هفته بیستم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام ۴ دیدار آغاز می شود و پرسپولیس میزبان فولاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته بیستم لیگ برتر روز جمعه با انجام ۴ دیدار آغاز می شود.در این روز امکان دارد استقلال خوزستان دوباره صدر را از برادر بزرگتر خود استقلال بگیرد.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم:

سپاهان - سایپا؛ سومین باخت شاگردان جلالی؟

هر دو تیم هفته گذشته شکست خوردند. مدیران سپاهان بعد از باخت به فولاد از اشتباهات داوری گلایه کردند و به فدارسیون نامه نوشتند و سایپا هم در خانه مقابل استقلال خوزستان شکست خورد. شاگردان مجید جلالی دو هفته است که باخته اند و نمی خواهند برای سومین هفته متوالی ناکام باشند بنابراین سایپا برای گرفتن امتیاز به اصفهان می رود و سپاهان هم با استیماچ به دنبال پیروزی است. سایپا در صورت پیروزی شانس صعود تا رده سوم جدول را دارد اما اگر بازنده شود ممکن است از رده پنجم هم دو پله سقوط کند. سپاهان هم برای اینکه از رده دهم پایین تر نرود باید پیروز شود.

پدیده - صبای قم؛ تیم دایی به دنبال برد اول!

پدیده هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و تراکتورسازی را در تبریز شکست داد تا شاگردان رضا مهاجری با روحیه از تیم علی دایی پذیرایی کنند. تیم پدیده اگر در این دیدار خانگی پیروز شود می تواند از رده یازدهم تا رده هشتم صعود کند. شاگردان دایی هم بعد از شکست خانگی مقابل راه آهن برای جبران ناکامی به مشهد می روند. تیم دایی دو هفته است که رنگ برد را ندیده و این تیم در مشهد هم کار سختی دارد. شاگردان دایی می خواهند اولین برد خود را بعد از تعطیلات لیگ به دست بیاورند.

استقلال خوزستان- تراکتورسازی؛شاگردان ویسی به صدر می رسند؟

شاگردان ویسی هفته گذشته سایپا را در تهران شکست دادند تا همچنان در کورس صدرنشینی با برادر بزرگتر خود استقلال تهران بمانند. استقلال خوزستان اگر برابر تراکتورسازی پیروز شود می تواند به طور موقت صدرنشین شود. مساوی هم شاگردان ویسی را به صدر می رساند اما این صدرنشینی مطمئن نخواهد بود. تراکتورسازی هم که هفته قبل در تبریز مقابل پدیده شکست خورد تا هواداران علیه قلعه‌نویی و عباسی سرمربی و مدیرعامل تراکتورسازی شعار سر بدهند. باید دید شاگردان قلعه نویی می توانند در جنوب ایران موفق شوند یا روند ناکامی تراکتورسازی با قلعه نویی ادامه پیدا می کند.

پرسپولیس- فولاد؛ مانع فولادی مقابل سرخپوشان

پرسپولیس پس از پایان تعطیلات هنوز به پیروزی نرسیده و مقابل دو تیم اصفهانی با نتیجه مساوی متوقف شده است.

پرسپولیس مقابل ذوب آهن از نظر فنی برتر بود اما با از دست دادن یک ضربه پنالتی ورق برگشت و سرخپوشان برد را با مساوی عوض کردند تا همچنان در رده چهارم جدول باقی بماند. سرخپوشان در صورت شکست فولاد خوزستان به طور موقت به رده سوم صعود می کنند.

فولاد برعکس پرسپولیس نیم فصل دوم را با دو برد شروع کرده و استقلال خوزستان و سپاهان را شکست داده و اکنون برای رسیدن به پله دوازدهم جدول تلاش می کند.

پرسپولیس و فولاد خطوط دفاعی ضعیفی دارند.سرخپوشان تهرانی ۲۲ گل دریافت کرده و فقط دو گل کمتر از فولاد خوزستان خورده اما در خط حمله پرسپولیس تقریبا دو برابر فولاد گلزنی کرده است .قرمز‌ها۲۹ گل زده دارند.

سرخپوشان تهرانی در سه دیدار اخیرشان در هر مسابقه دو گل زده اند که نشان از خط حمله ای زهردار و خطرناک است. پرسپولیس در ۲۸ مسابقه لیگ برتر موفق به گلزنی شده و بعید است که خط دفاع ضعیف فولاد بتواند مقابل مهاجمان پرسپولیس ایستادگی کند.

برانکو در این مسابقه باید مربی هموطن خود اسکوچیچ را شکست بدهد. نبرد مربیان کروات در این مسابقه می تواند نوید دهنده یک بازی زیبا و تماشاگر پسند را بدهد. دو هفته پیش که برانکو مقابل استیماچ ایستاد همه از دیدن بازی پرسپولیس و سپاهان لذت بردند هرچند نتیجه دلخواه هواداران پرسپولیس نبود و هواداران امیدوارند این مرتبه ضمن دیدن بازی زیبا ورزشگاه آزادی را با برد ترک کنند.

در ترکیب پرسپولیس شاید یک تغییر درون دروازه را شاهد باشیم و علی محسن زاده دروازه بان جوان و جدید برای اولین مرتبه در لیگ برتر پیراهن پرسپولیس را بپوشد. البته برانکو بعد از تساوی مقابل ذوب آهن از عملکرد لوبانوف دروازه‌بان ازبکستانی دفاع کرد با این حال احتمال تغییر درون دروازه وجود دارد.

در سایر پست ها پرسپولیس مشکلی ندارد و بعید است برانکو دست به ترکیب تیمش بزند تیمی که اگرچه برنده نشده اما هماهنگ و تاکتیکی بازی می کند. تنها دغدغه برانکو، هواداران و پرسپولیس در بازی با فولاد انتخاب زننده پنالتی زن است! پرسپولیس راه های گلزنی به حریفان را از روی کارهای تاکتیکی خوب بلد است اما گل کردن پنالتی برای سرخپوشان طلسم شده و ۵ پنالتی را در این فصل از دست داده اند.

به هر حال پرسپولیس برای باقی ماندن در جمع مدعیان قهرمانی باید فولاد خوزستان را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد. تساوی و از دست دادن امتیاز در ورزشگاه آزادی وضعیت پرسپولیس را برای رسیدن به قهرمانی سخت تر می کند.

برنامه هفته بیستم

گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن -ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار

جمعه ۲۳ بهمن ۹۴

پرسپولیس- فولاد خوزستان-ساعت ۱۶- ورزشگاه آزادی تهران

استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز-ساعت ۱۵- ورزشگاه غدیر اهواز

فولاد مبارکه سپاهان- سایپا--ساعت ۱۵- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

پدیده خراسان - صبای قم--ساعت ۱۵- ورزشگاه ثامن مشهد

شنبه ۲۴ بهمن ۹۴

راه آهن- سیاه جامگان مشهد--ساعت ۱۵- ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران

گسترش فولاد تبریز- ملوان بندر انزلی-ساعت ۱۵- ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز

استقلال اهواز- ذوب آهن –ساعت ۱۵- ورزشگاه تختی اهواز

یکشنبه ۲۵ بهمن ۹۴

نفت تهران – استقلال تهران- -ساعت ۱۶-ورزشگاه تختی تهران

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.