تعدادی از باشگاه‌های معروف و بزرگ فوتبال اروپا خواهان صورت گرفتن تغییراتی هستند که مسیر ورود آنها به مهمترین تورنمنت باشگاهی دنیا را هموارتر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، گروهی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال اروپا از جمله رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و چلسی خواهان اعمال تغییراتی در شیوه برگزاری لیگ قهرمانان اروپا هستند که براساس آن این باشگاه‌ها سهمیه مستقیم حضور در مهمترین تورنمنت باشگاهی دنیا را داشته باشند.

اخیراً کارل هاینتس رومنیگه، مدیراجرایی باشگاه بایرن مونیخ به عنوان رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) که حافظ حقوق و منافع بیش از ۲۰۰ باشگاه اروپایی است، پیشنهاد داده که باشگاه‌های بزرگ اروپا باید مستقیماً در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کنند و اکنون نایب رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا بار دیگر این موضوع را مطرح کرده است.

اومبرتو گاندینی در یک کنفرانس خبری که روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد، گفت: ما و اتحادیه فوتبال اروپا شروع به بازبینی فرآیند برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کرده‌ایم تا ببینیم چه تغییراتی می‌توانیم در شیوه برگزاری بازی‌ها اعمال کنیم که بر جذابیت این رقابت‌ها بیفزاییم. البته این پروسه‌ای است که بین شش تا حداکثر ۹ ماه به طول خواهد انجامید.

در شیوه فعلی برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، هر یک از ۳۲ تیمی که جواز حضور در مرحله گروهی را به واسطه جایگاهی که در لیگ‌‌های داخلی خود دارند، کسب می‌کنند و به این ترتیب این احتمال وجود دارد که برخی از بزرگان فوتبال اروپا به دلیل ناکامی موقت در یک فصل از رقابت‌های داخلی‌شان نتوانند به لیگ قهرمانان برسند.

رومنیگه ماه گذشته در مصاحبه یکی از نشریات آلمانی اعلام کرده بود که احتمال شکل گرفتن یک تورنمنت جدید در اروپا که در آن تنها تیم‌های بزرگ لیگ‌های ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه و اسپانیا حضور داشته باشند، وجود دارد. البته بحث شکل‌گیری این تورنمنت که از آن به عنوان «سوپرلیگ اروپا» یاد می‌شود، در سال‌های اخیر چندین بار مطرح شده که البته فیفا واکنش مثبتی به آن نشان نداده است. فدراسیون جهانی فوتبال در یک مقطع تهدید کرد اتحادیه‌ها، فدراسیون‌ها، باشگاه و بازیکنانی را که به طرح شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا کمک و در آن شرکت کنند، محروم خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.