از نگاه هافبک دفاعی تیم فوتبال پرسپولیس مربی حال حاضر این تیم از بهترین هافبک دفاعی‌های تاریخ فوتبال ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمال کامیابی‌نیا که پس از حضور در پرسپولیس موفق شد به تیم ملی دعوت شود در خصوص اینکه خیلی دیر به تیم ملی رسید، گفت: خیلی دیر به تیم ملی رسیدم و شاید به این دلیل باشد که من در پستی هستم که خیلی سخت به چشم می‌آید. خوشبختانه این فصل یک انتخاب خوب داشتم و به پرسپولیس آمدم و به تیم ملی هم رسیدم.

وی درباره اینکه فوتبال ایران همیشه هافبک دفاعی‌های خوبی داشته و شاید این مسئله کار او را سخت کرده است، اظهار داشت: درست است. در فوتبال ایران همیشه هافبک دفاعی‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، اما گل سرسبد آنها آقا کریم باقری است.

هافبک دفاعی تیم فوتبال پرسپولیس که در برنامه ۹۰ حضور یافته بود، درباره نحوه ورودش به فوتبال خاطرنشان کرد: من هم از زمین‌های خاکی فوتبالم را شروع کردم، اما سال ۸۰ بود که به تست تیم نونهالان پاس رفتم. بعد از اینکه در این تست قبول شدم، با من قرارداد پنج ساله امضا کردند. خوشبختانه در پاس که آن موقع برای تهران بود، امکانات خیلی خوبی داشتیم. مسئولان پاس رسیدگی زیادی به تیم داشتند و هر سال تیم‌مان یا قهرمان می‌شد یا نایب قهرمان. آقای آجورلو هم مدیرعامل باشگاه بود که مربیان خوبی را در تیم‌های پایه گذاشته بود، مربیانی که کمک زیادی به بازیکنان می‌کردند.

کامیابی‌نیا که سابقه حضور در تیم مس کرمان را دارد، گفت: در مس آقایان امیر قلعه‌نویی و فرهاد کاظمی زحمت زیادی برای من کشیدند. باید از آقای قلعه‌نویی هم تشکر کنم که به من در ۱۸ سالگی میدان داده و کار بزرگی در حقم انجام داد.

وی درباره اینکه چرا خیلی از بازیکنان در رده‌های پایه شرایط خوبی دارند، اما در ادامه نمی‌توانند همان درخشش را داشته باشند، اظهار داشت: اینکه بازیکنان چنین شرایطی پیدا می‌کنند، به این دلیل است که ثبات در فوتبال‌مان نیست. بازیکنان هم در این بین تیم‌های زیادی عوض می‌کنند و شاید اگر یک مشاوره خوب داشته باشند، بتوانند انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

کامیابی‌نیا که در انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن دو اخطاره شده بود و با همین شرایط مقابل عراق بازی کرد تا ایران به این دلیل بازی را ۳ بر صفر به عراق ببازد، در خصوص این اتفاق گفت: واقعاً اتفاق تلخی برای من بود. با تیم قرقیزستان بازی رفت و برگشت داشتیم که من در هر دو بازی کارت زرد گرفتم. من از مسئولان تیم امید پرسیدم که محرومیت در این بازی‌ها به چه شکل است که گفتند در این خصوص استعلام می‌گیرند و اگر هم این اتفاق رخ ندهد، فیفا نامه می‌زند. متأسفانه نامه فیفا هم در کمیته جوانان گم شده بود و من با دو اخطار بازی کردم. البته در مدت دو ماه و نیم که از بازی قرقیزستان تا بازی با عراق داشتیم، کادرفنی و سرپرستی تیم امید تغییر کرده بود و همه چیز به هم ریخت. خود من هم سن کمی داشتم، بدون تجربه بین‌المللی بودم و نمی‌دانستم باید چه کار کنم.

هافبک فصل گذشته نفت تهران درباره اینکه گویا فصل گذشته با منصوریان برای بازی کردن در پست غیرتخصصی‌اش به مشکل خورده بود و به همین دلیل هم این فصل نفت را ترک کرد، اظهار داشت: من فصل گذشته در سیستم ۱-۴-۱-۴ آقای منصوریان در پست هافبک چپ و راست بازی می‌کردم که پست غیرتخصصی‌ام بود. خودم دوست داشتم در نفت بمانم و قراردادم را تمدید کنم، اما شرایط این‌طور رقم نخورد. پیشنهاد پرسپولیس هم رسید و در نهایت به تیم محبوبم آمدم.

وی درباره اینکه آیا واقعاً پرسپولیس تیم محبوبش بوده یا بعد از آمدن به این تیم چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کند، گفت: خیر؛ از اول هم پرسپولیسی بودم. ما در جنوب شهر و نزدیک ورزشگاه کارگران بودیم. ما هر روز به تمرین پرسپولیس می‌رفتیم و این تیم را تشویق می‌کردیم.

کامیابی‌نیا درباره لقب «کمال گتوسو» خاطرنشان کرد: من تیم میلان و سبک بازی گتوسو را خیلی دوست داشتم. به خاطر نوع توپ‌گیری‌ها به من «کمال گتوسو» می‌گویند. اینجا جا دارد از برانکو ایوانکوویچ، مصطفی قنبرپور، علی‌اکبر طاهری و کریم باقری تشکر کنم که به من اعتماد کردند تا به پرسپولیس بیایم.

هافبک دفاعی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره حضورش در تیم ملی و به ثمر رساندن اولین گل ملی‌اش اظهار داشت: باید از کارلوس کی‌روش و کادرفنی‌اش تشکر کنم که به ورزشگاه می‌آیند و بازی‌ها را از نزدیک می‌بینند. امسال هم شرایط خوبی دارم و خوشبختانه بازی‌های من دیده شد تا به تیم ملی دعوت شوم. از کی‌روش هم تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرد و خوشبختانه در بازی با گوام هم اولین گل ملی‌ام را زدم. در آن بازی هم می‌توانستم جلو بیایم، اما دوست داشتم بیشتر وظایفی که به من محول شده است را اجرا کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.