کنفدراسیون فوتبال آفریقا از رئیس AFC برای تصدی در پست ریاست فدراسیون جهانی فوتبال و جانشینی سپ بلاتر در این سازمان حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از آسوشیتدپرس، شانس شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پیروزی در انتخابات ماه جاری ریاست فیفا به‌میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده چون کنفدراسیون فوتبال آفریقا حمایت خود را از این نامزد بحرینی اعلام کرد.

به‌دنبال جلسه‌ای که میان اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آفریقا در رواندا برگزار شد، کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) اعلام کرد که به‌طور کامل از رئیس AFC برای جانشینی سپ بلاتر در انتخابات ریاست فیفا که در تاریخ ۲۶ فوریه (هفتم اسفند) برگزار می‌شود، حمایت می‌کند.

حمایت آفریقایی‌ها از شیخ سلمان از آن جهت شانس رئیس AFC را برای پیروزی در انتخابات ریاست فیفا افزایش می‌دهد که این قاره بیشترین سهم را در آرا دارد. از ۲۰۹ رأی که برای انتخاب رئیس جدید فیفا جمع‌آوری می‌شود ۵۴ رأی مربوط به اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های آفریقایی است.

در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که شیخ سلمان و جان اینفانتینو، دبیرکل یوفا، بیشترین شانس را در انتخابات ریاست فیفا داشته باشند چرا که انتظار می‌رود که هر یک از آنها حمایت خوبی از سمت کنفدراسیون‌های متبوعه خود دریافت کنند.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا با اعلام حمایت از نامزدی شیخ سلمان عملاً به تنها نامزد آفریقایی انتخابات ریاست فیفا، توکیو سکزواله از آفریقای جنوبی پشت کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.