رییس جمهور موریتانی در دیدار سوپرجام فوتبال این کشور بازی از دقیقه ۶۳ قطع شد و دو تیم مشغول زدن ضربات پنالتی شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، محمد اولد عبدالعزیز رییس جمهور موریتانی یکی از حاضران دیدار سوپرجام فوتبال موریتانی بین دو تیم توراق و ای سی اس کاسر بود که این دیدار تا دقیقه ۶۳ با تساوی یک بر یک دو تیم در جریان بود. در حالی که بازی کسل کننده دو تیم ادامه داشت، او خواستار توقف بازی شد و به داور مسابقه اشاره کرد که سوت پایان مسابقه را به صدا درآورد تا دو تیم ضربات پنالتی را بزنند.

این تصمیم عجیب رییس جمهور موریتانی باعث واکنش‌های بسیار زیادی در این کشور آفریقایی که در انتخابی جام جهانی روسیه نیز حضور دارد شده است. آن‌ها معتقدند رییس جمهور موریتانی از بازی کسل کننده دو تیم خسته شده است. این بازی را در نهایت در ضربات پنالتی تیم توراق به ثمر رساند.

احمد اولد عبدالرحمان رییس فدراسیون فوتبال موریتانی که می‌ترسید با ا نتشار این خبر و دخالت دولت در فوتبال، فوتبال این کشور آفریقایی تعلیق شود بلافاصله بیانیه‌ای صادر کرد و عنوان کرد ا ین تصمیم طور دیگری در رسانه‌ها منتشر شده است. او در این باره گفت: به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم و فکر می‌کنم که اصلا چنین اتفاقی رخ نداده است. این تصمیم تنها به خاطر مسائل سازمانی و برگزار کننده مسابقه رخ داده است و با هماهنگی بازیکنان و مربیان دو تیم صورت گرفت و این طور نبود که رییس جمهور به تنهایی این تصمیم را بگیرد.

انتظار می‌رود فیفا به زودی وارد عمل شود و فدراسیون فوتبال موریتانی را درباره این موضوع بازخواست کند و شاید این کشور آفریقایی تعلیق شود. البته هنوز اوضاع خود فیفا نیز رو بسامان نیست که بتواند درباره چنین مسائلی تصمیم‌گیری کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.