کنفدراسیون فوتبال آفریقا که بیشترین تعداد عضو را دارد، حمایت کامل خود از شیخ سلمان بحرینی در انتخابات ریاست فیفا را رسما اعلام کرد. این انتخابات قرار است که در ماه فوریه برگزار شود تا جانشین بلاتر انتخاب شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه الوطن قطر، شیخ سلمان بن ابراهیم، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از شانس‌های اصلی برنده شدن در انتخابات ریاست فیفا و جانشینی سپ بلاتر است.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا در جلسه‌ای که با ۵۴ عضو خود تشکیل داد اعلام کرد که در انتخابات ریاست فیفا به شیخ سلمان رای خواهد داد و این نشان می دهد که این شیخ بحرینی از شانس زیادی برای پیروز شدن در انتخابات ریاست فیفا برخوردار است.

سوکیتو باتل، نائب رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا گفت: تصمیم گرفته‌ایم که حمایت کامل خود را از شیخ سلمان در انتخابات ریاست فیفا اعلام کنیم.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا ۵۴ عضو دارد که این بالاترین تعداد عضو در بین قاره‌های جهان در فوتبال است تا جایی که یک عضو از قاره اروپا هم بیشتر دارد.

انتخابات ریاست فیفا ۲۶ فوریه در زوریخ برگزار می شود. شاهزاده علی بن حسین اردنی و شیخ سلمان بحرینی دو نماینده از قاره آسیا هستند که در این انتخابات شرکت کرده‌اند اما شانس شیخ سلمان با توجه به حمایت کنفدراسیون فوتبال آفریقا بیشتر از دیگر گزینه‌هاست. به احتمال خیلی زیاد رقابت نهایی بین او و اینفانتینو است و در نهایت یکی از این دو نفر به عنوان رئیس فیفا انتخاب خواهد شد تا به امپراطوری بلاتر پایان دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.