قهرمان دوی ۱۰۰ متر المپیک ۲۰۰۴ آتن عنوان کرد که شرایط محل برگزاری المپیک ۲۰۱۶ او را برای شرکت در این بازی‌ها دچار تردید کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیوع ویروس زیکا در ریودوژانیرو، محل برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ واکنش ورزشکاران سرشناس در سراسر دنیا را بر عهده داشته است.

«جاستین گاتلین» دونده سرشناس آمریکایی و دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز در المپیک ۲۰۰۴ آتن و یک برنز در المپیک ۲۰۱۲ لندن در واکنش به زیکا گفت: ترجیح می‌دهم در این بازی‌ها شرکت نکنم، اما وسوسه مدال بیش از حد شدید است. با این وجود امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که در بازی‌ها حضور داشته باشم.

همچنین «هوپ سولو» دروازه بان تیم فوتبال زنان آمریکا عنوان کرد: زیکا قطعاً مرا نگران می‌کند، البته من آنچه در که در خبرها منعکس می‌شود را می‌بینم. می‌دانم زیکا گسترش پیدا کرده و هیچ واکسنی برای آن وجود ندارد و این همان چیزی است که مرا نگران می‌کند.

«اندرو تریگس هوگ» پاروزن بریتانیایی و دارنده مدال طلا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ نیز با بیان اینکه همسرش را با خود به برزیل نخواهد برد، گفت: ویروس زیکا یک خطر بسیار واقعی برای کسانی است که می‌خواهند خانواده تشکیل بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.