عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: اگر بخواهیم سرپرست برای فدراسیون بگذاریم آن وقت AFC با این سرپرست ارتباط برقرار نمی‌کند و آن را غیرقانونی اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر عابدینی در خصوص حذف تیم امید از رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو گفت: تیم امید از کادر خوب و باتجربه‌ای برخوردار بود، کادری که در آن افرادی بودند که سال‌ها در این فوتبال حضور داشتند و شناخت کاملی از همه مسائل پیرامون تیم امید داشتند.

وی افزود: کادر تیم امید از لحاظ تجربه کمبودی نداشت، اما در مرحله حذفی مقابل ژاپنی قرار گرفتیم که از همه لحاظ چه مسائل فوتبالی و چه غیرفوتبالی از آنها عقب‌تر هستیم.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: تیم امید در بازی با ژاپن از همه پتانسیل خود، خلاقیت بازیکنان و تعصب و غیرت ایرانی‌اش استفاده کرد و بازیکنان تمام تلاش خود را کردند تا در این بازی بازنده نباشند و با وجود بازی قابل قبول، نتیجه را واگذار کردند. این هم از شانس بد ما بود که در مرحله حذفی به ژاپن برخوردیم اما این‌ اتفاقات در فوتبال طبیعی است.

عابدینی با تاکید بر اینکه تیم امید نیاز بیشتری به حمایت داشت، خاطرنشان کرد: باید دید کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و مراجع دیگر آن طور که باید از تیم امید حمایت کردند یا نه، ما اگر ۵ میلیارد هزینه این تیم می‌کنیم نباید آن را به رخ بکشیم. با این مبلغ به جنگ یورو و دلار ین و ... رفته‌ایم. آیا آنطور که باید از تیم امید حمایت شد؟ همه چیز در فوتبال در داخل زمین نیست بلکه بعضی از مسائل در بیرون از زمین هم هست، ما در بیرون از زمین نتیجه را به ژاپنی‌ها واگذار کردیم. اگر در حمایت از تیم‌های ملی‌مان متحد باشیم و وفاق ملی داشته باشیم شرایط خیلی بهتر می‌شود.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص بحث مطرح شدن سرپرستی این فدراسیون تا زمان برگزاری انتخابات گفت: برای ما آنچه در اساسنامه مجمع فدراسیون آمده، در اولویت قرار دارد و هر چیزی که در این اساسنامه آمده باید اجرا شود. اینکه درخواست ۲ ماه سرپرستی برای فدراسیون فوتبال مطرح شده، خلاف اساسنامه است. مسئولان وزارت ورزش از روز اولی که روی کار آمدند فقط علیه فوتبال اقدام کردند و نشان دادند برنامه‌هایشان با نظام فوتبال مقاربت ندارد. اگر از روز اول سجادی بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تعامل به وجود می‌آورد خیلی از این حوادث که تا به امروز رخ داده تا به امروز اتفاق نمی‌افتاد.

عابدینی که با رادیو ورزش صحبت‌ می‌کرد، ادامه داد: وقتی پیچ و مهره فوتبال در دنیا شل شد و آن اتفاقات در فیفا رخ داد ما نشان دادیم حتی در ناهنجاری‌ها هم از فوتبال دنیا عقب هستیم. اگر فیفا دچار مشکل شده و قاره‌های مختلفی از این مشکلات ضربه خوردند، بلافاصله ما هم نشان دادیم کارهایی می‌کنیم که دچار مشکلاتی شویم. اعتقاد من این است که ما یکی از سالم‌ترین فدراسیون‌های فوتبال را در دنیا داریم اما عیب ندارد اگر کارشناسانی می‌آیند و فوتبال‌مان را نقد کرده و ایراداتی را می‌گیرند. آنها اگر نقد می‌کنند هدفشان کمک به فوتبال است نه تخریب آن، اما اینکه بگوییم فدراسیون فوتبال در ۲ ماه اخیر باید توسط سرپرست اداره شود یعنی اینکه همه چیز را می‌خواهیم تعلیق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر شما صبر کنید و این دو ماه بگذرد بعد از آن می‌توانید هر کس را که می‌خواهید، رئیس فدراسیون کنید. خوشبختانه مجمع فدراسیون وجود دارد و این مجمع مستقل عمل کرده و زیر بار هر شرایط تحمیلی نمی‌رود. فدراسیون تا زمانی که باشد به کار خودش ادامه می‌دهد. درخواست تعامل بیشتر داشته و می‌خواهیم اجازه دهند تا دو ماه آینده مجمع تشکیل و رئیس فدراسیون انتخاب شود. اینکه به سادگی به ما فشار می‌آورند با استانداردهای بین‌المللی مغایرت دارد. انتخاب سرپرست برای فدراسیون غیرقانونی است و باید اجازه دهیم کفاشیان در جایگاه خودش بنشیند. اگر بخواهیم سرپرست برای فدراسیون بگذاریم آن وقت AFC با این سرپرست ارتباط برقرار نمی‌کند و آن را غیرقانونی اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: وزارت ورزش در حال حاضر با ۱۰ فدراسیون درگیر است و با آنها وارد چالش شده است. آنها اجازه دهند ۲ ماه دیگر این فدراسیون به کار خودش ادامه دهد و این فوتبال را به چالش نکشند. اینکه به سادگی به ما فشار می‌آورند با استانداردهای بین‌المللی مغایرت دارد. انتخاب سرپرست برای فدراسیون غیرقانونی است باید اجازه دهیم کفاشیان در جایگاه خودش بنشیند و اگر بخواهیم سرپرست برای فدراسیون بگذاریم آن وقت AFC با این سرپرست ارتباط برقرار نمی‌کند و آن را غیرقانونی اعلام می‌کند. آقایان ما را با چنین مسائلی مانند انتخاب سرپرست برای فدراسیون نترسانند. ما از چیزهای دیگر می‌ترسیم. وقتی اسم تعلیق می‌آید تن و بدنمان می‌لرزد.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: ما اکنون گرفتاری‌های زیادی داریم، مشکلات تیم ملی، تیم‌های باشگاهی، مسئله عربستان وکمیسیون اصل ۹۰ که با گزارش کذایی‌اش فضای فوتبال را آلوده کرده و نباید این فضا را آلوده‌تر و گل‌آلود کنیم. ما باید تیم ملی را آماده کرده و پس از آن برای انتخابات فدراسیون فوتبال آماده شویم اما با این چالش‌ها نمی‌شود کاری کرد.

عابدینی درباره موضع فدراسیون فوتبال عربستان اظهار داشت: اظهر من الشمس است که ایران امن‌ترین کشور دنیاست، اکنون چالشی که در اروپا وجود دارد ناامنی کشورهای اروپایی به دلیل مهاجرت بسیاری از مردم و اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی رخ داده شرایط خاصی را در تمام دنیا به وجود آورده است. به جز ایران شاید کشورهایی در خاور دور بتوانند بگویند که امن هستند اما آنها هم فقط به ما تنه می‌زنند و نمی‌توانند بگویند از ما امن‌تر هستند. ما در مرکز نظامی آسیا قرار داریم اما با همین شرایط امن‌ترین کشور هستیم.

وی ادامه داد: بهانه عربستانی‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و آنها نمی‌توانند با چنین بهانه‌ای میزبانی را از ما بگیرند، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا حتی اگر تبلیغات سیاسی را روی سینه بازیکن تیم‌های فوتبال مشاهده کنند با این موضوع برخورد کرده و مطمئنا حالا نیز نباید قبول کنند که مسائل سیاسی وارد فوتبال شود. در جمهوری اسلامی ایران همیشه با این مسائل برخورد شده و مطمئنا انتظار برخوردهای دیگر هم وجود دارد. عربستان تلاش می‌کند با این حرف‌ها AFC را تحت تاثیر قرار دهد اما مطمئن باشید اگر در AFC تصمیمی قاطع گرفته نشود در داخل کشور تعامل خواهیم کرد و سپس در مراجع بالاتر این موضوع را به چالش می‌کشیم.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره گزارش فساد در فوتبال کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم در راستای نظام‌بندی قانون حرکت کنیم می‌بینیم که گزارش کمیسیون اصل ۹۰ فقط فوتبال را به چالش نکشیده بلکه یک هنجار عمومی و برخی افراد را به چالش کشیده است. من اعتقاد راسخ دارم که تمام اعضای کمیسیون اصل ۹۰ این گزارش را قبول نکرده‌اند و اکنون نیز از آنها می‌خواهیم گزارش را به ما بدهند تا پاسخی روشن به آنها بدهیم اما به همین شکل که گزارش فساد در فوتبال رسانه‌ای شد و در صحن علنی مجلس خوانده شده است، جوابیه ما هم باید در صحن علنی مجلس خوانده شود. در این گزارش به برخی افراد اشاره شده و اسامی برخی‌ها نیز آورده شده است که مطمئنا خودشان پاسخگو خواهند بود.

عابدینی در واکنش به این مسئله که اتهام و جرم باید از یکدیگر تفکیک شود اظهار داشت: بنده به همین اصل معتقدم، در فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی و کمیته اخلاق وجود دارد و معنای آنها چیست؟ برای جلوگیری از جرم ابتدا باید پیشگیری شود و اگر اتفاقی بیفتد به آن رسیدگی خواهد شد که تاکنون نیز اینگونه بوده و اگر اتفاقی بالاتر از آن باشد بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل ۹۰ می‌توانند گزارش تهیه کرده و برای رسیدگی آن را به مراجع قضایی بدهند اما متهم هیچ وقت مجرم نیست. متهم حق دفاع دارد اما آقایان با رسانه‌ای کردن گزارش فساد در فوتبال حق دفاع را گرفته‌اند.

وی گفت: وقتی کسی متهم می‌شود اگر بخواهند تصویری منتشر کنند این تصویر را شطرنجی کرده تا چهره‌اش مشخص نشود و کاری که آقایان کردند خارج از شرع، عرف و قانون است. شاید بعدا بیایند و بگویند که به اتهام افرادی که اشاره شده رسیدگی شد و آنها تبرئه شدند اما دیگر آبروی این افراد را برده‌اید و فایده‌ای ندارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )