کامیابی‌نیا می گوید:« کار مکانی را تأیید نمی‌کنم اما پای سوشا نباید به زندان باز شود!»

مهدی یکتا - خبرگزاری خبرآنلاین؛در تعطيلات نيم‌فصل، كمال كاميابي‌نيا هافبك پرسپوليسترجيح داده به جاي سفر تفريحي، در تهران به امور شخصي‌اش رسيدگي كند. با او دربارهخودش و اتفاقات اخير پيرامون سوشا مكاني گپ زديم كه در زير مي‌خوانيد:

* ۱۷ هفته از ليگپانزدهم گذشت... به نظر كمال كاميابي‌نيا، بهترين هافبك دفاعي ليگ برتر چه كسيبوده است؟

به نظرم احمد نوراللهي تابه حال بهترين هافبك دفاعي ليگ كشورمان بوده است. گرچه از تيم اميد خط خورد اما درشايستگي‌هاي اين جوان آينده‌دار هيچ شكي نيست.

*توپ‌ربايي يكي از ويژگي‌هايبازي كمال كاميابي‌نياست. چگونه به اين توانايي رسيدي؟

تمركز، تمرين ذهني و دقت بهتوپ باعث شده اين موضوع به چشم بيايد. البته برانكو و ساير مربيان پرسپوليس بهويژه باقري و قنبرپور هم خيلي به من كمك كرده و مي‌كنند. جدا از نفراتي كه اسمبردم، بعد از هر بازي با هومن افاضلي يكي از مربيان بادانش كشورمان هم در ارتباطهستم و نقاط ضعف و قوت خودم را مي‌پرسم.

* اين روزها سوشا مكانيبه سوژه داغ اهالي فوتبال و رسانه‌ها تبديل شده است. در اين رابطه صحبتي نداري؟

من زياد در جريان مشكل‌سوشا مكاني نيستم. كار او را هم تأييد نمي‌كنم. به هر حال يك بازيكن ملي بايدمراقب خودش باشد اما سوشا مكاني بچه دل‌پاك و صاف و ساده‌اي است. هيچي توي دلشنيست. متأسفانه يك اتفاقي افتاده و همه بايد به او كمك كنيم.

* علي پروين و برخيبزرگان پرسپوليس هم براي كمك به سوشا مكاني پيش‌قدم شده‌اند اما...

مي‌دانم پاي سوشا تا به حالبه زندان باز نشده و نبايد هم باز شود. به هر حال او يك چهره ملي است و زشت است بهبازداشتگاه برود و همنشين عده‌اي خلافكار شود. وقتي شنيدم علي‌آقا پروين دنبالكارش افتاده، خوشحال شدم. اميدوارم نهادهاي مربوطه و هر كسي كاري از دستش برمي‌آيد،انجام بدهد. كسي به فكر پدر و مادرش نيست.

* مگر با پدر و مادرسوشا مكاني در ارتباط هستي؟

نه، اما مطمئن باشيد دارندزجر مي‌كشند و خيلي حرف و حديث‌ها را بايد تحمل كنند.

* خبرهاي واصله حكايت ازنزديك شدن عليرضا بيرانوند به پرسپوليس دارد. تو در نفت تهران با اين دروازه‌بانهمبازي بودي. آيا او مي‌تواند به تيم شما كمك كند؟

علي بازيكن بااستعدادي است.طي دو سال گذشته هم به خوبي خودش را نشان داده است. ان‌شاءا... كه بيايد و بتواندبه پرسپوليس كمك كند. البته حتماً بنويسيد كه ما بازيكنان پرسپوليس كماكان منتظرآزادي و بازگشت سوشا مكاني به تمرينات پرسپوليس هستيم.

* ولي برخي‌ها معتقدندعليرضا بيرانوند هم حاشيه‌هاي خودش را دارد و در نفت تهران هم هرازگاهي حاشيه‌سازشده است.

به نظر من علي بايد از دويا سه مشاور خوب بعد از پيوستن به پرسپوليس استفاده كند. بازي كردن در پرسپوليس باهمه تيم‌هاي ايران متفاوت است. هر حركت او زير ذره‌بين است و بايد دو، سه نفر بهعلي كمك كنند.

* زماني كه به پرسپوليسپيوستي، كسي به كمك تو آمد؟ يا به عبارت بهتر مشاور خاصي داشتي؟

حميدرضا رجبي دامادمان كهجا دارد همين‌جا از او تشكر كنم، خيلي به من كمك كرده و مي‌كند. او در تيم‌هاي پاستهران و سايپا بازي كرده و به خوبي با شرايط آشناست. از ابتداي فصل از مشاوره‌هايحميدرضا رجبي و همين‌طور هومن افاضلي استفاده كردم و ممنون اين دو بزرگوار هستم.

* تا كي مي‌خواهي درپرسپوليس بماني؟

(مي‌خندد) تا زماني كهپرسپوليسي‌ها از قيافه‌ام سير شوند! (بلندتر مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) از شوخيگذشته يك پيشنهاد خوب از كره جنوبي داشتم كه به خاطر پرسپوليس رد كردم. البته تيممورد نظر هم در انتهاي ليگ كره بود.

* در پايان حرف خاصينداري؟

جا دارد يك تشكر هم از گروهآناليز برنامه ۹۰ و شخص عادل فردوسي‌پور داشته باشم كه مي‌دانم يك جورهايي تحتفشار است اما برنامه‌اي پرمخاطب و عدالت‌محور مي‌سازد. برنامه ۹۰ ما بازيكنان راهر هفته آناليز مي‌كند و همين موضوع باعث پيشرفت مي‌شود يا اينكه حداقل من يكي اين‌طورفكر مي‌كنم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )