سرمربی تیم فوتبال دختران نوجوان حضور در تورنمنت ایتالیا را یک فرصت مناسب برای محک بازیکنان ملی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شادی مهینی، سرمربی تیم ملی نوجوانان دختران درباره حضور در تورنمنت ایتالیا گفت: با توجه به اینکه بازیکنان زیر ۱۶ سالی که در مرحله نهایی رقابت های قهرمانی آسیا حضور داشتند، به یک رده بالاتر رفته و اکنون در تیم ملی زیر ۱۹ سال فعالیت می کنند، بسیاری از آنها را در اختیار نداشته و باید استعدادیابی را در دستور کاری خود قرار می دادیم. بر همین اساس ۴ اردوی انتخابی را پشت سر گذاشته ایم و سعی می کنیم ۲۶ بازیکن برتر و ۱۰ ذخیره را انتخاب کنیم. به همین دلیل فرصت کوتاهی برای آماده سازی یک تیم پرقدرت و قوی برای حضور در این تورنمنت داریم.

وی افزود: بازی کردن در سطح بالا آن هم با تیم هایی نظیر انگلیس، فرانسه، ایتالیا، مکزیک و آمریکا بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود. در واقع یک محک بسیار فوق العاده برای بازیکنان تیم ملی است و همچنین آموزش و باز آموزی خوب برای کادر فنی تیم ملی نوجوانان محسوب می شود. چرا که علاوه بر ارزیابی بازیکنان، نحوه بازی، نوع تمرینات و شرایط مختلف رقابت با این تیم ها را مد نظر خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد: اگر بتوانیم در این سطح رقابت داشته باشیم جدای از نتیجه، می توانیم روی انتخاب بازیکنان، نقاط ضعف و قوت تیم خود تمرکز کنیم. به این تورنمنت می توان به عنوان یک سرمایه گذاری بر روی بازیکنان حساب کرد. کسب نتیجه در این تورنمنت برای ما معیار نبود و هدفمان ارتقا سطح فنی بازیکنان و کسب تجربه است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه مسابقات مرحله مقدماتی دختران زیر ۱۶ سال در ۵ شهریور آغاز می شود، سه ماه فرصت آماده سازی داریم تا بازیکنان را با آمادگی بالا به پیکارهای قهرمانی آسیا اعزام کنیم و قطعا شرکت در این تورنمنت به هدفی که این تیم دارد، کمک بسزایی می کند. بدون شک حمایت های مسئولین فدراسیون مانند گذشته در رده پایه باعث خواهد شد تا در آینده بازیکنان مطلوبی را تربیت کرده و در اختیار رده های جوانان و بزرگسالان بگذاریم. امیدوارم این حمایت ها ادامه دار باشد تا شاهد موفقیت فوتبال بانوان بیش از پیش باشیم.

تورنمنت ایتالیا ۵ تا ۱۰ اردیبهشت برگزار می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.