‌ذوب‌آهن این روزها به‌گونه‌ای نتیجه می‌گیرد که تحسین همگان را برانگیخته است به‌طوری که اکنون این تیم را از مدعیان اصلی قهرمانی می‌دانند.

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، کار تیمی قوی در هر بازی بدون توجه به اینکه آیا ستاره‌ای در میدان دیده می‌شود یا خیر به خودی خود تضمین کننده موفقیت هر تیمی است. اگر بخواهیم این ویژگی را به طور خاص به باشگاهی نسبت دهیم بدون شک ذوب‌آهن انتخاب شایسته‌ای خواهد بود که با بازیکنان نه چندان ستاره‌ای که در ترکیبش دیده می‌شود توانسته با بازی یکدست و هماهنگش نتایج خوبی در این فصل از رقابت‌ها برخلاف شروع بدی که داشت، کسب کند.

به گواه کارشناسان اگر تیمی بازیکن ستاره داشته باشد تیم مجبور است که به چنین بازیکنانی که در ترکیب دارد بیشتر پاس بدهد، اما تیمی که بازیکنان متوسط رو به خوب دارد شرایط دریافت توپ زیاد است که باعث می‌شود چنین تیم‌هایی با حفظ توپ، دقایق بازی را به نفع خود به پیش ببرند. خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان درباره حال و هوای این روزهای ذوب‌آهن با محمود یزدخواستی، کارشناس فوتبال به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

نگاه قوی مدیریتی در ذوب‌آهن دیده می‌شود

محمود یزدخواستی در خصوص ذوب‌آهن و اثرگذارترین عاملی که باعث نتایج خوب این تیم بوده است، اظهار کرد: اولین و اثرگذارترین عامل به سعید آذری بر می‌گردد که توانست هیئت مدیره را در زمانی که این تیم در نتیجه‌گیری مشکل داشت توجیه کند که این نگاه قوی مدیریتی باعث اعتماد کادر فنی به مدیرعامل باشگاه شد.

وی با اشاره به توجه سعید آذری به عملکرد کادر فنی، ادامه داد: دومین عاملی که در این روزهای خوب ذوب‌آهن اثرگذار بوده نظم و انضباط در این تیم است که اجرایی هم شده و بازیکنان نیز به خوبی می‌دانند که نظم و انضباط از اولویت‌های کاری گل محمدی به‌حساب می‌آید.

یزدخواستی با تأکید بر مهارت‌های تیمی خوبی که در این تیم دیده می‌شود، اضافه کرد: حضور تعدادی از بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها و همچنین امکانات و تجهیزات باشگاه ذوب‌آهن و زمین تمرین مناسب و حمایت‌های مالی که در مواقع خاص وجود داشته برای بازیکنان ایجاد انگیزه کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که برگ برنده ذوب‌آهن چیست، تصریح کرد: ذوب‌آهن در روی خط مرکزی زمین و کانال‌های کناری، ترکیبی از نفراتی دارد که باعث شده بازی تیمی آن تقویت شود، زیرا بازیکنی که صاحب توپ می‌شود انتخاب‌های زیادی برای پاس دادن دارد که این مسئله به حفظ تیمی توپ و تسلط بر میدان کمک زیادی می‌کند.

این کارشناس فوتبال افزود: همین مسئله باعث شده هر تیمی که برابر ذوب‌آهن قرار می‌گیرد برای توپ‌گیری کار مشکل‌تری پیش‌رو داشته باشد و همین باعث می‌شود انرژی بازیکنانشان به هدر برود.

کار تیمی در ذوب‌آهن سابقه طولانی دارد

یزدخواستی با اشاره به سال‌های دور ذوب‌آهن،گفت: ذوب‌آهن با کار تیمی قوی که از اتفاق ریشه در گذشته فوتبالش دارد می‌توانیم بگوییم در فوتبال اصالت دارد، زیرا در این تیم همیشه کار تیمی تعریف شده بود که این خاصیت بیشتر در فوتبال ذوب‌آهن دیده می‌شود.

وی با اشاره به سبک بازی تیم‌های لیگ برتری، ادامه داد: هر تیمی سبک بازی خودش را دارد. به طور مثال پرسپولیس انگلیسی رو به جلو بازی می‌کند، اما نفت مانند ذوب‌آهن بود که البته در این فصل کمی ضعیف‌تر ظاهر شده است.

یزدخواستی با اشاره به سه عامل موفقیت در هر تیم، گفت: سه عامل سرعت در کنترل، پاس و حرکت با توپ اگر در هر تیمی باشد موفقیت را دو چندان می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.