معاون پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: استراتژی مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال عربستانی‌ها مناسب نبود چون تدافعی بود.

سعید فائقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص ارزیابی‌اش از استراتژی مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال مناقشه‌ای که بین فدراسیون‌های فوتبال ایران و عربستان پیش آمده، گفت: فدراسیون فوتبال ایران دیر عکس العمل نشان داد و در واقع به نوعی غافلگیر شد. به نظر من استراتژی مسئولان فدراسیون در قابل عربستانی‌ها مناسب نبود چون تدافعی بود.

وی افزود: استراتژی ما باید در مناقشه پیش آمده تهاجمی می‌بود و آنها باید عربستانی ها را به دفاع وا می‌داشتند چون از نظر AFC کشور ایران منطقه‌ای امن محسوب می‌شود و به همین دلیل بازی‌های کشورهایی چون افغانستان، عراق و سوریه در ایران برگزار می‌شود و حتی در دیدار تیم‌های امید افغانستان و ژاپن که چیزی حدود ۸۰ هزار تماشاگر افغانستانی در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند مسئولیت تامین امنیت آنها را برعهده می‌گیریم.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: در حالی از کشورهایی همچون قطر یا امارات به عنوان زمین بی‌طرف نام برده می‌شود که آنها در ائتلاف با عربستان بوده و بعضاً با آنها مشکلات سیاسی نیز داریم. آنها هیچ‌گاه نمی‌توانند به عنوان زمین بی‌طرف برای ما به عنوان میزبان تعیین شوند.

فائقی در مورد اینکه اگر در ۲۵ اسفند AFC اعلام کرد بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی باید در زمین بی‌طرف برگزار شود، آنگاه باید تیم‌های ما کنار بکشند، گفت: کنار کشیدن تیم‌ها ضعیف‌ترین استراتژی است که می‌شود اتخاذ کرد چون با این حساب عربستانی‌ها به خواسته اصلی خود که کنار کشیدن تیم‌های ایرانی و تعلیق آنهاست می‌رسند. در چنین حالتی ما فقط باید اعلام کنیم که در کشوری همچون تاجیکستان یا ازبکستان حاضریم به میدان برویم. این تصمیم مرحله آخر است و باید مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید کنند که بازی‌ها باید در ایران برگزار شده و برای این کار حاضرند هرگونه ضمانتی را که لازم است، بدهند.

وی در مورد اینکه برخی اعتقاد دارند در این مناقشه رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به کاندیدا شدن شیخ سلمان برای فیفا منافع شخصی خود را به منافع فوتبال ایران ترجیح می‌دهد، گفت: با شناختی که از کفاشیان دارم این موضوع درست نیست ضمن اینکه در AFC یا فیفا کسانی صاحب کرسی شده‌اند که ابتدا در کشور خود مقبولیت داشته و مورد تایید باشند. با این حال معتقدم کفاشیان در این مناقشه ضعیف کار کرد و باید محکم‌تر عمل می‌کرد.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: اقداماتی که مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان انجام دادند همگام و همزمان با وزارت امور خارجه این کشور بود در حالی که ما در چنین مسائلی اتاق فکر نداشته و هم‌راستا نیستیم. در وضعیت فعلی وزارت امورخارجه باید به کمک فدراسیون فوتبال آمده و از طریق کشورهایی همچون کویت، مالزی و ... که بر روی ‌AFC تاثیرگذارند به فدراسیون فوتبال کمک کنند. در واقع وزارت امورخارجه با وجود عملکرد موفقی که در مسئله برجام داشت در این موضوع هنوز به کمک فدراسیون فوتبال نیامده و ضعیف عمل کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.