سرمربی تیم ملی فوتسال ایران می‌گوید اینکه با شرایط سختی که برای بانوان‌مان وجود دارد توانستیم برای یک بار دیگر ژاپن را شکست دهیم یعنی این تیم اصولی کار می‌کند.

محمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره حریفان ایران در تورنمنت چین اظهارکرد: صربستان تیم بسیار خوبی است و در بازی‌ای دوستانه توانسته در برابر کرواسی پیروز شود. عمان و چین هم تیم‌هایی هستند که برای بازی‌های جام ملت‌ها بالا آمده‌اند و تیم‌های خوبی هستند.

او درباره‌ی بازیکنانی که در تورنمنت چین استفاده خواهد کرد، گفت: سعی کردیم با توجه به شرایطی که وجود دارد در این تورنمنت از کسانی استفاده کنیم که کمتر دیده شده‌اند البته در بین این بازیکنان هم بازیکنان باتجربه هستند و هم بازیکن جوان، سعی ما این است که بیشتر از کسانی استفاده کنیم که آن‌ها را ندیده‌ایم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: لیست بازیکنان را که به چین می‌آیند را مشخص کرده‌ایم و امروز از طریق سایت فدراسیون اعلام رسمی می‌شوند.

ناظم‌الشریعه در پاسخ به اینکه آیا با شرکت ایران در تورنمنت چین زمان‌بندی لیگ برتر فوتسال تغییر می‌کند، گفت: احتمالا لیگ با یک یا دو روز تاخیر برگزار می‌شود.

او درباره‌ی عملکرد بانوان فوتسالیست ایران در مقابل تیم فوتسال بانوان ژاپن اظهار کرد: این که توانستیم تیم ژاپن را برای بار دیگر شکست دهیم بسیار خوب است و نشان می‌دهد دفعه قبل، شکست ژاپن و قهرمانی آسیا اتفاقی نبود.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران اضافه کرد: ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که بتوانیم تیم ژاپن را ببریم به نظر من بانوان فوتسالیست بسیار خوب کار کردند. در جام جهانی فوتسال، خانم‌ها به علت محدودیت‌های مذهبی، شرایط خاص خود را دارند. با محدودیت‌هایی که خانم‌ها دارند باید قبول کنیم که فعالیت کردن در این رشته سخت است اینکه با این شرایط بانوان ایرانی می‌توانند ژاپن را دوباره شکست دهند یعنی تیم دارد کارها را روی اصول انجام می‌دهد.

ناظم‌الشریعه افزود: در ادامه راه اگر بتوانیم برنامه‌ریزی درست داشته باشیم و اگر بتوانیم فعالیت‌ها را ادامه دهیم و اردوهای تمرین منظم داشته باشیم و از بازیکنان آماده استفاده کنیم در آینده‌ای نه چندان دور شرایط‌مان بسیار خوب‌تر هم می‌شود.

او درباره کاندیدا شدن تیم تاسیسات دریایی به عنوان بهترین تیم آسیا اظهار کرد: صددرصد تاسیسات بهترین تیم آسیا معرفی می‌شود چرا که این تیم لیاقتش را دارد و دو تا از بازیکنانش هم جزو کاندیداهای بهترین بازیکن هستند و با توجه به پیشرفتی که تاسیسات داشته مطمئن باشید که بهترین تیم است و ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و هر کدام از بازیکنان که به عنوان کاندیدا بهترین بازیکن معرفی شده‌اند انتخاب شوند خوب است همه این موضوعات نشان دهنده پیشرفت فوتسال ایران است.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره‌ی وضعیت لیگ برتر فوتسال تصریح کرد: این که چهار تیم اول جدول ۳۶ امتیازه هستند نشان می‌دهد که لیگ پویا است من خودم فردا به تبریز می‌روم تا بازی گیتی‌پسند و مس سونگون ر از نزدیک ببینم.

ناظم‌الشریعه با اشاره به امتیاز تیم‌ها در جدول لیگ اظهارکرد: وقتی امتیاز تیم‌ها کم می‌شود نشان دهنده این است که شرایط مساعد است البته به نظر من در قسمت انتهایی جدول شرایط چندان خوب نیست چون فاصله زیادی بین ابتدای جدول لیگ و انتهای آن وجود دارد که برای لیگ ما این موضوع بد است.

او درباره‌ی استعدادیابی بازیکنان فوتسال نیز گفت: استعدادیابی منطقه ۷ شامل استان‌های مازندران گیلان و گلستان انجام شد و چند نفر برای مرحله نهایی انتخاب شوند الحمدلله به خوبی این کار پیش رفت البته متاسفانه امکاناتی که در اختیارمان قرار داده بودند مناسب نبود. توقع ما از هیات فوتبال مازندران بیشتر است. آن‌ها باید خیلی بیشتر از این‌ها کمک کنند چرا که حق همه بچه‌های شمال کشور است که بتوانند در تیم ملی فوتسال جا داشته باشند و مهم است که برای آن‌ها امکانات خوبی فراهم شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.