مدیرعامل باشگاه نفت تهران با بیان اینکه فوتبال ایران به بحران شدید اقتصادی خورده است، گفت: ما برای تامین هزینه‌های هتل قبل از بازی با الجیش مشکل داشتیم. برخی حرف ها هست که بزودی خواهم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور قنبرزاده درباره حضور تیم الجیش قطر در تهران برای بازی با تیم نفت در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، با بیان مطلب فوق اظهار کرد: تیم الجیش شب گذشته (یکشنبه شب) با شرایط ویژه وارد تهران شد و ما هم از طریق بخش VIP و با احترام کامل آنها را از فرودگاه خارج کردیم.

وی افزود: به خاطر جوسازی کشور عربستان در هفته‌های گذشته، نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا ذهنیت بدی نسبت به میزبانی ایران داشتند ولی وقتی پذیرایی خوب و گرم ما را از تیم الجیش دیدند، این ذهنیت برطرف شد. ما همان شب گذشته به نمایندگان AFC تاکید کردیم که فوتبال یعنی محبت ملت‌ها و نباید اجازه بدهیم که سیاست، دستاویزی در ورزش شود.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران یادآور شد: عربستانی‌ها جوسازی کرده بودند که در ایران امنیت وجود ندارد ولی ما در بدو ورود تیم الجیش ثابت کردیم که کشور امن منطقه هستیم و با محبت، تیم قطری را پذیرفتیم.

قنبرزاده در خصوص شرایط تیم نفت برای بازی با الجیش، تصریح کرد: خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم. از دیروز هم تیم ما به اردو رفته است. هر چند تیم الجیش چند بازیکن خارجی خوب دارد ولی ما هم تعصب ایرانی داریم و فردا بازیکنان ما به عنوان فرزندان ایران و مانند سرباز در زمین بازی از کیان فوتبال ایران دفاع خواهند کرد و تا پایان جان در این بازی می‌ایستند.

وی ادامه داد: عربستان با همدستی کشور امارات شرایطی ایجاد کرده تا مسابقات ما در کشور بی‌طرف برگزار شود. دلیل عربستانی‌ها واهی است و متاسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تحت سیطره کشورهای عربی قرار دارد.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با بیان اینکه این تیم با تیم الجیش از لحاظ امکانات و بازیکنان فاصله زیادی دارد، گفت: با این حال ما می‌توانیم از نظر حضور تماشاگران در ورزشگاه و حمایت از تیم متفاوت باشیم. خوشبختانه یکی از اسپانسرهای ما هم هزینه‌های بلیت ورزشگاه را تقبل کرده و این مسابقه رایگان برگزار می‌شود.

قنبرزاده درباره اینکه چرا اسپانسر این باشگاه، شرکت نفت نیست؟ یادآور شد: طبق قانون تصویب شده در مجلس، دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند به فوتبال حرفه‌ای کمک کنند. البته شرکت‌های خصوصی زیرمجموعه شرکت نفت می‌توانند اسپانسر باشند ولی باور کنید مشکلات تامین منابع مالی ما به حدی بوده است که نه تنها به بازیکنان پرداختی نداشتیم بلکه برای گرفتن هتل برای این مسابقه هم مشکلاتی داشتیم. باید قبول کنیم نه تنها تیم نفت بلکه فوتبال ما به بحران شدید اقتصادی خورده است.

وی افزود: هر ۱۶ تیم لیگ برتری وضعیت مالی وخیمی دارند که یکی از دلایل آن عدم تامین منابع مالی اسپانسر سازمان لیگ بوده است. اگر تعهدات اسپانسر سازمان ملل محقق می‌شد، حدود ۶ میلیارد تومان سهم ما بود و با این پول هیچ مشکلی نداشتیم. به هر حال باید قبول کنیم شرایط بحرانی است.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با بیان اینکه الان و پیش از بازی با الجیش، زمان صحبت کردن از برخی مسائل نیست، گفت: ما در بازی فردا چه برنده باشیم و چه بازنده، واقعیت‌هایی است که برای مردم خواهیم گفت. نتیجه بازی فردا را حتی اگر شکست باشد، از چشم کادر فنی نمی‌بینیم. شما نگاه کنید ما مجبور شدیم هفت بازیکن خود را بفروشیم و با فروش یکی از آنها، هزینه یک اردوی تدارکاتی خود را تامین کنیم! بخشی از هزینه هتل هم از پول فروش این بازیکن تامین شد.

قنبرزاده درباره فروش وحید امیری و سید جلال حسینی هم خاطرنشان کرد: احتمال دارد این دو بازیکن ترانسفر شوند که در حال حاضر بحث تیم‌های چینی مطرح است و یکسری از کارها هم انجام شده است. ما ناچاریم هزینه خود را کاهش دهیم تا به تعهداتمان در قبال تیم عمل کنیم. با این روش ما چهار میلیارد از هزینه‌های خود را نسبت به نیم فصل اول کاهش داده‌ایم.

وی در خصوص اینکه فروش بازیکنان نفت همانند کلیه‌فروشی یک فرد برای زنده ماندن است، یادآور شد: به هر حال وقتی مشکلی منجر به مرگ می‌شود، شما مجبورید بخشی از اعضای خود را بفروشید که آن مشکل را حل کنید. هر چند من اطمینان دارم که بازیکنان جوان و خوبی جایگزین بازیکنانی شده‌اند که از تیم ما رفته‌اند ولی باید منطقی به این ماجرا نگاه کرد.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در پاسخ به این سؤال که آیا اگر پول به باشگاه برسد، از فروش سید جلال حسینی و وحید امیری منصرف خواهید شد؟ تاکید کرد: من امید ندارم پولی به باشگاه برسد ولی اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً اجازه نمی‌دهیم این دو بازیکن بروند.

قنبرزاده که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، یادآور شد: سید جلال حسینی یکی، دو تقاضا دارد ولی هنوز مذاکره‌ای نشده است. بعد از بازی با الجیش باید با سید جلال صحبت کنیم و اگر به توافق رسیدیم، او به تیم مورد نظرش برود.

وی در پایان مجدداً به جوسازی کشورهای عربی درباره فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: یکی از روزنامه‌های عربستان چند روز پیش به الجیش اخطار داده بود که مراقب حملات تروریستی در ایران باشد! به همین خاطر قطری‌ها یک تیم ویژه خبری با خود به ایران آورده بودند و از بدو ورود به تهران از همه چیز فیلمبرداری می‌کردند و دنبال بهانه بودند ولی باورشان نمی‌شد که چنین امنیت و صفا و صمیمیتی در ایران برقرار است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.