اولین گروه از داوطلبان برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو اولین گروه از داوطلبان کمک به برگزاری این مسابقات را که شامل ۵۰ هزار نفر می‌شود، مشخص کرد.

قرار است برای داوطلبانی که موفق به قبولی شده‌اند، از طریق ایمیل دعوت نامه ارسال شود و جزئیات مربوط به نقش آنها و مکانی که قرار است در آن فعالیت کنند، در آن ایمیل مشخص شده است. کسانی که این ایمیل را دریافت و شرایط را قبول کنند، به طور رسمی یکی از داوطلب‌های حاضر در ریو خواهند بود.

از بین ۵۰ هزار نفر که تایید شده‌اند، ۸۲ درصد برزیلی و ۱۸ درصد از سایر کشورها از جمله آمریکا، بریتانیا، روسیه و چین هستند. از میان داوطلبان برزیلی نیز بیش از نیمی از آنها از ایالت ریودوژانیرو، ۲۱ درصد از سائوپائولو و ۶ درصد از میناس گرایس هستند. ۵۵ درصد از داوطلبان را زن و ۴۵ درصد مرد تشکیل می‌دهند. ۴۰ درصد این افراد زیر ۲۵ سال و ۴۰ درصد نیز ۲۵ تا ۴۵ سال سن دارند.

لوسی دِباروس یکی از داوطلبانی که در آزمون رشته بوچیا شرکت کرده، در این باره گفت: ما وقت و توجه خود را در اختیار می‌گذاریم و می‌خواهیم بیش از آن را به دست بیاوریم، یعنی یک تجربه واقعاً باارزش، البته تعداد داوطلبان برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به این ۵۰ هزار نفر محدود نمی‌شود و قرار است باز هم تعداد دیگری برای کمک به برگزاری بهتر این مسابقات معرفی شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.