پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: کلید بازى براى موفقیت استقلال " دو حفره بزرگ در دو جناح چپ و راست جواد نکونام بود " که هرگز نتوانست از این دو کانال به خوبى استفاده کند و اصرار به بازى و استفاده از جناحین داشت.

داریوش یزدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص دیدار روز گذشته تیم‌های استقلال و سایپا گفت: بدون شک هر دو تیم جزو چهار تیم برتر فوتبال ایران هستند. سایپا با ارائه فوتبالى روان و سرعت بسیار خوب بازى را شروع کرد. قدرت این تیم محدود به چند مترى محوطه جریمه استقلال می‌شود اما نتیجه کارهاى ترکیبى این تیم رضایت بخش نبود و شاید کمى تغییر در نوع چیدمان این تیم مى توانست نتیجه بهترى براى سایپا به ارمغان بیاورد .

وی ادامه داد: در روزى که خط هافبک سایپا توان ایجاد برترى در میانه میدان و توسعه بازى در عرض زمین را داشتند به دلیل حضور بیش از اندازه غلامرضا رضایى در مرکز زمین و نا خواسته دور شدن وى از محوطه جریمه در دقایق زیادى از بازى نتیجه ممکن و خلق موقعیت گلزنى را از سایپا گرفت. کلید بازى براى موفقیت استقلال " دو حفره بزرگ در دو جناح چپ و راست جواد نکونام بود " که استقلالی‌ها هرگز نتوانستند از این دو کانال به خوبى استفاده کنند و اصرار به بازى و استفاده از جناحین داشتند که با همین روش به گل هم رسیدند اما اگر استقلالى ها در نیمه دوم از این دو کانال استفاده بهترى مى‌کردند و به جاى فرارهاى مستقیم هافبک‌هاى کنارى فرارهاى مورب به داخل را در دستور کار تیم قرار مى دادند قطعا مى‌توانستند صاحب موقعیت‌هاى بهترى شوند.

پیشکسوت باشگاه‌های سایپا و استقلال خاطرنشان کرد: کمى جابجایى نفر در سایپا مى توانست این تیم را با سه امتیاز از زمین بازى خارج کند. حضور على زینالى در پست مدافع راست ، غلامرضا رضایى مهاجم راست و روزبه شاه علیدوست در میانه میدان مى‌توانست براى تیم سایپا ثمره بهترى داشته باشد. در این روز هر دو تیم سعى در استفاده کناره هاى زمین را داشتند که این فضاها در فوتبال مدرن امروز فضاى مرده محسوب مى‌شود و تنها براى گسترش مالکیت و کنترل بازى از این فضاها استفاده مى‌شود.

یزدانی در پایان افزود: در مجموع هر دو تیم فوتبال خوبى را ارائه کردند و سایپا نشان داد که در حال حاضر یکى از بهترین تیم هاى فوتبال ماست. داورى بى نقص این بازى نیز جاى تقدیر ویژه دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.