رئیس مستعفی کمیته انضباطی عربستان اظهار داشت کارشناسان مدارک ارائه شده علیه فدراسیون عربستان را تایید کردند و اگر فدراسیون جهانی حقم را از سعودی‌ها نگیرد، حتما با من دشمنی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آنکه فدراسیون عربستان بهانه‌تراشی‌های خود را برای عدم حضور در ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مطرح کرد، چند جابه جایی قدرت در مسئولیت‌‌های مختلف در داخل فدراسیون عربستان رخ داد. از جمله این مسئولان خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بود. او پس از برکناری‌اش از سمت ریاست مصاحبه تندی را علیه فدراسیون عربستان انجام داد و آنها را متهم به سیاسی کردن فضای فدراسیون کرد و گفت: این‌ها می‌خواهند دهانمان بسته بماند! سیاستمداران مداخله مستقیم به امور فدراسیون می‌کنند!

خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون عربستان پس از این اخراج تحمیلی به فدراسیون جهانی فوتبال از ظلمی که بر حق او وارد شده شکایت کرد. این فرجام‌خواهی رئیس کمیته انضباطی نشان از این می‌دهد که فدراسیون عربستان کاملا سیاسی است و آل‌سعود هر کسی را که طبق میل آنها کار نکند کنار می‌گذارند.

البابطین اکنون در زوریخ است تا حق خود را حتی به قیمت تعلیق فوتبال عربستان بگیرد. وی که از ظلم سعودی ها به فیفا شکایت کرده بود امروز در جدیدترین مصاحبه خود با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: پرونده ای که به فدراسیون جهانی فوتبال علیه فدراسیون سعودی ارائه دادم شامل ۹ کارشکنی اثبات شده است که فدراسیون بر حق من ظلم مرتکب شده است. در همین چند روز آینده نتیجه مشخص خواهد شد چه بسا فردا(جمعه) یا دوشنبه آینده نتیجه اعلام شود. همه این اسناد و مدارک به کمیته قانونی فیفا تحویل داده شده است و از این سازمان انتظار می رود که سریعا به آن رسیدگی کند یا حداقل این انتظار را دارم که حکم قطعی اش را در کمتر از ۳۰ روز آینده صادر کند. اگر فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) با وجود مدارک ارائه شده کوتاهی کند و کارهایش را به درستی انجام ندهد بدون شک دشمن من است.

وی افزود: کارشناسان و وکلائی که من در سویئس و پاریس با آنها در این زمینه ملاقات کردم همه از کارشکنی ها و ظلم های وارده تعجب کردند مخصوصا تعطیل شدن جلسات مجمع عمومی به مدت یک سال! آنها همه متخصص در این زمینه ها بودند و همه اتفاق نظر داشتند که حق با من است.

به گزارش فارس، با این بیانات رئیس کمیته انضباطی فدراسیون عربستان مشخص شد که آل‌سعود کاملا در امور ورزشی دخالت و مهره‌ها را جا به جا می‌کنند و تمام مدارک با تایید کارشناسان متخصص پاریسی و سوئیسی همراه بوده است. با این همه مدارک علیه فدراسیون عربستان، فیفا فوتبال عربستان را تعلیق خواهد کرد. البته اگر سعودی ها با پول های خود نتوانند رای فیفا را به نفع خود تغییر دهند!

به نظر می رسد شرایط پیش آمده برای فوتبال عربستان فرصت مناسبی برای مسئولان فوتبال ایران است تا در شرایطی که سعودی ها به دنبال تخریب فضای امنیتی ایران هستند از این وضعیت بهره گرفته و اوضاع را به نفع باشگاه‌های ایرانی برگرداند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.