بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قبل از این که بخواهم به پرسپولیس بیایم خیلی‌ها می‌گفتند در این تیم باند بازی وجود دارد اما الان با قدرت می‌گویم که جو این تیم بسیار خوب است.

مجتبی نورعلی/ به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از خریدهای موثر تیم فوتبال پرسپولیس در فصل جاری، کمال کامیابی‌نیا بود که توانسته رکورد جالبی را خلق کند، کامیابی‌نیا در ۱۲ بازی پرسپولیس در لیگ برتر و ۳ بازی در جام حذفی به صورت فیکس تمام بازی‌ها را در میدان بوده و موفق شده ۱۴۱۰ دقیقه برای تیمش بازی کند و هرچند که به دلیل ۳ کارته شدن، بازی فردا مقابل نفت تهران را از دست داد.

با این بازیکن که به دلیل عملکرد مثبتش در پرسپولیس توانسته نظر مساعد کارلوس کی‌روش را هم به خود جلب کند و راهی تیم ملی شود گفت‌وگو کردیم. کامیابی با حضور در خبرگزاری فارس درباره پرسپولیس و شرایطی که در این تیم دارد و همچنین حضورش در تیم ملی فوتبال کشورمان گفت‌وگو کردیم که بخشی از صحبت‌های این بازیکن را در زیر می‌خوانید.

* پرسپولیس شرایط خوبی دارد و تا رسیدن به بالای جدول فاصله زیادی نداریم

* اعتماد به‌نفس بازیکنان پرسپولیس نسبت به اول فصل بالا رفته است

* مسئولان باشگاه با برانکو قرارداد ۳ ساله ببندند چرا که با او می‌توانیم حرف‌های زیادی حتی در آسیا داشته باشیم

* ما مو می‌بینیم و برانکو پیچش مو و حتماً او چیزی دیده که می‌گوید قهرمان می‌شویم

* قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم خیلی‌ها می‌گفتند در این تیم باند بازی وجود دارد

* در پرسپولیس حاشیه زیاد است چرا که همیشه زیر ذره‌بین قرار داریم

* بی‌جهت رویا پردازی نمی‌کنم اما دوست دارم روزی در لیگ ایتالیا بازی کنم

* لقب گتوزو را وریا غفوری برایم انتخاب کرد

* ناهماهنگی‌های ابتدای فصل باعث شد که زیاد گل بخوریم

* سال گذشته هم می‌توانستم به تیم ملی دعوت شوم

* کی‌روش و برانکو نکاتی را به ما می‌گویند که خیلی از مربیان از آنها اطلاعی ندارند

* وقتی کی‌روش یا برانکو از ایران بروند می‌فهمیم چه جواهراتی را از دست داده‌ایم

* شخصیت کی‌روش مثل جنتلمن‌هاست

* این تیم ملی با کی‌روش می‌تواند به جام جهانی ۲۰۱۸ برود

* وقتی با خودم فکر می‌کنم می‌گویم چرا زودتر به پرسپولیس نیامدم

* بخاطر سختی که فوتبالیست‌ها می‌کشند چهره آنها ۲ برابر سن آنهاست

* همانطور که همه نمی‌توانند پزشک شوند، نمی‌توانند فوتبالیست حرفه‌ای هم شوند

متن مصاحبه کامیابی‌نیا را در زیر می‌خوانید:

فارس: چه خبر از پرسپولیسی‌ که قرار است فردا بدون تو و امید عالیشاه مقابل نفت تهران قرار بگیرد؟

درباره پرسپولیس باید بگویم که خوشبختانه شرایط خوب است و هفته به هفته بهتر می‌شویم، در این روزها تمرینات خیلی خوبی انجام می‌دهیم و آماده بازی مقابل نفت هستیم.

فارس: ۱۲ هفته از لیگ برتر گذشته، می‌خواهم نظر تو به عنوان یکی از بازیکنان پرسپولیس را درباره عملکرد این تیم بدانم.

شرایط اول فصل زیاد جالب نبود چرا که بازیکنان زیادی از تیم جدا شده بودند اما خوشبختانه رفته رفته بهتر شدیم و به هماهنگی رسیدیم. الان که هفته دوازدهم را پشت سر گذاشته‌ایم و فردا باید در هفته سیزدهم به میدان برویم می‌توانم بگویم که برانکو شناخت بیشتری نسبت به بازیکنان پیدا کرده و ارنجی که مد نظرش بود را پیدا کرد البته اتفاقاتی هم ناخواسته در این میان افتاد که تقصیر کسی نبود. مهمترین اتفاق فوت هادی نوروزی بود که واقعاً به تیم لطمه زیادی زد، باید بگویم بعد از اولین بازی که این اتفاق افتاد و زمانی که به مصاف صبا رفتیم هیچکدام از بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند. الان تیم روند بهتری گرفته و هفته به هفته بهتر می‌شویم به طوریکه هم خوب بازی می‌کنیم و هم خوب نتیجه می‌گیریم؛ البته در برخی از بازی‌ها موقعیت‌های زیادی از دست می‌دهیم هرچند که در نهایت با برد از زمین بیرون می‌آییم تا رسیدن به بالای جدول فاصله زیادی نداریم و می‌توانیم ۲-۳ برد به بالای جدول برسیم.

فارس: چه روندی طی شد که پرسپولیسی که در ۶ بازی اول ۴ امتیاز گرفته بود در ۶ بازی دوم موفق شد ۱۴ امتیاز بگیرد؟

فکر می‌کنم برانکو شناخت بیشتری نسبت به بازیکنان پیدا کرد و این مسئله به ما کمک کرد البته تیم ما بازیکنان جوان اما با تجربه دارد که همه آنها سابقه حضور در لیگ برتر را دارند، از طرف دیگر بازیکنان بزرگ تیم به بازیکنان جوان کمک زیادی کردند و اعتماد‌به‌نفس تیم نسبت به ابتدای فصل بالاتر رفته است، فکر می‌کنم بدشانسی هم زیاد آوردیم بخصوص در بازی مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی. من از مسئولان باشگاه می‌خواهم قراردادی ۳ ساله با برانکو ببندند و بازیکنان فعلی تیم را هم حفظ کنند. این بازیکنان جوان تا ۲ سال آینده می‌توانند با پرسپولیس حرف‌های زیادی حتی در آسیا برای گفتن داشته باشند، هرچند که کمبودهایی هم وجود دارد.

فارس: از بازی با ذوب آهن صحبت کردی که شاید همه را به یاد ضربه راه دور تو می‌اندازد که توپ به تیر دروازه برخورد کرد و گل نشد.

این شانس من بود که توپم گل نشود، اگر آن توپ گل می‌شد کار ذوب‌آهن تمام بود چرا که این تیم فشاری روی دروازه ما نمی‌آورد، البته فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه هم موقعیت تک به تک از دست دادند.

فارس: به عنوان یکی از بازیکنان پرسپولیس بگو که چرا بازیکنان این تیم در هر بازی این همه موقعیت گل از دست می‌دهند؟

فکر می‌کنم باید در تمرین‌ها تمرکز بیشتری را داشته باشیم. تمرکز کردن، خودش به نوعی تمرین است البته برانکو تمرینات ضربه به چهارچوب زیاد می‌گذارد ولی باید قبول کنید که زمین ورزشگاه درفشی‌فر خیلی وضعیت بدی دارد. فکر می‌کنم در بازی‌ها هم به دلیل دوندگی زیاد موقعیت ایجاد می‌کنیم، ما در پاسکاری کردن هم شرایط خوبی داریم اما در اواخر بازی، بازیکنان آنقدر خسته هستند که تمرکز زیادی ندارند تا ضربه آخر را بزنند، ما باید در روز بازی تمرکز بیشتری داشته باشیم، قطعاً این مشکل رفع شدنی است.

فارس: در تمرینات پیش از آغاز فصل، پنالتی‌های پرسپولیس را خودت می‌زدی اما در بازی‌های رسمی پنالتی نزدی. این مسئله دلیل خاصی دارد؟

پنالتی‌زن تیم ما با انتخاب برانکو، مهدی طارمی است اما بعد از او سرمربی تیم اعلام کرده که هر بازیکنی شرایط خوبی داشت پنالتی بزند. در بازی‌های رسمی طارمی خوب پنالتی می‌زند اما در بازی‌های دوستانه که طارمی در اردوی تیم ملی بود، من پنالتی‌ها را می‌زدم و خوشبختانه پنالتی‌هایم هم گل می‌شد البته به برانکو گفتم که هر زمان صلاح بدانی من پنالتی می‌زنم.

فارس: در آخرین مصاحبه‌هایی که برانکو انجام داده بارها صحبت از این کرده که پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ شود. تو به عنوان یکی از بازیکن این تیم چقدر به این صحبت برانکو اعتقاد داری؟

برانکو رأس کار است و به نوعی او پدر تیم پرسپولیس است، ما مو می‌بینیم و برانکو پیچش مو. تجربه برانکو خیلی می‌تواند به ما کمک کند و حتماً او چیزی دیده که این صحبت‌ها را می‌کند. در این سال‌ها من با مربیان زیادی کار کردم که خیلی از آنها حتی تا نیم‌فصل هم می‌گویند وعده قهرمانی نمی‌دهم اما ببینید برانکو چه دیده که این حرف‌ها را زده است. هر بازی که انجام می‌دهیم به صورت کامل آنالیز می‌شود و همیشه او به ما می‌گوید که چقدر از حریفان سرتر هستیم.

فارس: خیلی از بازیکنان پرسپولیس معتقدند که برانکو روانشناسی خوبی انجام می‌دهد.

دقیقاً همینطور است. باید بگویم کار کردن با برانکو و کی‌روش لذت‌های خاص خودش را دارد. فوتبال در همه جای دنیا یک شکل است اما این ریزه‌کاری‌های فوتبال است که تفاوت‌ها را مشخص می‌کند و باید بگویم برانکو و کی‌روش همین نکات ریز را به ما می‌گویند و ما خیلی موارد از این دو نفر یاد گرفته‌ایم.

فارس: پرسپولیس تیمی است که به دلیل پر هوادار بودنش، حاشیه‌های زیادی هم دارد همانطور که بعد از باخت پرسپولیس مقابل سپاهان، یک هوادار برخورد بدی با تو انجام داد.

من در تیم خیلی بزرگی بازی می‌کنم، در تمرین‌های عادی ما بیش از ۱۰۰ هوادار می‌آید و این نشان می‌دهد که حتی یک پاس اشتباه هم در پرسپولیس زیر ذره‌بین است، من در تیم‌های دیگر هم بازی کردم و آنجا حتی یک بازی اشتباه هم به چشم نمی‌آید. بعد از بازی با سپاهان که من خیلی خوب بازی کردم و فقط یک اشتباه داشتم که آن اشتباه منجر به گل سپاهان شد بعد از اولین تمرین یک هوادار جلوی من را گرفت و گفت «تو که خیلی خوب بازی کردی چرا آن اشتباه را انجام دادی تا گل بخوریم؟» من صادقانه پاسخ این هوادار را دادم و گفتم که نمی‌خواستم این طور شود اما این مسئله پیش آمد و دیگر نمی‌شود چیزی را تغییر داد. من دیدم که آن هوادار با فریاد صحبت می‌کند تا توجه چند نفر را به خودش جلب کند و به او گفتم که صدایت را پایین‌تر بیاور اما فردا یکی از روزنامه‌ها نوشت که من به این هوادار گفته‌ام «همینی هست که هست»! جالب اینجا بود که بعد از یک هفته همان هوادار سر تمرین آمد و از من حلالیت خواست.

فارس: جو پرسپولیس نسبت به روزهای ابتدایی که به این تیم آمدی چطور است؟

جوّ پرسپولیس واقعاً عالیست، من چیزهای زیادی شنیده بودم و وقتی این شرایط را دیدم باورم نمی‌شد که پرسپولیس اینطور است. خیلی‌ها می‌گفتند در پرسپولیس باند تشکیل می‌دهند اما باید بگویم پرسپولیس بازیکنان بسیار خوبی دارد و وقتی هادی نوروزی عزیز فوت شد دیدید که همه بازیکنان سنگ تمام گذاشتند. حتی بازیکنان متأهل تیم هر هفته در رستوران جمع می‌شوند و همراه با خانواده‌هایشان رفت و آمد دارند.

فارس: با حاشیه‌هایی که در اطراف پرسپولیس وجود دارد چطور کنار آمده یا می‌آیی؟

در تیمی مثل پرسپولیس حاشیه‌ها بیشتر از تیم‌های معمولی است حتی اینکه با چه افرادی معاشرت می‌کنی هم مسئله‌ای است که زیر ذره‌بین است. در پرسپولیس همه چیز زیر ذره‌بین است و خیلی‌ها منتظر هستند تا ببینند یک بازیکن پرسپولیس چه کارهایی انجام می‌دهد و همه روی این بازیکن حساس می‌شوند اما به نظر من همه چیز به خود بازیکن بستگی دارد. خود من متأهل هستم و خیلی از مسائل را رعایت می‌کنم.

فارس: این متأهل بودن برای بازیکنی مثل تو سخت نیست؟

باید بگویم در این سالها پدر و مادرم زحمات زیادی برایم کشیدند و الان ۲ سال است که ازدواج کردم و همسرم هم سختی‌های زیادی کشیده است. خیلی روزها بوده که من در اردوهای مختلف بودم و همسرم تنها بوده است و قطعاً روزهای سختی برایش بوده اما به هرحال فوتبالیست بودن شغل ماست و باید با آن کنار آمد، همه این سختی‌ها باعث شده تا تمرکز بیشتری داشته باشم تا بتوانم به اهدافی که می‌خواهم برسم.

فارس: اگر فوتبالیست نمی‌شدی سراغ ورزش دیگری می‌رفتی؟

سوال سختی پرسیدید. من از بچگی به دنبال توپ دویدم و به اینکه فوتبالیست نمی‌شدم فکر نکردم اما شاید اگر فوتبالیست نمی‌شدم در محله‌ای که زندگی می‌کردیم درگیر مسائل دیگری می‌شدم، من بچه پایین‌شهر هستم و آنجا هم متولد شدم. در محله‌ای که ما زندگی می‌کردیم از هر قشری آنجا بود و شاید خیلی مسائل برای من پیش می‌آمد اما خدا را شکر می‌کنم که مسیری پیش روی من قرار گرفت تا بتوانم به چیزی که می‌خواهم برسم.

فارس: آرزوی هر فوتبالیستی لژیونر شدن است و حتی پیشنهادی هم از یک تیم چینی داشتی. در این‌باره صحبت کن.

من پیشنهادی از یک تیم چینی داشتم اما تمایل نداشتم به این کشور بروم، البته رویاپرداز هم نیستم که بگویم می‌خواهم در بارسلونا بازی کنم. دوست دارم لژیونر شوم اما اولین شرط این است که بازیکن تیم ملی باشی. در ابتدا باید در تیم ملی جایگاه ثابتی به دست بیاورم و بعد از آن دوست دارم به لیگ معتبری مثل لیگ ایتالیا بروم. فوتبال ایتالیا را پیگیری می‌کنم و این علاقه از همان‌جا آمده است.

فارس: لقب گتوزو از کجا برای تو پیدا شد؟! شاید به دلیل همین که علاقمند به فوتبال ایتالیا هستی!

در تیم‌های ایتالیایی علاقه زیادی به تیم میلان دارم، بازیکنان بزرگی مثل شوچنکو، اینزاگی، مالدینی و ... با مربی‌گری آنچلوتی در میلان حضور داشتند و من علاقمند به این تیم بودم. البته باید بگویم از جنگندگی گتوزو خیلی خوشم می‌آید چرا که توپ‌های تیم حریف را خیلی خوب خراب می‌کرد و من هم این جنگندگی را دوست داشتم. او با تمام وجود برای تیمش بازی می‌کرد.

فارس: چه کسی برای اولین بار به تو این لقب را داد؟

زمانی که در نفت تهران بازی می‌کردم وریا غفوری شماره من را در تلفن همراهش با نام (کمال گتوزو) ذخیره کرده بود و این اسم از آن زمان روی من باقی ماند!

فارس: فوتبالیست‌ها علاقه زیادی به دیده شدن دارند و به همین دلیل خیلی‌ها مهاجم می‌شوند اما برای تو سخت نیست که به عنوان یک بازیکن دفاعی موثر بازی کنی اما دیده نشوی؟

حرفتان را قبول دارم، زمانی که فیلم آنالیز بازی با استقلال اهواز را دیدیم در آنالیز کلی من نفر اول بودم اما زمان‌هایی از بازی که ما مشغول حمله بودیم من در هیچکدام از صحنه‌های حمله یک بار هم حضور نداشتم اما کسی نمی‌بیند در عقب زمین بازیکنان چقدر تلاش می‌کنند تا تیم گل نخورد و بازیکنان بتوانند حمله کنند.

فارس: به نظر می‌رسد با توجه به پستی که بازی می‌کنی لژیونر شدن هم سخت باشد. قبول داری؟

قطعاً همینطور است اما باید بگویم که برای لژیونر شدن فقط نباید فوتبالیست خوبی باشی بلکه باید یک مدیر برنامه قوی هم داشته باشی و خدا کند یکی از این مدیر برنامه‌های قوی هم برای ما برسد (با خنده)! الان مدیر برنامه‌های بسیار قوی‌ در اروپا کار می‌کنند و اینطور نیست که یک بازیکن بگوید چون در بهترین تیم ایران بازی می‌کنم می‌توانم به یک باشگاه خوب در اروپا بروم. در ایران به مدیر برنامه خیلی خوب نگاه نمی‌شود اما در اروپا این یک شغل پردرآمد است. در ایران مدیربرنامه‌ها فقط به دنبال این هستند که قراردادی ببندند و درصد خود را بگیرند و برای آنها مهم نیست که یک بازیکن به باشگاهی که می‌رود آیا پیشرفت می‌کند یا نه. آنها دنبال این هستند که قراردادی ببندند و ۱۰ درصد خودشان را بگیرند.

فارس: چند بازی ابتدایی لیگ پرسپولیس راحت گل می‌خورد. تو دلیل این مسئله را چه می‌دانی؟

باید بگویم که موضوع اول ناهماهنگی بود و مسئله بعدی این بود که برانکو همه بازیکنانش را در خط دفاعی امتحان کرد تا ببیند کدام زوج جواب می‌دهد، ناهماهنگی‌های موجود باعث شد که در ابتدای فصل زیاد گل بخوریم. موضوع دیگر ارتباط با بازیکنی مثل ماریچ بود چرا که زبانمان با هم فرق می‌کرد و او خیلی هم به زبان انگلیسی مسلط نیست و ما برای ارتباط با این بازیکن مشکل داشتیم و همین مسئله باعث شد تا ناهماهنگی‌هایی وجود داشته باشد. الان اما شرایط بهتر شده و برانکو شناخت خوبی از بازیکنانش دارد.

فارس: کمی از پرسپولیس دور شویم و به تیم ملی برسیم. دو بازی ملی در کارنامه داری که در بازی اول پاس گل دادی و در بازی دوم گل زدی آن هم در حالی که یک بازیکن دفاعی هستی. عملکرد خودت را چطور می‌بینی؟

کی‌روش از سال گذشته که من در نفت بودم روی من نظر داشت چرا که من بازی‌های خوبی در این تیم انجام دادم و تیم‌مان هم در ۳ جام شرایط خوبی داشت. می‌توانستم سال گذشته هم به تیم ملی دعوت شوم چرا که تیم خوبی داشتیم و عملکردمان هم خوب بود. البته من به تصمیم کادر فنی تیم ملی همیشه احترام گذاشتم و می‌گذارم اما امسال در پرسپولیس بیشتر در چشم بودم و به تیم ملی هم دعوت شدم، خوشبختانه از شانس خوب من ۳ بازی خود کی‌روش به استادیوم آمد و چشمش من را گرفت. در بازی با ذوب‌آهن، در بازی با ملوان و در بازی با استقلال کی‌روش بازی من را از نزدیک دید و خوشبختانه از نحوه بازی من خوشش آمد. باید از کادر فنی تیم ملی و بخصوص کی‌روش تشکر کنم که به من اعتماد کردند و من هم با انگیزه بسیار زیادی حتی در تمرینات حاضر شدم. کی‌روش لطف زیادی داشت که به من این فرصت را داد تا در ۲ بازی برای تیم ملی بازی کنم.

فارس: در تیم ملی هم که شماره ۱۱ را به تن کردی.

من علاقه خاصی به این شماره دارم اما در تیم ملی این شماره را وریا غفوری می‌پوشد اما چون او مصدوم بود من این پیراهن را پوشیدم اما وقتی به تیم ملی بیاید با کمال میل به او پس می‌دهم. اینکه چه شماره‌ای بپوشم هم زیاد مهم نیست، مهم این است که به تیم ملی خدمت کنم. البته باید بگویم من زمانی که در تیم ملی نونهالان هم بازی می‌کردم شماره ۱۱ را می‌پوشیدم و علاقه خاصی به این شماره دارم چرا که به من آرامش می‌دهد.

فارس: درباره کی‌روش حرف و حدیث‌های زیادی مطرح می‌شود. تو به عنوان بازیکنی که با او کار کرده‌ای شخصیت کی‌روش را چطور ارزیابی می‌کنی؟

در ابتدای صحبت‌هایم هم گفتم که من با مربیان زیادی در فوتبال ایران کار کردم اما چیزی که مهم است نکات ریزی است که کی‌روش به ما می‌گوید و خیلی از مربیان هم آنها را نمی‌دانند. کی‌روش و برانکو کارنامه روشن و مشخصی دارند اما باید بگویم الان متوجه نیستیم چه کسانی سرمربی پرسپولیس و تیم ملی هستند اما اگر خدای ناکرده کی‌روش و برانکو از فوتبال ایران بروند آن‌وقت متوجه می‌شویم که چه کسانی را از دست داده‌ایم. از نظر شخصیتی هم کی‌روش یک جنتلمن است.

فارس: منتقدان کی‌روش می‌گویند او زیاد ایراد می‌گیرد و از همه‌کس طلبکار است، نظر خودت در این‌باره چیست؟

یک آدم معمولی هم که در فوتبال نباشد این مسائل را می‌فهمد. خود شما در خبرگزاری فارس که مشغول به کار هستید اگر یک وسیله‌ای کم باشد یا یک کمبود در کار داشته باشید شما هم به مشکل بر می‌خورید. زمانی که آقای دادکان رئیس فدراسیون فوتبال بود من در تیم‌های پایه بازی می‌کردم و آن زمان چمن کمپ تیم ملی عالی بود اما الان این زمین شرایط خوبی ندارد و ۲ زمین در کمپ تیم ملی از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، کی‌روش از همین موارد ایراد می‌گیرد که کاملاً هم به‌حق است. زمین چمن در کیفیت بازیکنان تأثیر می‌گذارد. درباره لباس‌های تیم ملی هم باید بگویم که وقتی لباس‌های درجه ۲ و درجه ۳ به تن می‌کنیم که کوتاه یا گشاد است این برای تیم ملی زشت است. این مسئله در شأن بازیکن تیم ملی نیست چرا که یک ملی‌پوش نماینده ۸۰ میلیون ایرانی است و باید شأن آن حفظ شود.

فارس: کی‌روش نشان داده که به هیچ بازیکنی برای حضور در تیم ملی تضمین نمی‌دهد. خودت چقدر امیدواری که حضورت در تیم ملی تداوم داشته باشد؟

با حرف شما موافقم. در این سالها که کی‌روش در فوتبال ایران بوده خیلی‌ها به تیم ملی آمدند و رفتند اما من سعی می‌کنم مواردی که کی‌روش مدنظر دارد را رعایت کنم چرا که زحمت کشیدم تا به اینجایی که الان هستم برسم و نمی‌خواهم این موقعیت را از دست بدهم. از طرف دیگر از تجربیات بازیکنی مثل تیموریان که هم‌پست من است استفاده می‌کنم چرا که می‌خواهم در تیم ملی باقی بمانم. همه‌چیز به خود بازیکن بستگی دارد. شاید یک بازیکن به تیم ملی دعوت شود و خیلی زود از این شرایط راضی شود و دیگر برای حضور در تیم ملی تلاش نکند اما من اینطور نیستم. همه تلاشم را می‌کنم تا ثبات خودم را حفظ کنم تا جایگاهم را در تیم ملی بدست بیاورم.

فارس: فکر می‌کنی با کی‌روش بتوانی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برویم؟

با نظم و انضباطی که کی‌روش در تیم ملی راه انداخته می‌توانیم به جام جهانی هم برسیم البته باید بازی به بازی پیش برویم. از طرف دیگر باید خواسته‌های کی‌روش هم اجابت شود تا بتوانیم به جام جهانی برسیم. شما دیدید که تیم ژاپن با همه ستاره‌هایش مقابل ما باید شکست می‌خورد و با خوش‌شانسی به تساوی رسیدند. از طرف دیگر اکثر بازیکنان تیم ملی جوان هستند و با مربی بزرگی که داریم می‌توانیم به روسیه برویم.

فارس: نظرت درباره جوان‌گرایی صورت گرفته در تیم ملی چیست؟

به غیر از ۸-۷ بازیکن بقیه بازیکنان که به تیم ملی دعوت می‌شوند بازیکنان جوانی هستند که در لیگ هم بازی می‌کنند. همین مهدی ترابی یک فصل در سایپا بازی کرده و حدود ۱۰ بازی ملی دارد و بازیکنان جوان می‌توانند در آینده برای تیم ملی موثر باشند. من ترابی را مثال زدم اما بازیکنان زیادی هم هستند که می‌توانند در تورنمنت‌های معتبری مثل جام ملت‌ها و جام جهانی به تیم ملی کمک کنند.

فارس: از زمانی که به پرسپولیس آمدی زندگی‌ات چقدر تغییر کرده؟

از نظر شخصیتی تغییری نکردم اما به هرحال بیشتر مشهور شده‌ام و مردم به من لطف دارند. با این همه باید یکسری نکات را رعایت کنم و این کار سختی است چرا که دیگر آن بازیکن سابق نیستم چون زیر ذره‌بین میلیون‌ها هوادار قرار دارم و هرکاری را نباید انجام دهم.

فارس: آینده خودت را در پرسپولیس چطور می‌بینی؟

در این ۶-۷ ماهی که در پرسپولیس هستم با خودم می‌گویم که چرا زودتر به پرسپولیس نیامدم. واقعاً همه چیز پرسپولیس برای پیشرفت موثر است اما به شرط آنکه حاشیه نداشته باشید. در این ۶ ماه خیلی اتفاق‌ها افتاد اما جلوی خودم را گرفتم و حرفی نزدم. در همه تمرین‌ها حضور داشتم و هیچگاه دیر به تمرین نیامدم و در ۶ ماه به تیم ملی رسیدم. باید ثبات را در زندگی‌ام رعایت کنم تا جایگاه خودم را حفظ کنم. از طرفی هم نباید مغرور باشم تا بتوانم فوتبالیست موثری برای پرسپولیس باشم.

فارس: در پایان این مصاحبه اگر صحبت خاصی باقی مانده بگو!

در وهله اول از خبرگزاری فارس تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار داد تا صحبت‌هایم را مطرح کنم. باید از شما تشکر کنم که از من دعوت کردید تا به خبرگزاری فارس بیایم. به نظر من خبرگزاری فارس یکی از امانت‌دار ترین و صادق‌ترین رسانه‌های فعال در کشور است. موضوع دیگری که باید آن را بگویم این است که اکثر فوتبالیست‌ها از قشر ضعیف جامعه هستند و من خودم بچه پایین‌شهر هستم و به آن هم افتخار می‌کنم که از پایین‌شهر تلاش کردم تا به این جایگاه برسم. درست است که پول فوتبال خوب است اما فوتبالیست‌ها زحمات زیادی می‌کشند. اگر یک فوتبالیست خوب زندگی کند نهایتاً تا ۳۴ سالگی می‌تواند فوتبال بازی کند اما قبول کنید که فوتبالیست‌ها بیمه ندارند و اگر اتفاقی برای فوتبالیست‌ها بیفتد آنها منبع درآمد دیگری ندارند. فوتبالیست‌ها به دلیل اینکه سختی‌های زیادی کشیدند چهره‌شان از سنشان بیشتر است شاید یک فرد ۲۵ ساله چهره ظریفی داشته باشد اما یک فوتبالیست ۲۵ ساله به دلیل شلاق‌هایی که در فوتبال خورده و سختی زیاد کشیده، چهره‌اش خیلی بیشتر نشان می‌دهد. ورزش حرفه‌ای واقعاً سخت است و باید از لذت‌های زیادی بگذرید تا بتوانید یک فوتبالیست و ورزشکار حرفه‌ای شوید. بازیکنان فوتبال پول میلیاردی نمی‌گیرند و شاید فقط نزدیک به ۱۰ بازیکن باشند که چنین قراردادی می‌بندند که البته شاید آن‌ها هم پولشان را تا آخر نگیرند چرا که مالیات به آنها تعلق می‌گیرد و یا باشگاه پول را کامل نمی‌دهد. خود من از دو باشگاه طلب دارم و هنوز پولم را نداده‌اند. در جمعیت ۸۰ میلیونی ایران ۳۰۰ بازیکن در لیگ برتر بازی می‌کنند. من دوست داشتم پزشک شوم اما نشدم اما جراحان مختلف هم رقم‌های مختلفی برای کارهایشان می‌گیرند. همانطور که همه پزشک نمی‌شوند همه هم نمی‌توانند فوتبالیست حرفه‌ای شوند. در پایان هم از پدر، مادر و همسرم هم تشکر می‌کنم که زحمات زیادی برای من کشیدند و آنها هم سختی‌های زیادی هم متحمل شدند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )