژو چین به برزیل بازگشت و به تیم اتلتیکو مینیه رو پیوست.

به گزارش ایسنا و به نقل از گلوبو، روبینیو یکی دیگر از بازیکنان خوب برزیلی بود که تنها چهار – پنج سال توانست در سطح بالا فو‌تبا‌لش را ادامه دهد و مثل خیلی های دیگر نظیر رونالدینیو و پاتو خیلی زود از فو‌تبا‌ل اروپا فاصله گرفت او یکی از بااستعدادترین مهاجمان برزیلی بود که او نیز درخشش کوتاهی داشت و خیلی زود محو شد و نتوانست عملکرد خوب خود در میلان را ادامه دهد. او که مدتی به شرق آسیا رفت بود و در لیگ چین فعالیت می کرد به اتلتیک مینیرو بازگشت وتا در این تیم برزیلی بازی کند.

روبینیو که مانند نیمار فوتبال خود را از سانتوس شروع کرده بود، از این تیم و تیم اتلتیک مینیرو پینهاد داشت ولی با توجه که مینیرو خود را برای حضوری قدرتمند در لیبرتادورس آماده می کرد در نهایت موفق شد این بازیکن برزیلی را به خدمت بگیرد. روبینیو در تیم چینی همراه اسکولاری مربی برزیلی به فعالیت پرداخت و اکنون دوباره راهی لیگ برزیل شد تا احتمالا آخرین مقصد فوتبالی خودش را در کشور سابق خود بگذراند.

روبینیو دوران حرفه ای اش را از سانتوس آغاز کرده بود و در ۲۱ سالگی راهی رئال مادرید شد. انتقالی که با انتقاد خیلی ها از جمله پله همراه بود که عنوان کرد این بازیکن خیلی زود به اروپا رفته است. او البته حضور در منچسترسیتی و میلان را نیز تجربه کرد. روبینیو اواخر سال ۲۰۱۴ به صورت قرضی از میلان جدا شده و به تیم سانتوس پیوست عملکرد نسبتا خوبی در این تیم برزیلی داشت ، ولی این عملکرد نیز سران میلان را قانع نکرد تا روبینیو را به سن سیرو برگردانند. روبینیو سپس در ادامه مقطعی را در لیگ چین گذراند تا اینکه بار دیگر راهی لیگ برزیل و اینبار تیم اتلتیک مینیرو شده است.

"دنیل نپوموسنو" رئیس باشگاه اتلتیکو مینیرو در حساب توئیتر خود این انتقال را تایید کرد تا روبینیو در ۳۲ سالگی در لیگ کشورش فعالیت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.