فوتبال اسپانیا که روزی ستاره‌های فوتبال جهان را به سوی خود جذب می‌کرد، حالا از این حیث سیر نزولی به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه اسپانیایی «آس» در مقاله‌ای به قلم یکی از کارشناسانش نوشت؛ فوتبال اسپانیا که در چند سال اخیر شکارچی بزرگی بوده، به ناگهان با دو تهدید جدی به نام‌های لیگ برتر انگلیس و چین روبه‌رو شده است و با این شرایط می‌توان گفت شکارچی، شکار شد.

در حالی که همه صحبت از بحران اقتصادی می‌کنند، قیمت فوتبالیست‌ها همچنان سر به فلک می‌گذارد. ما عادت داشتیم که مقصد مورد ترجیح‌ بهترین استعدادهای جهان از جمله ریوالدوها، رونالدینیوها، فیگوها، زیدان‌ها، رونالدوها، بکام‌ها، مسی‌ها، کریستیانوها، بیل‌ها، نیمارها و دیگر ستاره‌های جهان باشیم، تا اینکه به ناگهان دو رقیب هجومی و سلطه‌جو به شکار ستاره‌های فوتبال جهان اضافه شدند. لیگ برتر حالا به قدری ثروت دارد که پیشنهاد ۱۹۰ میلیون یوروییِ نه‌تنها یک باشگاه، بلکه دو باشگاه (منچستریونایتد و منچسترسیتی) آن هم از یک شهر واقع در شمال انگلیس، امری عادی می‌شود. سپس اژدها (چین) برمی‌خیزد.

یک دقیقه چین را یک گوشه‌ای بگذاریم، ببخشید! ولی با توجه به پول زیادی که آنها می‌دهند، بازیکنی که برای خودش و دوران حرفه‌ای‌اش ارزشی قائل نیست و در سن مناسبی که دارد راهی لیگ چین می‌شود، این برای پول است نه چیز دیگری. جکسون مارتینس که دیگر اتلتیکومادرید او را نمی‌خواست در سن ۲۹ سالگی چین را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد. او در روز امضای قراردادش با گوانگژو اورگراند خوشحال به نظر نمی‌رسید. البته جکسون با این قرارداد آینده مالی خود و سه نسل بعد از خودش را تضمین کرد، اما امضای این قرارداد مارتینس را همانند بیرون انداختن یک دستمال، از زمره فوتبالیست‌های بزرگ کنار زد و خود او نیز به خوبی به این موضوع واقف است.

چین تهدیدی برای فوتبال ما، برای فوتبال اسپانیا به شمار می‌رود، البته در یک مورد خاص: در مورد جذب فوتبالیست‌هایی که تنها به دنبال درآمد هستند و بس. برای آنهایی هم که هم به دنبال پول و هم شور و شوق فوتبال هستند، انگلیس حالا رقیب دیگری برای اسپانیا به شمار می‌رود. بازیکنان می‌توانند در انگلیس به شهرت، احترام، زرق و برق لیگ قهرمانان و غیره و البته یک کیسه پر از پول برسند... البته ما نگران بازی جوانمردانه مالی هم هستیم! تیم‌های لیگ برتری همانند بدنسازی که از استرویدها برای تقویت قوای فیزیکی خود استفاده می‌کنند، در بازار نقل‌وانتقالات پول را به خود تزریق می‌کنند و با قوای مالی عظیمی برای خرید بازیکنان بزرگ روی سکو می‌روند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )