سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با وجود اینکه زمین تختی ناهموار است ما با همان روش و سیستمی که مدنظرمان است، وارد میدان خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بازهم یک بازی سخت داریم و یک نوع دربی با نفت پیش رو خواهیم داشت. خوشحالم که در این بازی به میدان خواهیم رفت، چون بازیکنان در این‌گونه دیدارها با انگیزه و شادابی خاصی به میدان می‌روند.

وی افزود: طبیعی است که من خوشحال باشم از اینکه این بازی سخت را پیش رو داریم، چون انگیزه بازیکنانم برای این بازی بالاست و این یک مسابقه خاص است. در مورد حریف لازم نیست من صحبت کنم، چرا که آنها سال قبل در لحظات آخر جام را به سپاهان دادند و هفته گذشته در جام حذفی نیز در دیدار با استقلال در ضربات پنالتی بازنده شدند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد: نفت فصل قبل می‌توانست قهرمان شود و حتی در فینال جام حذفی هم حضور پیدا کرد. نفتی‌ها در آسیا نیز تا مرحله سوم پیش رفتند و به تیمی باختند که به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کرد. آنها سه چهار بازیکن ملی‌پوش هم دارند. تمام اینها نشان می‌دهد این بازی به اندازه کافی مشکل و حساس خواهد بود.

برانکو درباره وضعیت تیمش نیز یادآور شد: همان‌طور که اطلاع دارید، کامیابی‌نیا و عالیشاه برای این بازی محروم هستند و محسن بنگر نیز امروز مشخص خواهد شد که می‌تواند بازی کند یا نه.

وی ادامه داد: باید ببینیم وضعیت بنگر به چه صورت است، چرا که مصدومیتی از ناحیه مچ پا دارد. با وجود همه این مشکلات هدف ما در هر بازی یکی است، اینکه بازی زیبا به نمایش بگذاریم و تا آنجا که مطلوب ماست به نتیجه برسیم و همین‌طور شادی را به هواداران بدهیم.

«نفت مقابل سپاهان در لیگ شکست خورده و در دیدار مقابل استقلال در جام حذفی حذف شده است. با این شرایط چه صحبتی با بازیکنان‌تان انجام داده‌اید تا بتوانید مقابل انگیزه‌های نفت ایستادگی کرده و به نتیجه برسید؟»، برانکو در پاسخ به این پرسش گفت: در مورد نفت باید بگویم که این تیم استحقاق شکست در دو دیداری را که گفتید، نداشت. طبیعی است که این دو شکست به نفتی‌ها انگیزه مضاعف بدهد، اما هر تیمی که مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد، معمولاً بازیکن مصدوم ندارد، با همه توان به میدان می‌رود و باانگیزه است. همیشه سرنوشت تیم‌های بزرگ این‌گونه رقم خورده و ما نسبت به این مسئله آگاه هستیم.

وی با بیان اینکه طبیعی است همه بازیکنانش باید با بازی خوب دنبال راه‌حلی برای پیروزی باشند، در پاسخ به این سؤال که آیا زمین ناهموار ورزشگاه تختی تأثیر منفی بر کیفیت بازی پرسپولیس خواهد گذاشت و این تیم قرار است برای بازی عصر فردا تغییر تاکتیک دهد، عنوان کرد: نه، فلسفه بازی ما تغییر نمی‌کند. با وجود اینکه زمین ناهموار است ما با همان روش و سیستمی که مدنظرمان است، وارد میدان خواهیم شد. این زمین برای حریف هم مطلوب نیست، اما خب فکر کنم برای ما بیشتر مشکل‌ساز شود. مطمئن باشید بعد از بازی ما از کیفیت پایین زمین  به عنوان یک توجیه استفاده نخواهیم کرد.

این مربی کروات درباره پیشنهاد رسیده از چین به امید عالیشاه نیز خاطرنشان کرد: اولین بار است که در این مورد چیزی می‌شنوم. این طبیعی است که هر بازیکنی با چنین مسائل استراتژیکی مواجه شود. بازیکنان حرفه‌ای هستند و طبیعی است دنبال قراردادهایی باشند که از لحاظ مالی بهتر است. آنها در کنار اینکه بهترین شغل دنیا را دارند دوست دارند درآمد خیلی خوبی هم داشته باشند. در مورد این قضیه خود عالیشاه و باشگاه تصمیم‌گیرنده هستند. با توجه به اینکه امید با باشگاه قرارداد دارد طبیعتا حرف اول و آخر را در این مورد باشگاه می‌زند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که تا به حال پرسپولیس نتوانسته در ورزشگاه تختی مقابل نفت تهران پیروز شود، گفت: به خوب نکته‌ای اشاره کردید اما این قضیه تا به حال بوده و از این به بعد شرایط فرق می‌کند.

در ادامه یکی از خبرنگاران در خصوص تأثیر مسائل مالی روی روحیه بازیکنان سؤال کرد که در این میان پندار خمارلو، مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس توضیح داد: امروز یکی از سایت‌های خبری به این نکته اشاره کرده بود که مقدار کمی پول به حساب بازیکنان واریز شده و همین مسئله ناراحتی آنها را در پی داشته است. لازم است عنوان کنم چون حساب باشگاه پرسپولیس به خاطر بدهی‌های سنگین‌اش از چند جا تهدید می‌شود ما مجبور هستیم پرداختی‌ به بازیکنان را با رقم‌های نه چندان سنگین و حتی در دو قسط و شاید هم بیشتر به حساب آنها واریز کنیم، از این رو ممکن است بازیکنی ساعت ۱۱ صبح پول گرفته باشد و مابقی پولش را چند ساعت بعد به حسابش واریز کنیم. در چنین شرایطی فکر نمی‌کنم بازیکنی بخواهد از این موضوع دلخور باشد. حتی در این مورد با بنگر و نورمحمدی صحبت کردیم و آنها به این نکته تأکید داشتند که مشکلی وجود ندارد.

برانکو نیز در واکنش به طرح این موضوع تأکید کرد: من در مورد قضیه عالیشاه گفتم همه فوتبالیست‌ها بهترین شغل دنیا را دارند، اما طبیعی است که به پول هم اهمیت زیادی دهند. به هر حال یکی از مسائلی که در موفقیت یک تیم تأثیر زیادی می‌گذارد، مسئله مالی است. من جا دارد در اینجا از مدیریت باشگاه، آقای طاهری تشکر کنم. او واقعاً در حد امکان نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا مشکلات مالی باشگاه را حل کند. همان‌طور که می‌دانید باشگاه بدهی‌های زیادی دارد و به همان اندازه هم خیلی مهم است که بازیکنان دریافتی‌های خود را به موقع بگیرد. بازیکنان مهمترین فاکتور باشگاه هستند و حضور آنهاست که باشگاه را زنده نگه داشته است. هم‌اکنون پرداخت‌ها در باشگاه پرسپولیس سریع‌تر انجام می‌شود و این یک اتفاق خوب است. مطمئناً نمی‌شود مشکلات مالی باشگاه را یک شبه حل کرد. هر موقع به بازیکنان پول پرداخت شود روحیه و انگیزه آنها مضاعف می‌شود و بازیکنان ما باید بدانند که باشگاه در تلاش است تا خواسته‌های مالی‌شان را برآورده کند.

«شما اعتقاد دارید که مسائل مربوط به نقل‌وانتقالات جزو اسرار باشگاه است، اما چرا ترکیب تیم‌تان چهار ساعت قبل از بازی به مطبوعات داده می‌شود»، برانکو به طرح این موضوع اینچنین واکنش نشان داد: «طبیعی است برخی مسائل داخل باشگاه و درون تیم حفظ شود. همه جای دنیا این کار مرسوم است که باشگاه‌ها قراردادها و ترانسفرهای خود را جزو اسرار کاری خود می‌دانند، چون اگر زودتر از موعد به افکار عمومی درج کند نقل‌وانتقالات متوقف می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: من پیش از این یک مثالی در مورد مطبوعات زده بودم و اینکه به دوران حضورم در تیم دیناموزاگرب برمی‌گشت. آرسنال یکی از بازیکنان ما را می‌خواست و شرط گذاشته بود که اگر خبر انتقال این بازیکن به بیرون درج پیدا کند، این انتقال لغو می‌شود و بازیکن‌تان را جذب نمی‌کنیم. به خاطر همین مسئله تنها من، مدیر باشگاه و سرپرست تیم از این انتقال خبر داشتیم. پس از این موضوع خبرنگاران کرواسی به خاطر اینکه خبر را اعلام نکردم ناراحت شدند و با من بد شدند.

برانکو با اشاره به شایعاتی که در مورد جذب بازیکن توسط پرسپولیس مطرح شده است، گفت: ما تا به حال با هیچ بازیکنی مذاکره نکرده‌ایم و به کادر فعلی و بازیکنان‌مان اعتقاد داریم. تنها یک جای خالی داریم که آن هم به خاطر درگذشت هادی نوروزی است. باز هم تأکید می‌کنم با بازیکنی صحبت نشده و خبرهایی که در بیرون مطرح می‌شود جزو پیش‌بینی‌های خبرنگاران است. ما بازیکنی جذب می‌کنیم که بین پنج بازیکن اول پرسپولیس باشد. طبیعی است که بازیکنی با این کیفیت نمی‌توانیم پیدا کنیم، چون همه تحت قرارداد با باشگاه‌های خود هستند.

وی با اشاره به لو رفتن ترکیب تیمش گفت:  معمولا سه روز قبل از بازی ترکیب تیم مشخص می‌شود، اما ما ۱.۵ ساعت قبل از بازی به مطبوعات این موضوع را اعلام می‌کنیم و همه جای دنیا این کار مرسوم است، همه می‌توانند ۱.۵ ساعت قبل از بازی لیست تیم را در سایت باشگاه ببینند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد انتخاب اکبریان برای قضاوت دیدار نفت - پرسپولیس تصریح کرد: اصلاً خبر ندارم که چه کسی داور است و علاقه‌ای هم ندارم بدانم داوری کیست. به طور کلی به داوران اعتماد دارم، با وجود اینکه اشتباهات‌شان تأثیر زیادی در نتایج ما داشت، ولی خودم را مشغول این مسائل نمی‌کنم و همه تمرکزم به بازیکنان تیم خودم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.