سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: اگر قرار است در مسابقات مهمی مانند جام جهانی حضور داشته باشیم، باید برنامه‌ریزی خوبی داشته و از باختن نترسیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فروزان سلیمانی درباره برگزاری ششمین دوره از رقابت‌های جام جهانی کوچک فوتسال بانوان اظهار داشت: برای کسب تجربه بین‌المللی به این رقابت‌ها آمدیم و بسیاری از نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کردیم.

وی ضمن ارزیابی بازی‌های تیم ملی فوتسال بانوان مقابل پرتغال، برزیل، کاستاریکا و ژاپن گفت: من به دلیل بازی خوب بازیکنانم در دیدار مقابل پرتغال به آنها تبریک می‌گویم. بازی را خیلی خوب شروع کردیم و در دقیقه ۲ به گل رسیدیم، اما هرچه از زمان مسابقه می‌گذشت، متأسفانه بازیکنان ما خسته‌تر می‌شدند. تیم ایران برای اینکه بتواند در این مسابقات حضور یابد، ۸۵ ساعت در راه بود و سپس به مصاف تیم دوم جهان رفت. در این بازی ملی‌پوشان تمام تلاش خود را به کار گرفتند، اما نتوانستند نتیجه را حفظ کنند و بازی را واگذار کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان با اشاره به دیدار مقابل برزیل افزود: تیم ملی فوتسال ایران در حالی به مصاف قهرمان جهان رفت که بازی مقابل تیم این تیم کار بسیار سختی بود. زمانی که بازیکنان تیم به لحاظ روحی و جسمی (سفر طولانی) بسیار خسته بودند، باید منتظر هرگونه نتیجه‌ای بود. به هر حال این بازی‌ها به ما درس زیادی داد تا بیشتر کار کنیم و در آینده موفق‌تر شویم. همانطور که قبلاً اعلام کرده بودم، قهرمان آسیا شدن نباید ما را مشغول خودش کند. باید بازیکنان جدیدی به تیم اضافه کنیم تا در دو سال آینده با حضور در بازی‌های آسیایی از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه «دیدار مقابل کاستاریکا برای ما ساده نبود»، خاطرنشان کرد: بازی سختی را انجام داده‌ایم و به طور کلی باید بگویم تیم‌های آمریکایی به لحاظ جسمانی بسیار قدرتمند هستند و دوندگی بالایی دارند. باید مدبرانه بازی را کنترل می‌کردیم و حداقل یک تساوی می‌گرفتیم. اگر بازی مقابل کاستاریکا با نتیجه تساوی به پایان می‌رسید، برای کسب مقام پنجمی به مصاف حریفان می‌رفتیم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. در دقیقه آخر و زمانی که بازی رو به اتمام بود، کاستاریکا گل برتری را به ثمر رساند و ما زمانی برای زدن گل دیگر نداشتیم، البته مسئولیت باخت تیم را به عهده می‌گیرم. ضمن اینکه ما برای بهتر شدن به این مسابقات آمده بودیم و به هدف خود رسیدیم.

وی درباره پیروزی ایران مقابل ژاپن در دیدار پایانی گفت: قرار گرفتن مقابل تیم ژاپن کار چندان راحتی نبود. بازی سختی را برگزار کردیم. این مسابقه حساسیت خاص خود را داشت، چرا که ژاپن برای انتقام شکست خود از ایران به میدان آمده بود. بازی با ژاپن از جنس آسیایی بود. شور، شوق و حساسیتی که در این دیدار خاص بود باعث شد تا شاهد بازی جذاب و پایاپایی باشیم. برخلاف بازی‌های قبل، ملی‌پوشان سرحال‌تر بوده و آماده بازی با این تیم بودند. در بازی با ژاپن با دفاع خوب و در نهایت حملات پی‌در پی و دوندگی بالای بازیکنان، این تیم را شکست دادیم تا همچنان صدرنشینی آسیا را به خود اختصاص دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان اظهار داشت: بازی با تیم برزیل و حتی تیم‌های قدرتمند در جهان به ما یادآور یک نکته بود که برای بهتر شدن باید خیلی کار کنیم. اگر می‌خواهیم در مسابقات مهمی مانند جام جهانی حاضر شویم، باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. اگر قرار است از این پس به تورنمنت‌های جهانی برویم، باید از فردا شروع کنیم. حتی چند روز دیگر هم دیر خواهد بود.

سلیمانی افزود: ما اندوخته خوبی از این مسابقات کسب کردیم و برای بهتر شدن باید به مصاف تیم‌های قوی برویم. با تجربه‌ای که در این بازی‌ها کسب کرده‌ایم، فکر می‌کنم در آینده با حمایت دولت، وزارت ورزش‌وجوانان، مسئولان فدراسیون و در نهایت پشتکار بانوان فوتسالیست، به جایگاه‌های خوبی خواهیم رسید. نباید از باختن در مسابقات بزرگ بترسیم و برای پیروزی باید از شکست‌های‌مان درس بگیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.