عضو مجمع فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اساسنامه این فدراسیون خاص است، گفت: چهار سال پیش هم در انتخابات فدراسیون بر اساس عرف عمل کردیم.

علی‌اکبر ابرقویی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اختلاف وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرپرست فدراسیون و اینکه هیات رئیسه رای به ادامه کار علی کفاشیان تا انتخابات داده است، اظهار کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال خاص است و مثل سایر فدراسیون‌هایی که عمومیت دارد، نیست. این موضوع را هم وزارت ورزش و هم مجموعه‌ای که در ورزش هستند، می‌دانند.

وی افزود: درباره انتخابات و انتصابات در فدراسیون فوتبال در اساسنامه معین شده است. هرگونه اقدامی نیاز به مصوبه مجمع و هیات رئیسه دارد. این کاملا روشن و شفاف است که هم وزیر ورزش و هم معاون ایشان از آن اطلاعات دقیقی دارند ولی اینکه حالا چیز دیگری می‌گویند، باید خودشان جواب بدهند.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: شرایط دوره گذشته انتخابات فدراسیون فوتبال هم همینطور بود. هیات رئیسه بر اساس مصوبه مجمع، تشکیل جلسه داده و شرایط برگزاری انتخابات و ادامه کار رئیس و سایر اعضا را تا زمان برگزاری انتخابات تعیین کرده است.

ابرقویی نژاد درباره اینکه محمود گودرزی وزیر ورزش اعلام کرده باید طبق عرف درباره تعیین سرپرست فدراسیون تصمیم گیری شود، گفت: عرف کجاست؟ چهار سال قبل هم طبق عرف تصمیم گرفتیم. در واقع اگر قانون نباشد، باید بر اساس عرف جلو رفت. عرف فدراسیون فوتبال را باید در قالب خودش بررسی کرد.

وی همچنین با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص احتمال تعلیق فوتبال به خاطر دخالت وزارت ورزش وجود دارد، تصریح کرد: دولت حق نظارت و رسیدگی به فوتبال را دارد و حکومت باید فوتبال را تحت نظارت دقیق قرار بدهد چون ۹۵ درصد بودجه دولت توسط دولت تامین می‌شود. البته دولت در این خصوص دخالتی نمی‌کند. دخالت دولت در روند اجرای فوتبال است.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش برنامه گسترده‌ای برای فدراسیون دارد، گفت: بعید می‌دانم اینطور باشد. دولت آقای روحانی دولت تدبیر و امید است. قطعا وقتی سیاست دولت تدبیر باشد، بدون تنش و ایجاد مشکل از سوی مجامع جهانی مسائل حل می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.