کاپیتان تیم فوتبال سایپا گفت: استقلال صدرنشین لیگ برتر است،اما شکست دادن این تیم برای ما دور از ذهن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم صادقی ۱۶ فصل است که در تیم سایپا حضور دارد و یکی از بازیکنان بی‌حاشیه و بااخلاق فوتبال ایران محسوب می‌شود. با صادقی در آستانه بازی با استقلال و ثبت رکورد ۴۰۰ مسابقه در لیگ برتر گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم:

فارس: بازی با استقلال را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

استقلال صدرنشین است و تیم بسیار خوبی است در جام حذفی هم تیم نفت را شکست داده و با روحیه بالا به مصاف ما می‌آید. سایپا هم در رده پنجم جدول قرار دارد که البته نسبت به دو تیم بالاتر از خودمان فقط تفاضل گلمان کمتر است ما تلاش می‌کنیم در بازی با استقلال خوب بازی کنیم. برای تیمی مثل سایپا که در صدر فقط ۴ بازی‌اش پخش مستقیم می‌شود این بازی بسیار اهمیت دارد و بازیکنان ما سعی می‌کنند توانایی‌های خود را در این مسابقه به نمایش بگذارند. امیدوارم که سه امتیاز بازی را بگیریم.

فارس: استقلال صدرنشین است فکر می‌کنید این تیم نقطه‌ ضعفی هم داشته باشد؟

همه تیم‌ها نقطه ضعف و قوت دارند ما سعی کرده‌ایم بر روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کنیم استقلال تیم بزرگی است اما شکست دادن این تیم برای ما دور از ذهن نیست.

فارس: داوری‌ها در لیگ برتر در این فصل حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی داشته است نظر شما در این مورد چیست؟

من در طول دوران بازیگری‌ام در مورد داوری حرف نزدم و فقط امیدوارم که فضا برای داوران آرام‌تر شود تا آنها نیز بهتر بتوانند کارشان را انجام بدهند.

فارس: سایپا در این فصل پرنوسان بود و در برخی هفته‌ها بد نتیجه گرفت اما ظاهراً آرامش به تیم شما بازگشته است.

بله ما در این فصل در چند هفته بسیار خوب نتیجه گرفتیم اما در هفته‌هایی که می‌توانستیم به صدر جدول برسیم مقابل تراکتورسازی و ذوب آهن باختیم الان دو، سه هفته است که خوب بازی می‌کنیم و نتیجه می‌گیریم و تلاشمان این است که سهمیه آسیایی کسب کنیم و یکی از سه تیم بالای جدول باشیم.

فارس: مربیان تیم ملی پنج‌شنبه در تمرین سایپا حاضر شدند با مربیان تیم ملی شما صحبت کردید؟

مربیان تیم ملی در دو سال گذشته برای اولین بار بود که در تمرین سایپا حاضر می‌شود در زمان مربی‌گری تقوی و فیرات مربیان تیم ملی بیشتر به تمرینات سایپا می‌آمدند معمولاً در این دیدارها بازیکنان با مربیان تیم ملی صحبتی نمی‌کنند البته من به رسم ادب و اینکه کاپیتان تیم بودم به مربیان تیم ملی خوش‌آمد گفتم و جواب نکونام هم که سالها در تیم ملی بوده است با مربیان تیم ملی خوش و بشی کرد. تیم ما به جز مهدی ترابی بازیکنان دیگری هم دارد که می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند تغییر نسلی که در تیم ملی ایجاد شده بازیکنان جوان را بیشتر امیدوار کرده است. امیدوارم تیم ملی با همین روند موفق شود تا به جام جهانی صعود کند.

فارس: شما ۱۶ فصل است که در سایپا حضور دارید و رابطه خوبی با بازیکنان جوان داشته‌اید و بازیکنان جوان همگی از شما و راهنمایی‌هایی که به آنها می‌کنید تعریف کرده‌اند.

بله، در تیم سایپا بازیکنان زیادی مطرح شده‌اند برای نمونه کریم انصاری‌فرد که از ۱۷ سالگی به سایپا آمد امین منوچهری که ۱۹ سال داشت میلاد غریبی و وحید شیخ ویسی و سجاد شهباززاده و ... از جمله جوانانی بودند که در تیم ما مطرح شدند. امسال هم به جز مهدی ترابی که ملی‌پوش است بازیکنان خوب زیادی داریم ماهان رحمانی، علی قلی‌زاده، باقر نیاری، محمد سلطانی و ... همگی بازیکنان آینده‌داری هستند. من سعی می‌کنم به جز مسائل فنی مسائل دیگر هم به آنها گوشزد کنم مسائل فنی و ضربه زدن به توپ و دویدن ۳۰ درصد از شخصیت یک فوتبالیست است. ۶۰ درصد دیگر آن مربوط به شخصیت فوتبالی است، رفتاری که با مربی، باشگاه و رسانه‌ها دارد می‌تواند در آینده یک فوتبالیست تأثیرگذار باشد. من در مورد این مسائل با جوانان صحبت می‌کنم. مهدی ترابی هم در زمان تقوی به تیم سایپا آمد، در زمان فیرات و تقوی کمتر بازی کرد اما مجید جلالی به او بیشتر میدان داد امیدوارم ترابی هم مثل جوانان دیگر موفق شود.

فارس: شما در بازی با استقلال بازی سی و نود و نهم خود را برای سایپا انجام می‌دهید فکر می‌کنید در بازی با استقلال به میدان بروید و نظرات در مورد این رکورد بی‌نظیر چیست؟

ترکیب مقابل استقلال را لو نمی‌دهم اما اگر مقابل استقلال تهران و استقلال اهواز بازی کنم به رکورد ۴۰۰ بازی در لیگ برتر برای یک باشگاه می‌رسم چه رکورد بی‌نظیری است. مهدی رحمتی و مهدی رجب‌زاده هم بیش از ۳۰۰ بازی در لیگ برتر دارند اما آنها برای چند باشگاه این تعداد بازی را انجام دادند و من ۴۰۰ مسابقه را برای یک باشگاه که آن هم سایپا بوده انجام داده‌ام. شاید اگر بازی‌هایم در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم محاسبه شود تا پایان این فصل به تعداد ۵۰۰ مسابقه برسم.

فارس: راز موفقیت و این ثبات شما در فوتبال چیست؟

من خوب تمرین می‌کنم و پا به پای جوانان می‌دوم هیچ وقت احساس نکردم که از نظر بدنی از آنها کم آورده‌ام بازیکنان جوان هم باید بدانند که فقط نباید به تمرینات تیم متکی باشند آنها باید تمرینات اضافه‌تر داشته باشند تا بتوانند همواره وضعیت بدنی خود را حفظ کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.