مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت که در بحث بازی با تیم‌های عربستانی از رئیس فدراسیون انتظار موضعی قوی‌تر را داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید آذری در خصوص اظهارات حمیدرضا گرشاسبی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس پیش از برگزاری دیدار ذوب‌آهن - پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر گفت: گرشاسبی گفته بود که نگران مسائل داوری در اصفهان است. به نظرم قبل از مسابقه‌ای حساس چنین صحبت‌هایی فرا رو به جلوی مدیران پرسپولیس است. تیمی که به زعم کارشناسان و آنهایی که در فوتبال دستی به آتش دارند، فوتبال زیبایی به نمایش می‌گذارد، نیازی به این مسائل ندارد. ذوب‌آهن در این یکی دو سال گذشته از مسائل داوری ضرر دیده و بعضاً سود هم کرده است. به نظرم نیازی نبود گرشاسبی این حرف‌ها را بزند و ذوب‌آهن هم نیازی به این مسائل ندارد.

وی افزود: ما در این دو سال تلاش زیادی کردیم و نان زحمات‌مان را خورده‌ایم. به همین دلیل به گرشاسبی می‌گویم فرار رو به جلو نکند و این درست نیست قبل از بازی بزرگی که در اصفهان برگزار می‌شود، چنین مسائلی مطرح شود. این مسائل به ضرر خود پرسپولیس خواهد بود، چون کادرفنی آنها درگیر چنین مسائلی می‌شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره اینکه آیا قرار است ۱۰ درصد سکوهای ورزشگاه فولادشهر به هواداران پرسپولیس تعلق پیدا کند، اظهار داشت: چون زمستان است و هوا سر می‌شود، یک قسمتی از سکوها را که متعلق به هواداران خودمان می‌شود، برای پرسپولیسی‌ها در نظر گرفته‌ایم. قسمتی از سکوهای روبه‌روی جایگاه و پشت نیمکت پرسپولیس متعلق به هواداران این تیم است. سعی کردیم سکوهای بیشتری را به هواداران این تیم بدهیم، به طرزی که حق و حقوق خودمان هم رعایت شود.

آذری که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد درباره موضع باشگاه ذوب‌آهن در قبال بازی با تیم‌های عربستانی و اینکه فدراسیون فوتبال استراتژی قوی در این خصوص نداشت و نظری خلاف سازمان لیگ هم اعلام کرد، خاطرنشان کرد: وقتی وحدت رویه باشد از پراکندگی جلوگیری می‌شود. مهدی تاج به عنوان رئیس سازمان و نماینده باشگاه‌ها اعلام موضع کرد و نظر تاج موضع باشگاه‌ها بود. ما این را در مصاحبه‌های خود نیز اعلام کرده و از صحبت‌های رئیس سازمان لیگ حمایت کردیم. ما باید اول به فکر عزت و افتخار کشورمان باشیم تا فوتبال و مطمئناً هر موضعی از سوی تاج باشد، ما از آن حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به منفعل بودن کفاشیان یا داشتن موضعی ضعیف در قبال عربستانی‌ها و تصمیم AFC برای بازی نمایندگان این کشور مقابل تیم‌های ایرانی در کشوری بی‌طرف، گفت: انتظار داشتم کفاشیان همان رفتار فدراسیون فوتبال عربستان را انجام دهد. البته علیرضا اسدی با استراتژی خاصی که داشت، از عربستانی‌ها زمان گرفت و ما ۴۰ روز فرصت داریم که به نظر می‌رسد عربستانی‌ها سر میز مذاکره می‌آیند، از مواضع خود گذشته و به نظرم حتی در ایران هم بازی خواهند کرد، اما کفاشیان باید محکم‌تر موضع می‌گرفت. ما وقتی در فوتبال وارد عرصه بین‌المللی می‌شویم نباید به مسائل سیاسی ورود کنیم، اما وقتی مسائل از سوی عربستانی‌ها سیاسی شد، رئیس فدراسیون فوتبال باید به عنوان قوی‌ترین فرد فوتبال کشور وارد ماجرا شود. انتظار داشتیم کفاشیان قوی‌تر وارد شود، اما این‌طور نبود. فوتبال ما در آسیا اول است و رتبه اول قاره را در اختیار داریم که می‌توانیم قدرتمندتر از این‌ها وارد مسائل شده و رئیس فدراسیون به عنوان نفر اول باید از عزت فوتبال و کشورمان دفاع می‌کرد تا عزت‌مان حفظ شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره اینکه آیا این باشگاه شکایتی به فیفا داشته است یا نه، تصریح کرد: در این خصوص قرار شد سازمان لیگ به عنوان نماینده باشگاه‌ها نامه‌ای را آماده کرده و با امضای چهار باشگاه به فیفا ارسال شود. حرف ما این است که کفاشیان باید برود از عزت ما دفاع کند، حتی اگر به قیمت این باشد که ما باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نباشیم.

آذری در خصوص این مسئله که آیا از جزئیات جلسه اسدی با مسئولان AFC باخبر است یا نه، اظهار داشت: از برخی نکات جلسه خبر داریم. استراتژی باشگاه ذوب‌آهن در خصوص این موضوع این بود که با تیم‌های اول عربی از جمله عربستانی‌ها و قطری‌ها طوری رفتار کنیم که بدانند ما ایرانی‌ها عملکردی داریم که ریشه در فرهنگ و اسلام دارد و نشان دهیم موضعی که آنها می‌خواهند به آسیا و دنیا نشان دهند، موضع‌گیری غیرواقعی است. ما خواستیم اجازه بدهیم تا خود آنها جبهه‌گیری کنند. اکنون هم معتقدیم با استراتژی در پیش گرفته از سوی تاج و کفاشیان عربستانی‌ها موضع خود را تعدیل کرده و برای بازی با ما به ایران می‌آیند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.