اسطوره فوتبال هلند در مصاحبه‌ای به تمجید از سرمربی دو تیم منچستریونایتد و چلسی پرداخت و از سرمربی کهکشانی‌ها هم حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کلارنس سیدورف که سابقه مربیگری تیم فوتبال میلان را دارد، در هفته‌های اخیر شایعه حضورش روی نیمکت نیوکاسل لیگ برتری و کوئیز پارک‌رنجرز دسته اولی مطرح شده است. وی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» گفت: من و لیگ برتر انگلیس داستان خاص خود را داریم و حتی چند بار در آستانه بازی در این لیگ قرار گرفتم، هر چند هیچ‌وقت این اتفاق رخ نداد، بنابراین به عنوان مربی حضور در فوتبال انگلیس می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای برای من باشد.

هافبک پیشین میلان که حتی شایعه مربیگری‌اش در تیم ملی هلند و گالاتاسرای پیش از انتصاب مصطفی دنیزلی مطرح بود، تصریح کرد: اگر پروژه خوبی وجود داشته باشد، خوشحال می‌شوم که آن را مورد لحاظ قرار بدهم. در مورد مقصد بعدی مربیگری من شایعات زیادی مطرح است، ولی نسبت دادن حضورم در باشگاه‌های مهم حس زیبایی است و در مجموع داشتن گزینه‌هایی پیش‌رو بهتر از نداشتن هیچ گزینه‌ای است.

سیدروف که در دوران حرفه‌ای خود با مربیان بزرگی همچون گاس هیدینک، فابیو کاپلو، لوئیز فن‌خال، اسون گوران اریسکون، مارچلو لیپی و کارلو آنچلوتی کار کرده و عناوین قهرمانی گوناگونی را کسب کرده است، اظهار داشت: خوش‌شانس بودم که در دوران بازیگری‌ام با مربیان بزرگی در کشورهای مختلف کار کرده‌ام و از فوتبال هلند، اسپانیا، ایتالیا و برزیل چیزهایی یاد گرفتم.

وی افزود: می‌خواهم از ترکیب چیزهایی که از مربیانم آموخته‌ام در تیمم استفاده کنم. دوست دارم تیمم مالکیت و سازماندهی مدارس فوتبال هلند و ذهنیت هجومی اسپانیا را داشته باشد. ایتالیایی‌ها هم می‌دانند که چطور در دفاع سازماندهی خوبی داشته باشند و برای نتیجه بازی کنند. در کنار اینها هم می‌خواهم به بازیکنان برای بروز دادن استعدادشان آزادی بدهم، چیزی که در فوتبال برزیل می‌بینیم. وقتی مربی میلان بودم در چند بازی این کار را کردم و حالا دوست دارم رویکرد فوتبال هجومی خودم را با خط دفاعی مستحکم در تیم بعدی‌ام ثبات ببخشم.

سیدروف ۳۹ ساله در ادامه عنوان کرد: مهمترین چیز برای من اعتبار بخشیدن به بازیکنان و سعی در پیشرفت آنها به منظور پیشرفت تیم است. هر بازیکنی قابلیت رشد و پیشرفت را دارد و محدودیتی وجود ندارد. حتی من وقتی که ۳۸ ساله بودم، در برخی جنبه‌ها پیشرفت‌هایی داشتم. به همین خاطر همیشه به بازیکنانم کمک خواهم کرد تا بهترین عملکردشان را ارائه بدهند.

هافبک پیشین آژاکس که اولین بازی رسمی‌اش را برای این تیم در سال ۱۹۹۲ و زیرنظر لوئیز فن‌خال انجام داد و با یکدیگر در سال ۱۹۹۵ فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند، در حمایت از سرمربی پیشین خود که این روزها انتقاداتی به وی وارد است، گفت: نمی‌دانم که چه کسی از فن‌خال انتقاد می‌کند، ولی اطمینان دارم که تیم او مورد انتقاد نیست، چون در حال حاضر در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر جای دارد. فکر نمی‌کنم لوئیز خیلی با زمانی که من زیرنظرش در آژاکس بازی می‌کردم، تغییر کرده باشد.

وی تأکید کرد: او همیشه با تیم‌های تحت‌هدایتش نتیجه لازم را گرفته است و همواره عناوین قهرمانی کسب کرده است. شما می‌توانید فن‌خال و تیمش را دوست داشته باشید و یا از او و تیمش منتفر باشید، ولی فوتبال تنها یک راه برای نتیجه گرفتن ندارد. به اعتقاد من هر مربی اگر به دنبال رسیدن به نتایج دلخواهش است، این حق را دارد که با فلسفه کاری خود کار کند. امیدوارم منچستریونایتد به همین روش بازی خود ادامه بدهد، چون در آستانه رسیدن به صدر جدول هستند.

کلارنس سیدورف همچنین در حمایت از سرمربی پیشین اینتر که حالا چلسیِ تحت‌هداتیش وضعیت خوبی ندارد و در رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر به سر می‌برد، اظهار داشت: من تنها می‌توانم ناامیدی را در چلسی و به خصوص از جانب مورینیو تصور کنم. همین تیم بود که سال گذشته قهرمان لیگ برتر شد. اگر من هم در تیم موفقی بازی کنم که اینچنین دچار اُفت شود، کسی برای مدتی نمی‌تواند دلیلی برای این اُفت پیدا کند. در مورد چلسی هم این مورد صدق می‌کند، ولی برای خروج از این بحران همه باید در این باشگاه با هم متحد شوند. فوق‌العاده است که ژوزه مورینیو هنوز روی نیمکت چلسی است و مهمترین چیز این است که بازیکنان همچنان به فلسفه کاری او که آنها را سال گذشته و در فصول اخیر به قهرمانی سوق داد، باور داشته باشند.

هافبک پیشین تیم ملی هلند که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ در رئال مادرید عضویت داشت و با این تیم به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ فاتح لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش در حمایت از سرمربی کنونی کهکشانی‌ها گفت: همانند فن‌خال و مورینیو، رافائل بنیتس هم عناوین قهرمانی مهمی را به عنوان مربی کسب کرده است و هدایت رئال مادرید احتمالاً سخت‌ترین کاری بوده که او تا کنون داشته است.

وی در تکمیل صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: انتظارات از رئال مادرید بالاست و این تنها در نتایج خلاصه نمی‌شود، بلکه از آنها انتظار ارائه فوتبالی زیبا و زدن گل‌های زیاد می‌رود. مربیگری در رئال مادرید کار دشواری است، ولی به نظرم باید به بنیتس زمان بدهند، چون او تازه کارش را در این تیم شروع کرده و اتفاقاً بد هم کار نکرده است. شکست خانگی رئال برابر بارسلونا البته برای هواداران این تیم سخت بود، ولی دیدید که رئالی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا با برتری مقابل شاختار دوباره به خود آمدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.