باشگاه منچستریونایتد با انتشار گزارش مالی اعلام کرد که پیشرفت قابل‌توجهی در کسب درآمدهایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه منچستریونایتد به عنوان بخشی از گزارش خود به سهامدارانش در نیمه سال مالی، اعلام کرد افزایش قابل توجهی در درآمدهایش داشته و بدهی‌های کلی باشگاه هم نسبت به سال گذشته تا بیش از ۲۰ میلیون پوند کاهش یافته است.

درآمد کلی باشگاه در این مقطع به ۱۳۳.۸ میلیون پوند رسیده و درآمد تجاری باشگاه در فاصله زمانی سه ماهه (از ماه دسامبر ۲۰۱۵ تا ماه فوریه ۲۰۱۶) در مقایسه با همین مقطع در سال گذشته، ۶۶.۱ میلیون پوند افزایش داشته است. این رقم نشان می‌دهد که باشگاه منچستریونایتد از این حیث نسبت به سال ۲۰۱۴، در حدود ۴۲.۵ درصد پیشرفت داشته است. بیشتر این سود هم مربوط به قراردادی می‌شود که منچستریونایتد با کمپانی تولید پوشاک ورزشی «آدیداس» در ابتدای فصل ۱۶-۲۰۱۵ بسته است.

درآمد حاصله از حق پخش تلویزیونی نیز ۳۱.۳ درصد افزایش داشته است که دلیل اصلی این رشد بازگشت شیاطین سرخ به لیگ قهرمانان پس از یک فصل غیبت بوده است. افزایش درآمدها سبب شده تا باشگاه منچستریونایتد با پرداخت بخشی از بدهی‌هایش، رقم بدهی‌هایش را به ۳۲۲.۱ میلیون پوند کاهش دهد که این در مقایسه با میزان بدهی این تیم در همین مقطع از سال گذشته که ۳۴۳.۴ میلیون پوند بوده، با کاهش مواجه شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.