مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی گفت: اگرچه نباید به اشتباهات داوری شک کرد، زیرا بی‌احترامی به کمیته داوران است، اما ما به اشتباهات داوران علیه تیم خودمان شک می‌کنیم.

مسعود رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت مالی ملوان گفت: خوشبختانه شرایط بهتر از گذشته است و بخشی از مطالبات بازیکنان پرداخت شده و فشار کمتری را احساس می‌کنیم.

مدیرعامل ملوان در مورد اینکه تیمش ۸ هفته است که پیروز نشده، گفت: واقعیت آن است که اشتباهات داوری به ضرر تیم ما باعث شده که نتوانیم در ۳-۴ بازی گذشته حقمان را بگیریم. ما در این ۸ مسابقه در یکی، دو بازی خوب نبودیم، اما در بقیه دیدارها شایسته مساوی یا باخت نبودیم و باید پیروز می‌شدیم، اما پنالتی‌های مسلم ما را نگرفتند. در بازی با صبا نفت تهران و استقلال اهواز این اتفاق رخ داد. اگر در این مسابقات پنالتی‌های ما گرفته می‌شد، ما اکنون به‌جای ۲۰ امتیاز می‌توانستیم ۲۶ امتیاز داشته باشیم و در جایگاه مطلوب‌تری در جدول قرار می‌گرفتیم. این اشتباهات داوری علیه ملوان، فراتر از بی‌عدالتی است.

وی افزود: ما سعی کردیم با ادبیات و رفتاری متفاوت به اشتباهات داوری علیه خودمان اعتراض کنیم، اما ظاهراً نتیجه‌ای نداشته است. در بازی با صبا خطای پنالتی روی پژمان نوری را به‌اشتباه خطای نوری اعلام کردند و به او کارت قرمز نشان دادند که پس از بازبینی کارت قرمز نوری بخشیده شد. من تأکید می‌کنم که اشتباهات داوری تعمدی نیست ولی این اشتباهات سهوی به ضرر تیم ماست و همه را عصبانی کرده است. تماشاگران ما هم نسبت به این اشتباهات داوری واکنش نشان می‌دهند.

رضائیان در مورد اینکه اعتراض خود را به کمیته داوران ارائه کرده یا نه، گفت: بله، اما ظاهراً مدل اعتراض ما خیلی کارآمد نیست و باید مثل برخی دیگر با هوچی گری و جنجال اعتراض کنیم و اعتراض محترمانه و مؤدبانه ما فایده‌ای ندارد. در لیگ برتر شاهد آن هستیم که برخی مربیان کنار خط زمین می‌ایستند و بر سر پرتاب یک اوت آن‌قدر به داور اعتراض می‌کنند که حیرت‌زده می‌شوید. آنها به خاطر یک اوت جنگ جهانی سوم راه می‌اندازند، اما ما مؤدبانه اعتراض می‌کنیم و نامه‌نگاری‌هایمان به داوری را هم رسانه‌ای نمی‌کنیم، اما متأسفانه به نظر می‌رسد این قانون که هر کس بلندتر داد بزند و رگ گردنش بیرون بزند، محق‌تر است همچنان جاری است.

وی افزود: برخی تیم‌ها به خاطر اشتباهات داوری پای رئیس‌جمهور و وزیر ورزش را هم به میان کشیده‌اند و حتی قضیه اشتباهات داوری به رئیس‌جمهوری کشیده شد. اما ما انگار به دنبال حاشیه‌سازی و جنجال نیستیم کسی ما را نمی‌بیند و حق تیم فوتبال ملوان و هوادارانش خورده می‌شود. من باید بابت پنالتی‌هایی که برای ملوان گرفته نشده ‌از هواداران ملوان عذرخواهی کند، زیرا اعتراض‌های ما محترمانه بوده و ظاهراً این اعتراض‌های محترمانه به گوش کسی نمی‌رود. ما هم بلد هستیم به رئیس‌جمهور نامه بنویسیم. چرا علیه تیم مال این همه اشتباه داوری رخ می‌دهد.

وی تأکید کرد: چون ملوان حامی ندارد باید با او این‌گونه رفتار شود. ما ۱۰-۱۲ تیم را اداره می‌کنیم و باوجود مشکلات مالی هیچ‌کدام آنها را تعطیل نکرده‌ایم، زیرا به اعتلای فوتبال فکر می‌کنیم، اما وقتی داور در ۳-۴ متری صحنه اشتباه می‌کند ما به شک می‌افتیم. نباید شک کنیم، اما شک می‌کنیم. شک ما به اشتباهات سهوی داوری بی‌احترامی به کمیته داوران است، ولی متأسفانه شک می‌کنیم. حق نداریم به خاطر اشتباهات داوری شک کنیم، اما شک می‌کنیم.

وی با اشاره به جریمه‌های باشگاه ملوان به خاطر رفتار تماشاگران گفت: در این شرایط بی‌پولی ۸۰-۹۰ میلیون تومان جریمه انضباطی پرداخت کرده‌ایم که ریشه این جریمه‌ها در اشتباهات داوری و اعتراض هواداران ماست. وقتی تماشاگرانمان در بازی با نفت محروم شدند، درخواست بخشش دادیم، اما گفتند چون سابقه‌دار هستید، محرومیت شما اعمال می‌شود. چرا در مورد پنالتی‌های گرفته نشده ما که سابقه زیاد و طولانی‌تری هم دارد، کاری انجام نمی‌شود.

رضائیان در مورد شایعه قهر مازیار زارع از ملوان، گفت: مازیار زارع قهر نکرده، او در شب بازی با نفت سرما خورده بود و در ترکیب اصلی تیمی قرار نداشت، همین مسئله باعث شد که او ناراحت و دلخور بشود. بازیکنی که از بازی نکردنش ناراحت نشود، جای تعجب دارد. او قهر نکرده و از امروز (شنبه) در تمرینات ملوان حضور دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.