رئیس مستعفی کمیته انضباطی عربستان که پیش از این شکایتی را علیه فدراسیون کشورش به فیفا ارائه داده بود اکنون در زوریخ است تا سیاسی‌کاری سعودی‌ها را محکوم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آنکه فدراسیون عربستان بهانه‌تراشی‌های خود را برای عدم حضور در ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مطرح کرد، چند جابه جایی قدرت در مسئولیت‌‌های مختلف در داخل فدراسیون عربستان رخ داد. از جمله این مسئولان خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بود. او پس از برکناری‌اش از سمت ریاست مصاحبه تندی را علیه فدراسیون عربستان انجام داد و آنها را متهم به سیاسی کردن فضای فدراسیون کرد و گفت: این‌ها می‌خواهند دهانمان بسته بماند! سیاستمداران مداخله مستقیم به امور فدراسیون می‌کنند!

خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون عربستان پس از این اخراج تحمیلی به فدراسیون جهانی فوتبال از ظلمی که بر حق او وارد شده شکایت کرد. این فرجام‌خواهی رئیس کمیته انضباطی نشان از این می‌دهد که فدراسیون عربستان کاملا سیاسی است و آل‌سعود هر کسی را که طبق میل آنها کار نکند کنار می‌گذارند.

البابطین اکنون در زوریخ است تا حق خود را حتی به قیمت تعلیق فوتبال عربستان بگیرد. وی در مصاحبه با روزنامه الریاضیه گفت: من اکنون در سوئیس هستم. پیش از اینکه به کمیته قانونی و کمیته اخلاق فیفا بروم برخی از مسائل را بررسی می‌کنم تا تصمیم درستی بگیرم. اما این را می‌دانم که شکایت من به کمیته قانونی محرز است ولی نمی‌دانم به کمیته اخلاق فیفا شکایت کنم یا نه؟

وی افزود: دخالت‌های بی‌مورد در کمیته انضباطی که پیش از این از سوی فدراسیون انجام شد نیاز به اثبات ندارد بلکه واضح و روشن است. ضرری که از تعطیل کردن انجمن عمومی کمیته انجام دادند برای فیفا مشخص است. البته کوتاهی فیفا درباره این موضوع به صداقت این سازمان آسیب می‌رساند زیرا آنها نظارت نکردند تا این اتفاق افتاد.

البابطین ادامه داد: این اقدامات وقت زیادی از من گرفت اما باید آنها را ارائه دهم زیرا پیش از این بسیاری از مسئولان ورزش ما که به ناحق برکنار شدند به این شکایت دل بستند تا حقشان را بگیرند.

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون عربستان درباره اینکه این شکایتش ممکن است منجر به تعلیق فوتبال عربستان شود گفت: برای من اهمیتی ندارد و نمی‌ترسم که فوتبال کشور تعلیق شود زیرا الان هم فوتبال عربستان در بدترین شرایط قرار دارد. یکی از دلایل که ما در شرایط بدی قرار داریم عدم راه‌یابی تیم‌ملی عربستان به مرحله مقدماتی جام جهانی بود و این ضرری است که باید اصلاح شود.

وی در پایان گفت: من کماکان رئیس قانونی کمیته انضباطی هستم زیرا در اساسنامه این طور ذکر شده است و برکناری من و تشکیل هیئتی دیگر درست نیست.

به گزارش فارس، با این بیانات رئیس کمیته انضباطی فدراسیون عربستان مشخص شد که آل‌سعود کاملا در امور ورزشی دخالت و مهره‌ها را جا به جا می‌کنند. در صورت محرز شدن این اتهامات، فیفا فوتبال عربستان را تعلیق خواهد کرد.

به نظر می رسد شرایط پیش آمده برای فوتبال عربستان فرصت مناسبی برای مسئولان فوتبالی ایران است تا در شرایطی که سعودی ها به دنبال تخریب فضای امنیتی ایران هستند از این وضعیت بهره گرفته و اوضاع را به نفع باشگاه های ایرانی برگرداند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.