درآستانه پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهره مدعیان این رقابت‌ها مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هفته آینده برگزار می‌شود و چهره ۱۶ تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها مشخص خواهد شد. با برگزاری ۵ هفته از مرحله گروهی از مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها رونمایی شده است. هرچند مانند فصل گذشته تیم‌های بارسلونا ، بایرن مونیخ و رئال مادرید مدعیان قهرمانی هستند ولی نباید از تیم هایی چون پاری سن ژرمن و منچسترسیتی نیز به آسانی گذشت.

*بارسلونا

مدافع عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها در حالی به دنبال کسب عنوان قهرمانی است که در تاریخ این رقابت‌ها هنوز سابقه نداشته یک تیم دو سال پی در پی قهرمان لیگ قهرمانان شود. به همین ترتیب بارسایی ها انگیزه زیادی دارند تا اولین تیمی شوند که به این افتخار مهم می‌رسند. آن‌ها تمام شرایط را برای رسیدن به این افتخار مهم دارند و با بازی‌های خوبی که در چند وقت اخیر از خود نشان دادند مدعی جدی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شوند. بارسلونا بعد از تساوی یک بر یک در زمین رم ۴ دیدار بعدی خود را در لیگ قهرمانان با پیروزی پشت سر گذاشته که این شامل برد پرگل ۶ بر یک برابر رم ایتالیاست که با گلزنی‌های زیبای لوییس سوارس همراه بود. بارسلونا صدرنشین فعلی لیگا صعودش را به عنوان تیم نخست قطعی کرده است و باید منتظر حریف بعدی خود در مرحله یک هشتم نهایی باشد. بارسلونا بعد از ژانویه می تواند از حضور آردا توران در خط هافبک و توماس فرمائلن در خط دفاع هم استفاده کنند که قطعا باعث خواهد شد تا قدرت این تیم افزایش یابد. باید ببینیم آیا بارسلونا می تواند برای دومین بار پیاپی به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد یا خیر.

*رئال‌مادرید

رئال مادرید هرچند خط دفاع متزلزل رئال در دو دیدار خود برابر بارسلونا و شاختار هفت بار دروازه خودی را باز شده دید ولی این چیزی از ارزش های خط آتش مادریدی‌ها کم نمی‌کند. مهاجمان رئال مادرید و در راس آن‌ها کریستانو رونالدو آقای گل این فصل لیگ قهرمانان یکی از مخوف ترین خط حمله‌های این فصل فوتبال اروپا بوده است که اگر ال کلاسیکو را فاکتور بگیریم در بقیه بازی ها خوب کار کرده است. رئال نیز مثل بارسلونا صعودش را به عنوان تیم نخست قطعی کرده است و منتظر حریف خود در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌هاست. رئالی‌ها فصل قبل در آستانه رسیدن به دیدار نهایی بودند که شکست برابر یوونتوس مانع از رسیدن این تیم به دیدار نهایی شد. رئال مادرید را می بایست در هر فصل از مدعیان اصلی کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دانست. کادر مادریدی ها در این فصل فوق العاده است، با وجود اینکه رافائل بنیتز سرمربی این تیم همچنان نتوانسته بهترین عملکرد و پتانسیل ممکن را از این تیم به نمایش گذارد. رئل مادرید رقیبی است که همه حریفان باید مقابل آن ترسی به دل داشته باشند و این تیم را هرگز نمی توان از جمع مدعیان فتح لیگ قهرمانان خط زد.

*منچسترسیتی مدعیان پنهان قهرمانی در لیگ قهرمانان هیچ گاه به جمع ۸ تیم پایانی راه نیافته است ولی امسال با بازی‌های خوبی که نشان داده‌اند امیدوار هستند که به این مهم دست یابند. بازیکنان منچسترسیتی با وجود مصدومان زیاد قابلیت بالایی در طول فصل از خود نشان دادند و به همین خاطر یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می شوند. سیتی در مرحله گروهی این دوره از رقابت ها دو بار رفت و برگشت برابر یوونتوس شکست خورد تا به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یابد. باید منتظر باشیم و ببینیم همان قرعه تکراری منچسترسیتی و بارسلونا برای سومین بار در چند سال اخیر تکرار خواهد شد یا خیر. در دو بار گذشته بارسلونا موفق شده است سشیتی را شکست دهد تا رویا این تیم انگلیسی برای رسیدن به جمع ۸ تیم از بین رود. آنچه باعث شود خیلی از کارشناسان شانس سیتی را برای قهرمانی زیاد بدانند بازیکنان قابل و بزرگی اسشت که در این تیم به میدان می‌روند. بازیکنانی چون کوین دی بروین و سرخیو آگوئرو که می توانند به تنهایی تاثیرگزار باشند.

*بایرن مونیخ صدرنشین بی چون و چرای فوتبال بوندس لیگای آلمان در لیگ قهرمانان عملکرد فوق العاده‌ای داشته و با ۴ برد و یک شکست صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده است. در ترکیب بایرن مونیخ توماس مولر و روبرت لوواندوفسکی به قدری خوب ظاهر شده‌اند که هیچ تیمی دوست ندارد در مرحله با این تیم روبرو شود. بایرنی‌ها در این فصل نیز که به نظر می‌رسد فصل آخر حضور حضور پپ گواردیولا در این تیم المانی باشد عملکرد خوبی داشتند و تقریبا در لیگ آلمان بدون رقیب بودند. آنها البته در فصل قبل نیز همین روند را داشتند ولی شکست برابر ولفسبورگ در فینال جام حذفی و بارسلونا در نیمه نهژایی لیگ قهرمانان باعث شد تا این تیم از رسیدن به مراحل پایانی و قهرمانی سه گانه ناامید شود. باید دید گوآردیولا می تواند با خیالی راحت بایرن مونیخ را احتمالا به مقصد منچستر ترک کند و با دست پر هدایت سیتی را بر عهده بگیرد یا خیر.

* پاری‌سن ژرمن

صدرنشین فوتبال فرانسه در این چند فصل اخیر انقدر خوب بازی کرده است که دیگر می توان این تیم را به ستاره هایی که جذب کرده است یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دانست. به نظر می‌رسد لورن بلان نیز همان وضعیتی در بایرن مونیخ دارد که پپ گوآردیولا دارد و او نیز فصل آخر حضور در این تیم را سپری می‌کند. باید ببینیم بالاخره زلاتان می تواند با یک تیم به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد یا خیر. این تیم پاریسی در گروهی که رئال مادرید نیز در آن بود در رده دوم قرار گرفته است و باید منتظر یک تیم سرگروه باشد تا با این تیم روبرو شود. قطعا تیم سرگروهی که در مرحله بعد با این تیم فرانسوی روبرو شود بدشانس بوده است. فصل قبل پاری در گروه بارسلونا دوم شد و به چلسی خورد و این تیم را حدف کرد حاتلا باید ببینیم امسال کدام تیم بدشناس سرگروه با پاری سن ژرمن دیدار خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.