هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۹ اسفند سال جاری جلسه سرنوشت‌سازی را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مناقشه فوتبالی ایجاد شده بین فدراسیون‌های ایران و عربستان آرام آرام به جاهای باریک کشیده می‌شود تا جایی که معادلات حل این اختلاف به یکی از سخت‌ترین معادلات این روزهای دنیای فوتبال تبدیل شده و حتی این احتمال نیز وجود دارد که حل این مناقشه فوتبالی به دنیای سیاست نیز کشیده شود.

**قصه از کجا شروع شد..

پس از مذاکرات و رایزنی‌های فراوانی که طی هفته‌های گذشته در کمیته مسابقات AFC بین مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با مقامات سایر فدراسیون‌های کشورهای عربی در حاشیه برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو در دوحه قطر انجام شد، مصوب شد تا دو کشور ایران و عربستان تا ۲۵ اسفند سال جاری چالش به وجود آمده بین خود را به شکلی مطلوب برطرف کرده و اختلافات را کنار بگذارند که در این صورت روال برگزاری مسابقات بین باشگا‌ه‌های دو کشور در رقابت‌های باشگاهی در سطح قاره کهن به شکل سابق دنبال خواهد شد. در این بین حتی به امید برطرف شدن مشکلات بین ایران و عربستان، برنامه رقابت‌ها که بر اساس قرعه‌کشی تعیین شده بود، تغییر کرد.

**بالاخره بردیم یا باختیم؟

مذاکرات انجام شده در دوحه قطر بازخوردهای زیادی را به همراه داشت و هر اندازه مسئولان فدراسیون فوتبال سعی می‌کردند این القا را به وجود بیاورند که برنده اصلی مذاکراتِ دوحه، تیم مذاکره کننده ایرانی بوده است اما بعضاً کارشناسان و رسانه‌های داخلی بدون توجه به منافع ملی، سعی می‌کردند یک فضای متناقض را به وجود آورده و درست در روزهایی که فشارها بر فدراسیون کفاشیان برای انتخاب سرپرستی جدید در آستانه انتخابات به اوج رسیده است، این القا به وجود آمده که فدراسیون فوتبال ایران با دست خالی مذاکرات قطر را ترک کرده است.

**در انتظار جلسه حساس AFC

هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۹ اسفند سال جاری جلسه سرنوشت‌سازی را برگزار خواهد کرد.

این جلسه در کوالالامپور مالزی و درست یک هفته مانده به زمان رأی نهایی AFC در خصوص مناقشه پیش آمده بین ایران و عربستان برگزار می‌شود تا در این مورد اعضای هیأت رئیسه به بررسی مواضع کشور تا آن زمان پرداخته تا در نهایت یک رأی عادلانه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر شود.

**ما مانده‌ایم و ۴۰ روز سرنوشت‌ساز

حالا فدراسیون فوتبال ایران باقی مانده و ۴۰ روز تعیین کننده و به نظر می‌رسد علاوه بر همسو شدن مواضع ارکان فوتبال ایران (فدراسیون و باشگاه‌ها) تا آن زمان، چون پای منافع ملی در میان است، نهادهای بالادستی فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش نیز در این رابطه، ورود کرده و نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

**با دیپلماسی دولتی برنده می‌شویم

خواسته اصلی عربستان در این پرونده، نشاندن حرف خود به کرسی و گرفتن میزبانی از ایران است و شاید هم اینکه فدراسیون ایران به هر دلیلی بخواهد این رقابت‌ها را تحریم کند که در همین راستا به نظر می‌رسد علاوه بر هوشمندی فدراسیون فوتبال برای گرفتن تصمیمی درست، باید دولمتردان نیز دست به کار شد و با ایجاد یک دیپلماسی مناسب و مطلوب به کمک فوتبالی‌ها بیایند تا حداقل یک بار حضور سیاسیون در فوتبال، کمک حال این رشته ورزشی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.