رئیس ایفمارک ایران گفت: با حمایت فیفا لیگ برتر ایران اولین لیگ آسیایی خواهد بود که از بازیکنان تست خون می‌گیرد.

زهره هراتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تصمیماتی که در کمیته پزشکی فیفا و AFC در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌ها گرفته شد، گفت: در ۲ روزی که در اینجا حضور داشتیم تصمیمات مهمی گرفته شد. اولین تصمیم این بود که قرار شد پروژه تست خون از بازیکنان در ایران انجام شود و قرار است فیفا ۵۰ درصد هزینه‌های این تست خون را پرداخت کند و فکر نمی‌کنم که برای ۵۰ درصد دیگر هزینه‌ما مشکلی داشته باشیم. البته باید به ایران بیاییم تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم اما لیگ برتر ایران اولین کشوری خواهد بود که تست خون از بازیکنان در حین مسابقه و خارج از مسابقهن خواهد گرفت.

رئیس پزشکی سازمان لیگ در مورد وضعیت آلودگی هوا گفت: تصمیم دیگری که در کمیته پزشکی بحث شد مربوط به آلودگی هوا بود و قرار شد در مورد اینکه شاخص آلودگی هوا تعیین شود تا اگر آلودگی از آن بیشتر بود مسابقه لغو شود اما اینکه ۲ ساعت قبل از مسابقه آلودگی هوا بخواهد باعث لغو مسابقه در جدول بازی‌ها شود موضوع ساده‌ای نیست و قرار شد در ۶ ماه آینده در این مورد تصمیماتی گرفته و این پروتکل نهایی شود.

رئیس ایفمارک ایران در مورد اینکه گفته می‌شود ساختمان این مرکز قرار است مستقل اداره شود، گفت: بله. در جلسه‌ای که با حضور کفاشیان، من، براتی و مسئولان پزشکی فیفا برگزار شد، قرار شد که فیفا برای تجهیز مرکز ایفمارک ایران ۵۰۰ هزار دلار برای خرید تجهیزات پزشکی به فوتبال ایران کمک کند. این تجهیزات باید از کشور آلمان خریداری شود و به تائید نماینده فیفا که خود من هستم، برسد. ما فرصت زیادی نداریم و باید سریع‌تر برای خرید این تجهیزات پزشکی اقدام کنیم تا این مرکز مجهز شود و بتوانیم به فوتبال ایران و منطقه خدمات ارائه دهیم و در مورد ساختمان ایفمارک هم مقرر شد این ساختمان مستقل عمل کند و اساسنامه آن به تصویب فیفا برسد.

هراتیان تصریح کرد:  الان زمان این است که از این همه اعتماد فیفا به پزشکی فوتبال ایران برای پیشرفت فوتبال کشور استفاده کنیم و به جای سنگ اندازی و ایجاد جو نا‌امیدی بین جوانان، از نیروی انسانی جوان کشور حمایت کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.