سرمربی تیم فوتبال آرسنال از همتای انگلیسی خود در تیم والنسیا به خاطر ناکامی‌ها اخیرش در مستایا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گری نویل از زمان روی کار آمدنش به عنوان سرمربی تیم فوتبال والنسیا به جای نونو اسپریتو، تا کنون در لالیگا حتی موفق به کسب یک پیروزی هم نشده است و به نظر آرسن ونگر، سرمربی آرسنال فشار کاری روی همتای انگلیسی‌اش در والنسیا بیشتر است، چون تجربه کافی برای مربیگری ندارد.

با وجود باخت ۷ بر صفر والنسیا برابر بارسلونا در بازی رفت از مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا، پیتر لیم، مالک باشگاه قصد ندارد نویل را اخراج کند، اما به نظر ونگر، نویل بعد از این حتی خودش را تحت‌فشار سنگین‌تری خواهد دید.

وی به خبرنگاران گفت: به نظر من در اکثر مواقع شهر و اعتبار یک بازیکن بزرگ سبب می‌شود که او در دوران مربیگری‌اش خیلی زودتر از آنچه باید، یک باشگاه بزرگ پیدا کند. بازیکنان بزرگ به واسطه اعتبارشان چند سال جلو می‌افتند و کارشان را در تیمی مثل «فلیتوود» آغاز نمی‌کنند. پپ گواردیولا که باشی کارت را از بارسلونا شروع می‌کنی.

ونگر ادامه داد: زمانی که چهره نام آشنایی نباشی، اول از همه باید بجنگی و این یک مشکل است، چون شما کارتان را در یک تیم بزرگ آغاز نمی‌کنید. البته این کار یک مزیت دارد و آن این است که شما کارتان را درست و حسابی یاد می‌گیرید.

سرمربی توپچی‌ها تأکید کرد: به باور من تجربه نقش بزرگی در عملکرد یک سرمربی ایفا می‌کند، زمانی که او شروع خوبی ندارد. وقتی شما شروع سختی دارید، در سابقه‌تان اعتباری ندارید، چون نشان نداده‌اید که می‌توانید از پس کار برآیید. به همین دلیل کار سخت‌تر می‌شود زمانی که شروع ضعیفی دارید. در برخی مقاطع اگر شما تیم خوبی داشته باشید، بازیکنان‌تان خودشان راه رسیدن به پیروزی را پیدا می‌کنند. به نظر من والنسیا از این وضعیت خارج می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.