بارسلونا پس نزول با وجود مشکلات زیاد دوباره به روزهای اوج بازگشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ال پاییس، از پیش فصل تا کمتر از یک ماه پیش، بارسلونا از خط دفاعی لرزانش رنج می‌برد. حریف را در زمینش تحت فشار قرار می‌داد، اما فاصله بازیکنان از هم زیاد بود و بازینان تیم حریف به راحتی وارد زمین آن‌ها می‌شدند. اشتباه‌های تر اشتگن، دروازه‌بان بارسلونا ادامه داشت، دفاع منظم نبود و هافبک‌ها در حمله و دفاع هماهنگی نداشتند. این همهمه در تیمی وجود داشت که به تازگی فصل پیش را با کسب سه جام پشت سر گذاشته بود. در این شرایط رافینیا آسیب دید و کل فصل را از دست داد. بارسلونا به دلیل محرومیت فیفا نتوانست از بازیکنانی که در تابستان به این تیم پیوستند، استفاده کند.

آبی اناری‌ها در ادامه در پرس، یکپارچه کردن خط دفاعی، پاس‌های صحیح و عبور از لایه‌های دفاعی حریف بهتر شدند. مالکیت توپ در اختیار تیم قرار گرفت و با حمله‌های عرضی همراه شد. این تغییرات موجب شد در هفته گذشته بارسا رقیب دیرینه خود رئال مادرید را با چهار گل و رم را با ۶ گل پشت سر بگذارد.

فشار روی دفاع

کل سپتامبر و نیمی از اکتبر بارسا هشت بازی کرد و ۱۳ بار دروازه‌اش باز شد. پس از پیروزی پنج بر دو آبی اناری‌ها برابر رایووایکانو، لوییس انریکه سرمربی تیم گفت: اشتباه‌های دفاعی را برطرف خواهیم کرد. در هشت بازی بارسا تنها دو گل دریافت کرد و در ۶ بازی اخیر دروازه‌اش را بسته نگه داشت. لوییس سوارس در پرس به نیمار و بقیه بازیکنان کمک کرد و این کار مالکیت توپ را بالا برد و پرس از زمین حریف شروع شد. این عمل تیم حریف را تحت فشار قرار می‌دهد و احتمال لغزش حریف زیاد می‌شود و راحت‌تر می‌توان به دروازه حریف دست یافت.

جان گرفتن خط دفاعی

دنی آلوس همچون فصل‌های پیش، این فصل را نیز ضعیف شروع کرد. خوب نمی‌دوید و از بازیکن حریف جا می‌ماند. این حفره‌ای غیرقابل چشم‌پوشی بود. یوردی آلبا شرایطی مشابه داشت. مدافع اسپانیایی در سمت چپ خط دفاعی ضعیف کار می‌کرد. جرارد پیکه نیز علاوه بر این که اشتباه‌های زیادی داشت، در رفع آن کند عمل می‌کرد. اکنون همه چیز عوض شده است. آلوس درنشست خبری هفته گذشته از خود دفاع کرد و گفت: مردم بازی‌های من در گذشته را فراموش کرده‌اند.

مدافع برزیلی در بازی‌های اخیرنمایش خوبی از خود ارائه داده است و برابر رم اولین پاس گلش در این فصل را داد. آلبا خود را پیدا کرده است و پیکه، دفاع را به خوبی هدایت می‌کند و از لحاظ فیزیکی نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برد. او در دقایق آخر ال‌کلاسیکو در آستانه بازکردن دروازه رئال مادرید برای پنجمین بار بود.

براوو بدون اشتباه

در نوکمپ شجاعت تراشتگن ستوده شد. دروازه‌بان آلمانی در بازی با پا و توپ گیری عملکرد خوبی داشت. در شروع فصل با چند اشتباه فاحش که منجر به باز شدن دروازه بارسا شد، موقعیتش در قرار گرفتن در ترکیب اصلی در لالیگا را از دست داد. کلودیو براوو برای تصاحب این پست با دروازه‌بان آلمانی رقابت داشت. براوو تنها در یک بازی رسمی درون دروازه بارسا قرار گرفت، اما پس از اشتباه‌های رقیبش، درون دروازه جای گرفت و نمایش درخشانی از خود به جا گذاشت. تراشتگن معمولا در بازی‌های حذفی بازی می‌کند. او برابر رم یک پنالتی را مهار کرد.

قدرت در میانه میدان

با حضور سرخیو بوسکتس در میانه میدان، تیم می‌تواند هرطور که می‌خواهد بازی کند. شماره پنج بارسلونا در حفظ توپ بین دیگر بازیکنان این تیم بی نظیر است. در ارسال توپ و پاس صحیح نیز برتری دارد. برابر رم دو پاس به لیونل مسی داد که تیر دروازه مانع از ورود توپ به دروازه شد. انریکه درباره بوسکتس گفت: او باهوش‌ترین بازیکن دوران مربی گری‌ام است. از طرفی آندرس اینیستا ظاهر می‌شود و با جا خالی دادن تعادل را بر هم می‌زند و از عقب فضا را باز می‌کند، با حرکتی مشابه ایوان راکیتیچ به زمین حریف می‌رسد و به تیم بازی دفاعی را پیشنهاد می‌کند تا مسی اجازه پیدا کند به جلو برود و با دنی آلوسی که از گوشه فرار کرده است بازی کند. این سه هافبک علاوه بر اداره میانه میدان، در حمله‌ها نیز شرکت می کنند و با بازی خاویر ماسکرانو در این پست، تیم قوی‌تر می شود و توان دفاعی بالا می‌رود.

سه مهاجم زهردار

در نبود مسی که به دلیل آسیب دیدگی دو ماه دور از میدان بود، نیمار و لوییس سوارس گلزنی کردند. بازیکن اروگوئه‌ای در ۶ بازی پیاپی گل زده است و رکورد خود را در ۲۱ بازی به ۱۹ گل رسانده است. از طرفی مهاجم برزیلی، خط دفاعی حریفان را از گل بی نصیب نمی‌گذارد. نیمار در ۱۲ بازی، ۱۴ گل به ثمر رسانده است. حتی با بازگشت مسی به گلزنی‌اش ادامه می‌دهد و برابر رئال یک و رم دو بار گل زد.

یکدلی

شاید مهمترین دلیل موفقیت تیم بارسلونا وجود اتحاد در تیم است. آبی اناری‌ها یکدل هستند. در تمام لحظه‌ها از همدیگر حمایت می‌کنند و تیم برایشان اهمیت دارد و نه عناوین انفرادی. کمک به هم‌تیمی برای بهتر شدن وضعیتش یا کسب افتخار از ویژگی‌های تیم کاتالانی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.