دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال استرالیا معتقد است که بازماندن تیم ملی کشورش از صعود به جام جهانی ۹۸ فرانسه حاصل جنگندگی بازیکنان ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارک بوسنیچ درباره دیدار ایران و استرالیا در ۸ آذرماه ۷۶ و بازماندن تیم ملی کشورش از صعود به جام جهانی ۹۸ فرانسه گفت: دو بازی خیلی نزدیک بود که در تهران بازی یک - یک شد و ایران بهتر بازی کرد. بازی دوم هم به دلایل مختلف خیلی خاطره‌انگیز بود. اگر بخواهم صداقت را درباره تیم ایران بگویم، باید عنوان کنم آنها روحیه جنگجویانه خود را در بازی دوم نشان دادند؛ به خصوص در ۲۰ دقیقه آخر و در نهایت هم توانستند به جام جهانی صعود کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش از آغاز بازی فکر می‌کردند ایران را راحت شکست می‌دهند و به جام جهانی می‌رسند، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم این‌طور بوده باشد. تیم ایران را دست‌کم نگرفته بودیم. می‌دانستیم که می‌خواهیم مقابل تیم ایرانی بازی کنیم که شانس مستقیم صعود به جام جهانی را در انتخابی آسیا از دست داده و حالا برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کند. البته فکر می‌کنم در بازی دوم و ۲۰ دقیقه آخر آن بازی منتظر صعود به جام جهانی و شادی در زمین مسابقه بودیم، اما بازیکنان ایران ثابت کردند فوتبال بازی ۹۰ دقیقه‌ای است.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی استرالیا در واکنش به این مسئله که آیا قبول دارد حضور هوادار استرالیایی در زمین که تور دروازه ایران را پاره کرد و در بازی وقفه ایجاد شد به صعود ایران کمک کرد، گفت: خیلی با این مسئله موافق نیستم. آن اتفاق، خیلی بد بود، اما وقفه‌ای که ایجاد شد برای هر دو تیم بود. ما تا همان موقع هم در بازی انرژی گذاشته بودیم و تلاش زیادی کردیم. آن اتفاق را بهانه نمی‌کنیم که به جام جهانی نرسیدیم، بلکه روحیه بالای ایران و دست نکشیدن از جنگیدن باعث شد حذف شویم و یک شب فوق‌العاده برای فوتبال ایران رقم بخورد.

بوسنیچ که به صورت تلفنی با برنامه ۹۰ گفت‌وگو می‌کرد درباره اینکه آیا از عملکرد خودش به خصوص روی گل دومی که دریافت کرد راضی بوده یا نه، خاطرنشان کرد: روی آن گل حواسم به دروازه بود. کمی جلو آمدم تا به خداداد نزدیک شوم، اما او توپ را از بین دست و پای من رد کرد و جایی را هدف گرفت که گرفتن توپ خیلی سخت بود.

وی درباره اینکه گویا نرسیدن استرالیا به جام جهانی بزرگ‌ترین حسرت زندگی‌اش بوده است، اظهار داشت: دقیقاً درست است. البته خیلی خوش‌شانس بودم با اینکه در جام جهانی بازی نکردم، اما توانستم در منچستریونایتد بازی کنم. ما یک بازی در پرتغال انجام دادیم که آن را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و بعد از آن خوشبخت بودم که به منچستر رفتم و فوتبالم را در این تیم ادامه دادم. هنوز درباره آن شب نمی‌توانم چیزی بگویم، چون حسرت رفتن به جام جهانی به دل استرالیا ماند، اما حداقل خود من از نظر شخصی و در بخش باشگاهی موفق بودم.

دروازه‌بان پیشین تیم منچستریونایتد که سابقه کار کردن با کارلوس کی‌روش و الکس فرگوسن را دارد، درباره این مسئله گفت: کارلوس کی‌روش را در سال ۱۹۹۱ و در جام جهانی جوانان دیدم که ما هم در آن مسابقات شرکت کرده بودیم. او سرمربی تیم جوانان پرتغال بود. کی‌روش را از آن موقع می‌شناسم. آخرین بار هم او را امسال (سال ۲۰۱۵) دیدم که این بار سرمربی ایران بود. به نظرم در جام ملت‌های آسیا ایران با بدشانسی به عراق باخت و نتوانست به نیمه نهایی صعود کند. فکر می‌کنم بازی از دست ایران در رفت و این تیم بدشانسی آورد.

بوسنیچ یادآور شد: درباره کار با فرگوسن هم باید بگویم، من در بهترین دوران منچستریونایتد با فرگوسن بودم. او دو بار با من قرارداد امضا کرد. یک بار در نوجوانی و بار دیگر هم در ۲۷ سالگی که شرایط خوبی هم در تیمش داشتم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.