سرمربی تیم فوتبال یوونتوس انتقاداتی که از او به خاطر نیمکت‌نشین کردن آلوارو موراتا برای میدان دادن به همتای کروات وی می‌شود را نادرست دانست و برای تصمیم خود دلیل آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیروزی ۳ بر صفر شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال یوونتوس برابر پالرمو بهانه‌ای خوبی بود تا ماسیمیلیانو آلگری به منتقدان تاکتیک‌هایش پاسخ دهد. آلگری که تیمش با کسب چهارمین برد متوالی در سری A به رده پنجم جدول صعود کرد و فاصله‌اش با صدر جدول را به ۶ امتیاز کاهش داد، در گفت‌و‌‌گو با دو شبکه تلویزیونی مدیاست پرمیوم و اسکای‌اسپورت ایتالیا اظهار داشت: عملکردمان از لحاظ انسجام خوب بود، به‌خصوص که این بازی را در فاصله‌ای کوتاه از بازی قبلی‌مان برابر منچسترسیتی انجام دادیم. ماه نوامبر برای ما ماه بسیار خوبی بود چون توانستیم فاصله‌مان را با صدرنشینان جدول کاهش دهیم.

برای دومین بار متوالی در یک هفته اخیر، ماریو ماندزوکیچ مهاجم کروات بانوی‌پیر به جای آلوارو موراتا در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت و گل نخست بیانکونری را هم به ثمر رساند.

آلگری با اشاره به این موضوع، تأکید کرد: موراتا گزینه اول ما برای ترکیب اصلی است اما او باید سطحش را ارتقا دهد و خودش را از زیر فشار موجود خلاص کند. ماندزوکیچ سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارد. او برای تیم‌هایی مثل بایرن‌مونیخ و اتلتیکومادرید بازی کرده است. شاید او باتکنیک‌ترین بازیکن تیم ما نباشد اما ویژگی‌هایی دارد که به بر بازی‌مان تأثیر می‌‌گذارند. او به اندازه سهمش تلاش کرده و تأثیر گذاشته و آمارها همه چیز را درباره او می‌گویند. مسلماً او ترجیح می‌دهد که روی تیر دوم برایش توپ را بفرستند اما در شرایط دیگر هم می‌تواند به تیم کمک کند و حفظ توپش در خط حمله خوب است.

آلگری ادامه داد: در تیم ما دیبالا شرایط بهتری برای ایفای نقش به عنوان مهاجم دوم دارد و حلقه اتصال خط میانی و مهاجم نوک تیم است. دلیلش هم تکنیک خوب او است. ماندزوکیچ اما مانند موراتا دوست دارد به سمت فضاهای خالی محوطه جریمه حمله کند. بسته به شرایط تیم و بازی حریف، من انتخاب می‌کنم که کدام یک از مهاجمان تیم در ترکیب قرار بگیرد. این تیم پتانسیل بازی با تاکتیک‌های مختلف را دارد اما هنوز در بخش‌های زیادی نیاز به پیشرفت دارد.

در آخرین روز از هفته چهاردهم سری A امشب اینتر و ناپولی، دو صدرنشین جدول به مصاف هم می‌روند که تساوی آنها بهترین نتیجه برای یوونتوس تلقی می‌شود.

سرمربی بانوی‌پیر در این باره هم گفت: چیزی که من به آن توجه دارم روبه‌رو شدن با لاتزیو در بازی بعدی است، لاتزیو به خاطر نتایج ضعیف اخیرش انگیزه زیادی برای جبران دارد و با این اوصاف با تمام قدرت به مصاف ما می‌آید. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی یوونتوس کاملاً قابل مشاهده است. ما سریع‌تر بازی می‌کنیم و می‌توانیم ریتم بازی‌مان را در زمان‌ مناسب تغییر دهیم. تنها مشکلی به نظر من یوونتوس در حال حاضر دارد این است که توپ را به آسانی لو می‌دهیم.

سرمربی پیشین میلان در پایان تأکید کرد: تابستان امسال زمانی که گفتم جو ساخته شده برای یوونتوس را دوست ندارم، دلیلش این بود که می‌دانستم برخی مردم به خاطر چهار قهرمانی قبلی ما در سری A فکر می‌کنند ما دیگر می‌توانیم در زمین بازی قدم بزنیم و نتیجه بگیریم. همه اما دیدند که ما یک ماه و نیم مشکل داشتیم اما کمی بعد همه فهمیدند که باید سخت بجنگند و تلاش کنند تا امتیاز  بگیرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.