هفته سیزدهم لیگ برتر با برگزاری سه دیدار در شهرهای مختلف آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال پس از انجام مسابقات جام حذفی فردا با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود.

گسترش فولاد- سپاهان ساعت ۱۵

مهمترین دیدار این روز را شاگردان فراز کمالوند در مقابل زردپوشان اصفهانی برگزار می‌کنند. گسترش فولاد که هفته گذشته با یک گل مغلوب میزبانش استقلال خوزستان شده و در جایگاه هشتم جدول قرار دارد، می‌تواند با کسب سه امتیاز این بازی خانگی خودش را تا رتبه سوم جدول بالا بکشد. بدون شک سلاح ویژه کمالوند در این بازی سرمای تبریز است که کار را برای هر تیم مشکل می‌کند.

در سوی مقابل سپاهانی قرار دارد که سه‌شنبه هفته گذشته در داربی اصفهان و در ضربات پنالتی مقابل ذوب‌آهن شکست خورد تا پس از چهار سال ناکامی مقابل این تیم را تجربه کند. با شکست هفته گذشته سپاهان از دور مسابقات جام حذفی کنار رفت تا تنها امیدش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات لیگ برتر باشد.

این بازی سومین تجربه استیماچ با سپاهان است و در صورت پیروزی، این تیم خودش را به استقلال خوزستان ۲۳ امتیازی می‌رساند.

سیاه‌جامگان- صبای قم ساعت ۱۴:۳۰

مشکی و سفیدپوشان خراسانی که نخستین حضور خود را در لیگ تجربه می‌کنند تا بدین جای فصل متزلزل عمل کرده‌اند و حضور سه مربی بر روی نیمکت این تیم از وضعیت آشفته آنها خبر می‌دهد. با این حال نقطه قوت سیاه‌جامگان حضور فرهاد کاظمی است که معمولا با تیم‌های قعرنشین عملکرد قابل قبولی داشته و پس از تعطیلی‌های لیگ برتر که کاظمی از آن ابراز رضایت کرده باید دید می‌تواند نخستین سه امتیازش را در سیاه‌جامگان مقابل صبای قم کسب کند. در صورت کسب هر سه امتیاز این بازی مشهدی‌ها ۱۱ امتیازی می‌شوند و موقتاً به رتبه سیزدهم صعود می‌کنند.

اما حریف سیاه‌جامگان شاگردان علی دایی هستند که کم گل می‌زنند و کم گل می‌خورند و همین موضوع باعث شده با ۱۹ امتیاز در رتبه ششم جدول حضور داشته باشند. شاگردان دایی هفته گذشته در مقابل یکی از هجومی‌ترین تیم‌های لیگ برتر گلی را دریافت نکردند تا در این بازی و در صورت پیروزی ۲۲ امتیازی شوند و کماکان فاصله با صدر جدول را حفظ کنند.

راه‌آهن- استقلال خوزستان ساعت ۱۵:۱۵

راه‌آهنی‌ها هم در این فصل عملکرد باثباتی نداشتند. در مقابل کسب نتایج خوب برابر تیم‌های صدرنشین، در مواجهه با تیم‌های قعرنشین عملکرد خوبی از خود نشان نداده‌اند. تیم تارتار که از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر است نشان داده اگر بازیکنانش کم‌تجربگی نکنند می‌توانند حریفانشان را با گل‌های زیادی شکست دهند. از چهره‌های ویژه راه‌آهن می‌توان از میلاد و مهرداد محمدی نام برد که سرعت خاصی را به تیمشان بخشیدند. لوکوموتیورانان در حال حاضر با ۱۰ امتیاز سیزدهم هستند و در بهترین حالت می‌توانند به رتبه دوازدهم صعود کنند.

بدون شک چهره ویژه و شگفتی‌ساز لیگ برتر، تیم عبدالله ویسی است. این تیم که تا دو سال پیش برای سقوط نکردن به لیگ دسته یک می‌جنگید این روزها سایه به سایه دیگر تیم آبی‌پوش لیگ حرکت می‌کند و توانسته‌اند از اعتبار فوتبال خوزستان دفاع کنند. تیم استقلال خوزستان تا بدین جای فصل بهترین خط دفاع لیگ برتر را در اختیار دارد و به نظر می‌رسد در این بازی هم گل زدن به این تیم مشکل باشد.

سایر بازی‌های لیگ برتر روز دوشنبه برگزار می‌شود که برنامه آن به این شرح است:

نفت تهران – پرسپولیس- ورزشگاه تختی ساعت ۱۵

ملوان بندر انزلی‌ - تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه تختی ساعت ۱۵:۱۵

ذوب آهن – پدیده خراسان- ورزشگاه فولاد شهر ساعت ۱۵:۱۵

استقلال اهواز – فولاد خوزستان- ورزشگاه غدیر ساعت ۱۵:۳۰

استقلال تهران – سایپا- ورزشگاه آزادی ساعت ۱۷:۳۰

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.