رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از صادر شدن رای پرونده پرسپولیس - سپاهان در هفته نوزدهم لیگ برتر خبر داد.

اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شایعات مربوط به تبانی در داوری، اعتراض سپاهانی‌ها و ...صحبت کرد.

* تسنیم: این روزها برخی تیم‌ها با اشاره به اشتباهات داوری مسئله تبانی را مطرح کرده‌اند. آیا کمیته انضباطی وارد عمل می‌شود؟

مسئله تبانی چه در بخشی که افراد مدعی آن می‌شوند و چه بخشی که شکایت می‌شود به کمیته اخلاق باز می‌گردد. تبانی جنبه عمومی دارد و کمیته اخلاق حتی بدون اینکه شکایتی صورت بگیرد وارد عمل می‌شود و افرادی که بدون مدرک صحبت از تبانی می‌کنند، تنبیه خواهند شد.

* تسنیم: باشگاه سپاهان در نامه‌ای به علی کفاشیان اعتراض کرده‌ که جو مسمومی علیه سپاهان راه افتاده و از داوری‌ها متضرر شده‌اند. برخی از بازیکنان این تیم نیز، از کمیته انضباطی سوال پرسیده‌اند که چرا هواداران پرسپولیس به دلیل توهین به محمدرضا خلعتبری محروم نشده‌اند؟

در مورد رای پرونده پرسپولیس و سپاهان آقایان زود قضاوت نکنند. کمیته انضباطی پس از پایان مسابقات منتظر رسیدن گزارش بازی‌ها می‌ماند. با توجه به نزدیک بودن مسابقات در ۲ هفته گذشته، گزارش دیدارهای هفته نوزدهم روز گذشته و برخی نیز امروز به دست‌مان رسیده است. رای پرونده پرسپولیس و سپاهان صادر شده و آقایان زود قضاوت نکنند. این رای به زودی اعلام خواهد شد. متاسفانه در همین قضاوت‌های نادرست دروغ زیاد می‌شنویم. طبق قانون تا ۷ روز فرصت داریم که رای را صادر کنیم اما معمولا ۲،۳ روزه رای را صادر کرده‌ایم. ما رای را به سازمان لیگ ارجاع می‌دهیم و اگر رای اعلام نشده است می‌توانند به سازمان لیگ مراجعه کنند.

* تسنیم: برخی افراد با مطرح کردن موضوع باند اصفهانی‌ها اعتقاد دارند این موضوع به ضرر آنها شده است.

پاسخی برای این بحث‌ها نداریم و وارد بحث باند اصفهانی‌ها نمی‌شوم چرا که برای کمیته انضباطی؛ اصفهانی، تهرانی، آذری، شمالی، جنوبی و ... فرقی ندارد. در این چند سال آقایان باید به این موضوع رسیده باشند که ما کل فوتبال را در نظر می‌گیریم. در ۵ سال گذشته به این نتیجه رسیده‌ام که کمتر از یک درصد افراد فوتبالی انصاف را رعایت می‌کنند و بیشتر منافع خودشان را در نظر می‌گیرند. فوتبالی‌ها به گونه‌ای جمله‌سازی می‌کنند که به سود خودشان باشد. آنقدر نتایج برای آقایان مهم است که خیلی راحت با کلمات بازی می‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.