وزیر ورزش و جوانان ضمن اظهار رضایت از روند ساخت پروژه ورزشگاه نقش جهان گفت: زمان ورود به این پروژه چنین سرعتی را پیش بینی نمی کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمود گودرزی امروز (دوشنبه) در سفر خود به اصفهان به منظور بازدید از ورزشگاه نقش جهان، در نشست خبری خود، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در باره سخن کفاشیان که گفته بود اگر گودرزی بگوید در انتخابات فدراسیون شرکت نکنم، این کار را نمی‌کنم گفت: این قوانین و مقررات اساسنامه و همچنین قوانین AFC است که تعیین می کند کفاشیان شرایط حضور در انتخابات را دارد یا نه؛ و هیچ ارتباطی به نظر شخصی بنده ندارد.

گودرزی تاکید کرد: بنده فردی نیستم که کسی را برای بودن یا نبودن در بخشی که به بخش بنده مربوط نمی شود مکلف کنم. در نهایت تکلیف فدراسیون را اساسنامه آن مشخص می کند و امیدوارم اتفاق خوبی برای این فدراسیون در انتخابات آن رخ دهد.

وی در خصوص سرپرستی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه با توجه به قوانین "ای -اف -سی" وزارت ورزش نمی تواند سرپرستی برای آن تعیین کند، اظهار کرد: ما همیشه تابع قوانین و مقررات هستیم. اگر شرایط و قوانین این اجازه را به ما ندهد به آن ورود نمی‌کنیم، چرا که اعتقاد داریم هر مسئله ای می بایستی طبق قوانین و مقررات انجام شود.

او درباره وضعیت ورزشگاه نقش جهان هم اظهار کرد: بعد از گذشت یک سال که مرحله دوم ساخت این ورزشگاه آغاز شده است، خوشبختانه به مراحل پایانی می رسیدیم و این پروژه مراحل آخر خود را طی می کند.

وی افزود: سال گذشته با تأکید جهانگیری معاون اول رییس جمهور و وزارت ورزش و استانداری اصفهان این پروژه در زمره پروژه های ملی و ویژه قرار گرفت چرا که به یک دغدغه و معضل بزرگ تبدیل شده بود. در ابتدای ورودم به وزارت ورزش حدود ۴ هزار و ۲۰۰ پروژه ناتمام که بین ۱۰ تا ۹۰ درصد مراحل ساخت آن ها انجام شده بود، به صورت متوقف در کشور وجود داشت که براساس اعتباراتی که در اختیار داشتیم، هر سال حدود ۱۰۰ پروژه تمام می شد به طوری که تاکنون نزدیک به ۶۰۰ پروژه افتتاح شده و تا پایان سال ۱۲۰ پروژه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان، گفت: برای اتمام پروژه ها نیازمند تعامل و همکاری سایر دستگاه ها، خیران، شهرداری ها و بخش خصوصی هستیم و امیدواریم تا اتمام دولت تدبیر و امید تمامی این پروژه ها که به صورت دغدغه و معضل برای شهرها، استان ها و حتی کشور شده است، به پایان برسد چرا که اعتقاد داریم هر ورزشگاهی که افتتاح می شود، یک زندان و بیمارستان را تعطیل می کند.

گودرزی در خصوص مراحل نهایی پروژه ورزشگاه نقش جهان، اضافه کرد: بخش عمده کارهای آن انجام گرفته و نفس های آخر خود را می کشد. با کاشت چمن امیدواریم لیگ جدید را علاقه مندان فوتبال در این استادیوم شاهد باشند. راه های دسترسی نیز از سوی شهرداری در حال بررسی است و ما نیز به عنوان دولت، بخشی که وظیفه ما است را حمایت و مساعدت می کنیم تا در آینده نزدیک کسانی که از کنار این جاده عبور می کنند شاهد فعالیت ورزشکاران و روشن بودن چراغ های این مجموعه باشند.

وی ادامه داد: این پروژه آبروی ورزش استان و کشور است و می تواند با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارد کمک زیادی به ورزش استان، کشور و تیم های ملی کند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: مشکلات اساسی در این بخش وجود دارد. تلاش می کنیم تا بسترسازی قانونی آن از طریق مجلس با تدبیر و تصویب قوانین راه را برای ورود بخش خصوصی باز کنیم. این اراده در بخش خصوصی وجود دارد اما موانع قانونی و عرفی وجود دارد. مدیران باید بدانند دولت ها قادر نیستند به تنهایی مشکلات را حل کنند و نیازمند تعامل و حمایت نهادهای مردمی هستیم. ۳۷ پروژه را به دولت معرفی کردیم تا به بخش خصوصی واگذار کند.

گودرزی در مورد پروژه نقش جهان، گفت: تیم هایی که کار می کنند، تاکنون کار بزرگی کرده اند. تمامی بخش های استادیوم تمام شده است به غیر از بخش هایی که به عنوان مکمل هستند، همانند نصب چتر برای زمان بارندگی. مانعی برای فعال کردن استادیوم وجود ندارد. طبق قوانین AFC طبقه اول برای راه اندازی کفایت می کند.

وی در خصوص اعتبارات المپیک ریو و پیش بینی کسب مدال، افزود: تا پایان خردادماه فرصت داریم سهمیه های خود را تکمیل کنیم. البته تاکنون ۳۳ سهمیه گرفته ایم و بعد از آن می توانیم اعتبار لازم و دقیق را در نظر بگیریم. بدیهی است هر اتفاقی در ورزش بیفتد تمامی مدیران ورزشی مسؤول هستند و باید با توجه به مسؤولیت خود فعالیت کنند. هرچند رویداد المپیک بیشتر زیرنظر کمیته المپیک است، اما ما نیز حمایت های خود را خواهیم داشت.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ورزشکارانی که در حال حاضر به فعالیت و کسب مدال در تیم های ملی مشغول هستند، حدود یک دهه پیش ورزش خود را شروع کرده اند، پس به دولت ها و زحمات مدیران ورزش قبلی نیز مربوط می شود و متعلق به زمان حضور ما نیستند.

گودرزی در مورد پیش بینی مدال در المپیک نیز، گفت: ورزش قابل پیش بینی نیست. نرخ کسب مدال در تمامی دوران های حضور ما در المپیک متفاوت بوده است. در دوره های قبلی بین دو، چهار و یا شش مدال کسب کردیم که در آخرین حضورمان در المپیک این تعداد به ۱۲ مدال رسیده است. اگر میانگین کسب مدال و دوره هایی که در آن حضور داشتیم را بگیریم، حدوداً ۴.۵ مدال را در بر می گیرد که البته این سطح ورزش ایران است نه ورزشکاران ما. رشد و توسعه ورزش ارتباط زیادی با مسائل اقتصادی دارد. احتمال جهش و افت در کسب مدال را داریم، اما کسب شش مدال پیش بینی خوش بینانه ما است.

وی در مورد ساخته شدن دهکده های المپیک در استان های مختلف، گفت: پیش از این از طریق فاینانس با چند شرکت چینی صحبت شده بود و قرار بود سرمایه گذاری خوبی در چهار منطقه کشور انجام گیرد. اما با توجه به برخی شرایط در حال حاضر این مسأله منتفی شد. با این وجود به دنبال سرمایه گذاران دیگر خارجی هستیم تا بتوانیم پروژه های خوب ورزشی در سراسر کشور داشته باشیم. هر چقدر تعداد ورزشکاران ما بیشتر باشد، آمار آسیب های اجتماعی و بزهکاری ها کاهش می یابد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.