مدیر روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران برنامه‌های هفته بیستم لیگ برتر برای ادای احترام به شهدای شهر چوار را توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، حجت‌الله بهمنی در خصوص برنامه‌های بزرگداشت شهدای چوار در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: سازمان لیگ فوتبال ایران بعد از برگزاری باشکوه جام شهدا و کنگره شهدای ورزش کشور در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، برنامه‌های فرهنگی این هفته را به نام شهدای چوار اختصاص داده است.

وی افزود: به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای را در ورزشگاه‌های کشور تدارک دیده‌ایم. برنامه‌های اصلی این بزرگداشت در ورزشگاه آزادی و در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در این دیدار علاوه بر بزرگداشت یاد و خاطره شهدای چوار و قدردانی از خانواده این عزیزان، به یاد این حادثه دردناک در دقیقه ۵۵ با هماهنگی کانون هواداران باشگاه پرسپولیس، تماشاگران از جای بر می‌خیزند و با نشان دادن عکس‌های شهیدان این واقعه، یاد آنان را گرامی می‌دارند.

لازم به ذکر است در روز ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ و در دقیقه ۵۵ بازی، هواپیماهای دشمن بعثی زمین فوتبال شهر چوار که شاهد برگزاری مسابقه فوتبال بین دو تیم منتخب جوانان ایلام و منتخب چوار بود را به طرز وحشیانه‌ای بمباران کردند، در این حادثه ۱۵ نفر از ورزشکاران، داوران، مربیان و تماشاگران به شهادت رسیدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.