رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نظرمان نسبت به دیروز که «جیانی» نیامده بود تغییر کرده است. با این حال برای رای دادن به کاندیدای نهایی انتخابات فیفا باید بررسی بیشتری انجام بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان که در نشست خبری به همراه دبیرکل یوفا شرکت کرده بود گفت: ما از حضور جیانی در ایران استقبال کردیم. طبیعتا افرادی که می خواهند کاندیدای ریاست فیفا شوند باید بیایند و نظراتشان را اعلام کنند تا ما در جریان قرار بگیریم چرا که باید رای بدهیم. طبیعتا نظر ما امروز نسبت به دیروز خیلی فرق دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که این اظهار نظر به این معنی است که آیا شما نمی خواهید به شیخ سلمان رای بدهید گفت: به هر حال نظر فدراسیون فوتبال قبل از این روی شیخ سلمان بود اما با حضور جیانی و توضیحاتی که وی ارائه کرد از روز گذشته تاکنون نظر ما تغییر کرده است اما باید بررسی بیشتری در این مورد صورت بگیرد و با کشورهای دیگر هم که ارتباط خوبی با ما دارند رایزنی کنیم تا به بهترین گزینه رای بدهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در نشست هایی که بزودی برگزار می شود در مورد توانایی هایی که گزینه های مختلف دارند همفکری کنیم. الان جیانی و شیخ سلمان جزو بالاترین شانس های ریاست فیفا هستند و ما باید بررسی های بیشتری در این مورد داشته باشیم.

علی کفاشیان در مورد اتفاقاتی که بین ایران و عربستانی ها رخ داده است گفت: بازهم باید تاکید کنیم که ایران کشور بسیار امنی است که همه کشورهای آسیایی نیز این موضوع را پذیرفته اند اما الان کشور عربستان به خاطر فشار سیاسیونش به کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسائل را مطرح کرده است اما ما تلاش می کنیم همچنان بر میزبانی ایران تاکید کنیم و بگوییم که ایران امنیت کامل دارد. همین روز سه شنبه تیم الجیش قطر به تهران آمد و بدون هیچ مشکلی برگشت.

وی افزود: امیدوارم مسئولان و هیات رئیسه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برابر این موضوع بایستند که دیگر سیاست در فوتبال دخالت نداشته باشد.

کفاشیان در مورد احتمال جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایشان ماموریتی در فوتبال ایران دارد که باید ادامه دهد. کی روش مسئولیت هدایت تیم ملی فوتبال ایران را دارد و نباید حضورش در تیم ملی منوط به ماندن یا رفتن من باشد. چند روز پیش هم که با کارلوس صحبت می کردم خیلی با انگیزه بود که بتوانیم به کارمان ادامه دهیم با این حال باید از خودش کی روش بپرسید.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حق پخش تلویزیونی گفت: خدا را شکر که ما در شبکه های عربی مثل شبکه های داخلی ممنوع التصویر نیستییم. الان وضعیت فوتبال از نظر مالی بسیار بد است و من متاسفم که تیمی مثل نفت به خاطر مشکلات مالی اعلام می کند پول شام ندارد. امیدوارم مسئولان از خواب بیدار شوند و حق فوتبال را از حق پخش تلویزیونی پرداخت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.