در شرایطی که مربی ایرانی علاقه‌ای برای فراگیری تازه‌های فوتبال ندارد، گران‌قیمت‌ترین و بهترین مربی جهان دنبال تجربه‌اندوزی از دستاوردهای یک مربی دسته دومی بوندس‌لیگا است.

به گزارش خبرگزاری فارس در شرایطی که مربیان فوتبال ایران به بازآموزی دانسته‌ها تمایلی نشان نمی‌دهند، گران‌قیمت‌ترین مربی جهان و خالق تیکی‌تاکا، هیچ فرصتی حتی کوچک و جزیی را برای فراگیری نکاتی جدید از دست نمی‌دهد.

پپ گواردیولا که سال آینده به تیم منچسترسیتی می‌رود و خدماتش در تیم‌های بایرن و بارسلونا در حال و گذشته، کاملا آشکار است، حتی برای یادگیری از تجربه‌ها و دستاوردهای مربی که در دسته دوم بوندس‌لیگای آلمان کار می‌کند، علاقه و میل نشان می‌دهد.

مربی ۴۵ ساله و خالق تیکی‌تاکا که تیمش فردا (چهارشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان موسوم به د.اف.ب پوکال با بوخوم بازی دارد، می‌خواهد از این میدان نیز چیز یا چیزهای فراگرفته و به تجربیاتش بیفزاید.

در حالی که هر سال که می‌گذرد، مربیان عمدتا سنتی فوتبال ایران میل و علاقه‌ای برای بازآموزی و افزایش دانسته‌های خود، شور و علاقه‌ای نشان نمی‌دهند، گواردیولا امروز (سه‌شنبه) صحبت‌های کرد که نشان می‌دهد میل یادگیری در وجود او که بی‌شک شاخص‌ترین مربی فوتبال جهان در چند سال گذشته بوده، چقدر زیاد است.

*باورهای پپ

پپ در کنفرانس خبری که امروز به خاطر بازی جام حذفی برگزار شد، در مورد گرتان فربیک ۵۳ ساله(مربی بوخوم) اظهارکرد:می‌توانم از او نیز چیزهای یاد بگیرم.

او ادامه داد: سبک بازی یک تیم همیشه بیانگر شخصیت مربی‌اش است. من همیشه گفته‌ام تیمی که حمله می‌کند، دست به پرسینگ می‌زند و اینقدر پرشور بازی می‌کند، مربی با شخصیت بزرگی دارد.

گران‌قیمت‌ترین مربی جهان و خالق تیکی‌تاکا قصد دارد از همکارش که در تیمی دسته دومی در آلمان کار می‌کند،

پپ ادامه داد: من تنها ۴۴ سال دارم. هنوز خیلی چیزها باید از تیم‌ها و مربیان دیگر یاد بگیرم.

*حرف‌های دیگر

مربی ۴۵ ساله همچنین در مورد مسائل دیگر تیمش نیز در این کنفرانس حرف زد.

به عنوان مثال گفت از «یوشوا کیمیش» همچنان به عنوان مدافع میانی استفاده می‌کند و نیز حضور ماریو گوتسه، با توجه به این که تازه از بند مصدومیت رهایی یافته، کمی زود است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )