دروازه‌بان سپاهان گفت: اگر در مورد مشکلات داوری صحبت کنیم می‌گویند چون علیه داوران مصاحبه کرده‌اید باید محروم شوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مشکلات داوری علیه سپاهان این روزها به اوج خود رسیده و با هر کدام از ارکان این باشگاه صحبت می‌کنیم آنها به شدت نسبت به ناداوری‌هایی که علیه این تیم می‌شود، گلایه می‌کنند.

روز گذشته رسول خوروش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس عنوان کرده بود با این وضعیت دیر یا زود به لیگ دسته اول صعود می‌کنیم و داوران جان‌مان را به لب‌مان رسانده‌اند و امروز نیز رحمان احمدی در راستای همین گلایه‌ها و در گفت‌وگوی دیگری با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس انتقادات دیگری را مطرح کرده است.

در همین راستا و البته مسائل دیگر مربوط به سپاهان گفت‌وگویی با رحمان احمدی دروازه‌بان تیم سپاهان که این روزها در ترکیب ثابت تیم سپاهان به یک مهره قابل اطمینان بدل شده است، انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانیم.

فارس: سرپرست سپاهان روز گذشته در گفت‌وگویی به شدت علیه داوری انتقاد کرده بود. نظر شما چیست؟

واقعا همینطور است که آقای خوروش گفته بود. اگر الان در مورد داوری صحبت کنیم می‌گویند چون علیه داوران مصاحبه کرده‌اید باید محروم شوید. از این واضح‌تر که نداریم، دیشب هم در برنامه ۹۰ نشان داد که در بازی با پرسپولیس پنالتی ما را نگرفتند و گل آنها آفساید بود و دو امتیاز را اینجا از دست دادیم. در بازی با فولاد هم روی اشتباهات داوری سه امتیاز پرید و در مجموع همه این مسائل به ضرر سپاهان تمام شد. دیگر داوران باید چطور سوت بزنند وقتی تا این حد همه چیز علنی است؟ البته می‌دانیم که این اشتباهات عمدی نیست اما به اندازه‌ای از اول فصل علیه سپاهان جو درست کرده‌اند که داوران می‌خواهند خودشان را اثبات کرده و درست سوت بزنند اما به خاطر همان جو گاها به اشتباه می‌افتند.

فارس: مقصر این موضوع چه کسانی هستند؟

جواب این سؤال را نمی‌دانم اما رسانه‌ها و کسانی که قلم در دست دارند از اول فصل به اندازه‌ای بحث باند سپاهانی و اصفهانی را مطرح کردند که این موضوع علیه تیم ما شد و ما متضرر شدیم. اگر فیلم‌های بازی‌های ما را ببینید مشخص می‌شود که چند امتیاز از ناحیه اشتباهات داوری از دست رفته که اگر این امتیازات را داشتیم امروز در صدر جدول بودیم. حتی اگر در همین دو بازی آخر هم این اشتباهات وجود نداشت سپاهان در رده سوم قرار داشت. در این شرایط تا این اندازه تلاش می‌کنیم اما با یک اشتباه داوری همه چیز به هم می‌ریزد.

فارس: به نظر می‌رسد سپاهان به ثبات فنی رسیده و فقط از مسائل غیرفنی ضربه می‌خورد.

مشخص است؛ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. خودتان می‌بینید که چطور سر ما را علنی می‌برند.

فارس: در بازی‌های اخیر که به صورت ثابت به میدان رفته‌ای نشان داده که یکی از آماده‌ترین‌های لیگ به شمار می‌روی.

من هم مثل بقیه سعی و تلاشم را می‌کنم تا به تیمم کمک کنم. همه کمک می‌کنیم تا سپاهان را نجات دهیم و از این وضعیت که در آن گرفتار شدیم، رهایی پیدا کنیم. هر چند این گرفتاری را خودمان درست نکرده‌ایم اما مسائلی که برای ما پیش می‌آید همه دست به دست هم داده تا به این وضعیت بیافتیم.

فارس: شنیده می‌شود که به استیماچ اولتیماتوم داده‌اند.

وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد از من بازیکن تا مربی و هوادار تحت فشار است. بنابراین این موارد روی کارکرد بازیکن و کادر فنی و تمرکز‌شان تاثیر منفی می‌گذارد. وقتی بازیکن با استرس وارد زمین می‌رود، نتیجه دلخواه هم به دست نمی‌آید که این موضوع طبیعی است.

فارس: گریزی هم به بازی با پرسپولیس و فحاشی‌هایی که علیه خلعتبری انجام شد، بزنیم.

من از شما می‌خواهم بپرسم کمیته انضباطی تا الان چه عکس‌العملی نشان داده است؟ این رفتار پرسپولیسی‌ها درست نبود. محمدرضا به خاطر چه چیزی باید فحش می‌خورد؟ چون یک سال پیش در سپاهان خوشحالی کرده بود؟ مگر چنین چیزی داریم؟ او در پرسپولیس هم که بود به سپاهان گل زد و خوشحالی هم کرد، آیا آن زمان تماشاگران سپاهان هم به او فحش می‌دادند؟

فارس: فکر می‌کنی با این وضعیت سپاهان در پایان فصل چه جایگاهی داشته باشد؟

باید قبول کنیم وقتی این همه زحمت می‌کشیم و با یک اشتباه داوری، تیم‌مان گرفتار می‌شود پس بلند کردن تیمی به این بزرگی خیلی سخت می‌شود. ۶ سال است در سپاهان هستم و هیچ گاه رتبه دهم جدول را به یاد ندارم. حالا چرا این همه اشتباه داوری آن هم در در سالی که تا این اندازه هجمه علیه ما ایجاد شده است، به وقوع می‌پیوندد، دلیلش را نمی‌دانم.

فارس: فکر می‌کنی در بازی با سایپا چه نتیجه‌ای برای سپاهان به دست بیاید؟

امیدوارم داوری مشکل نداشته باشد و ما برنده شویم!

فارس: به عنوان سؤال پایانی نظرت در مورد مناقشه فوتبالی ایجاد شده بین فدراسیون‌های ایران و عربستان چیست؟

ورزش با سیاست زمین تا آسمان فرق دارد. حتما ایران امن است که عراق و افغانستان به میدان می‌روند. چیزی که عربستانی‌ها درست کرده‌اند یک هجمه الکی برای ایران است. میزبانی حق ماست. خود عربستانی‌ها هر زمان که به این کشور می‌رویم بدون هیچ بهانه‌ای ۳-۴ سال بیخود و بی‌جهت ما را در فرودگاه معطل می‌کنند و این امر برایشان عادی شده است. متاسفانه نفوذ‌شان هم در AFC زیاد است و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که حق فوتبال ایران را دوباره بازگردانند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.