مرد شماره ۲ باشگاه بایرن مونیخ خواهان حمایت بیشتر از قیصر فوتبال آلمان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته کارل هاینس رومینیگه، در اجلاس سالیانه اعضای باشگاه بایرن مقابل ۲۵۹۰ عضو در مورد مسائل مربوط به باشگاهش صحبت کرد.

وی ابتدا خواهان حمایت از فرانتس بکن‌باوئر، قیصر فوتبال آلمان و چهره اسطوره‌ای بایرنی‌ها در ارتباط با موضوعات جنجالی مربوط به میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ شد.

بعد از آنکه چندین هفته اخبار جنجالی در ارتباط با «خرید میزبانی» توسط ژرمن‌ها و گروهی که در آن بکن باوئر مسئولیتش را داشت، در رسانه‌ها پیچید، رومینیگه به عنوان معاون بایرن اظهار داشت: فکر نمی‌کنم آنچه را که در رسانه‌‌ها مطرح شد، اخلاقی و صحیح بوده است. فرانتس کاپیتان من، مربی من و رئیس باشگاه من بوده است. او در همه این حوزه‌ها، فوق‌العاده عالی و باشکوه برای بایرن قدم برداشته است. آنچه که خوشم نیامد، مرتبط با قضیه فدراسیون است. این که تلاش شد از فرانتس یک چهره خاطی درست کنند. باید در فدراسیون تلاش می‌شد که با فرانتس، اخلاق‌مدارتر، با احترام‌تر و حساس‌تر برخورد شود. دوست دارم به یاد فدراسیون بیاورم که بکن‌باوئر زمانی کل روح و جسم کل فدراسیون بوده و این موضوع چندین دهه وجود داشته است.

*هوینس و حضور در بخش آکادمی

مرد شماره باواریایی‌ها همچنین در مورد فعالیت اولی هوینس، رئیس پیشین باشگاه بایرن که به خاطر عدم پرداخت بخشی از مالیاتش،مدتی در حبس بود و اکنون امور مربوط به  آکادمی و رده‌های سنی بایرن را برعهده گرفته، نیز صحبت کرد و به اعضا گزارش داد.

وی عنوان کرد: هر کس که اولی را می‌شناسد، خوب می‌داند با چه انرژی زیاد، چه نگرش حرفه‌ای و احساسی به سرکار می‌رود. اما همین جا یک نکته را کاملا باید گوشزد کرد که او روح تازه‌ای به کالبد بخش تیم‌های پایه‌ دمیده است. وضعیت ما در این رده خیلی بهتر شده و از این بابت خیلی خوشحالم.

*علت رفتن شواینی

به باور بسیاری باستیان شواین‌ اشتایگر، هافبک برجسته فوتبال آلمان، یکی از نماد‌های بایرن بوده و نباید تابستان به منچستریونایتد ملحق می‌شد.

رومینیگه در این مورد هم صحبت کرد. او عنوان کرد: باستیان ۱۷ سال بازیکن بایرن بود. در واقع «آقای» بایرن است. به عنوان دوستی بزرگ رفت. مطمئن باشید همین جا در مونیخ بازی خداحافظی‌اش را برگزار خواهد  کرد. همیشه هم با بایرن در ارتباط بوده است.قدر مسلم او در انگلیس چیزی بهتر را نیافته است. ما همه لویی فان‌خال را می‌شناسیم، همینطور به فضای منچستر نیز واقف هستیم. دوست ندارم اصلا در مورد بحث تغذیه حرفی بزنم. اما به هرحال حضور آنجا برای او تجربه‌‌ای است که کمک می‌کند در زندگی پیش برود.

*بهترین دوران بایرن

رومینیگه همچنین در مورد بحث تقسیم حق پخش تلویزیونی از اتحادیه فوتبال کشورش درخواست کرد به دنبال دریافت مبالغ زیاد برای رونق هرچه بیشتر باشد.

وی عنوان کرد: در کنار حرکت برای دریافت حق پخش تلویزیونی بیشتر ، همبستگی مالی با بوندس‌لیگا کماکان باید حفظ شود. البته اتحادیه باید تلاش کند تیم‌های درجه یک آلمانی هرچه بیشتر و بهتر بتوانند از نظر مالی در سطح اروپا با بزرگان دیگر رقابت کنند.

وی همچنین در مورد وضعیت ورزشی باشگاه نیز به اختصار گفت: احتمالا ما هم اکنون بهترین دوران تاریخ بایرن را سپری می‌کنیم. هیچگاه کیفیت کادر تیم به این خوبی نبوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.