هافبک فرانسوی تیم فوتبال لیون در اولین مصاحبه‌اش بعد از افشای ماجرای اخاذی از وی اعتراف کرد هموطنش ظلم بزرگی در حق او انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متئو والبوئنا سرانجام قفل سکوتش درباره ماجرای اخاذی از وی برای انتشار یک فیلم خصوصی را شکست و در مصاحبه‌ای که با نشریه لوموند فرانسه انجام داد، اعتراف کرد که مهاجم رئال‌مادرید ظلم بزرگی در حق او انجام داده است.

گفته می‌شود در ماجرای اخاذی از متئو والبوئنا و تهدید شدن وی به انتشار یک فیلم خصوصی‌اش، کریم بنزما نقش واسطه‌ای را داشته که به هافبک لیون توصیه کرده برای حفظ آبرویش سرکیسه را شل کند و مبلغی که فرد باج گیرنده  با نام کریم زناتی – کسی که رفیق دوران کودکی مهاجم رئال مادرید است- خواسته را به او بپردازد.

والبوئنا در این خصوص گفت: از کار غیرقابل دفاع نمی‌شود دفاع کرد. من این کار  را در حق بدترین دشمنم هم انجام نمی‌دادم.

والبوئنا تأیید کرد که بنزما سعی داشته به عنوان واسطه ایفای نقش کند. او سپس محتوی مکالمه‌اش با بنزما که در تاریخ پنجم اکتبر صورت گرفت را فاش کرد.

والبوئنا اظهار داشت: درگفت‌و‌گوی اولم به کریم گفتم:"آیا خودت فیلم را دیده‌ای؟ سیسه هم سال ۲۰۰۸ شرایطی مشابه داشت." او هم گفت:"و چه شد، پول را داد؟" من گفتم: "بله او پول را پرداخت کرد." کریم جواب داد:"یعنی فیلمش پخش شد؟ به او گفتم که نه پخش نشد." کریم بیش از یک بار به من گفت که باج‌‌خواهان افرادی جانی هستند و گفت:"این فیلم مطمئناً سر و صدای زیادی به راه خواهد انداخت. من می‌دانم که انتشار این فیلم چه عواقبی خواهد داشت. اگر نمی‌خواهی آنها این فیلم را پخش کنند یکی از دوستانم را به تو معرفی می‌کنم که می‌توانی به او سر بزنی تا مشکلت را حل کند."

والبوئنا ادامه داد: من واقعاً ناراحتم. در پایان مکالمه‌مان، بنزما از من پرسید:"چه کار کنم؟ آیا شماره‌ات را به دوستم بدهم. می‌‌خواهی شماره آنها را به تو بدهم؟" من واقعاً از این اتفاق ناراحتم. حرف‌های بنزما غیرمحترمانه بودند. من به همه احترام می‌گذارم اما این داستان از من یک آدم احمق ساخته است. واقعاً ناراحتم و حالا می‌فهمم که رابطه‌ام با کریم بنزما آنقدر که او نشان می‌داد، خالصانه نیست.

طبق اعلام یکی از مسئولان رسیدگی به پرونده اخاذی از والبوئنا، بنزما اعتراف کرده است که با هم‌تیمی‌اش در تیم ملی فرانسه گفت‌و‌گوهایی درباره انتشار فیلم خصوصی داشته و با دوست دوران کودکی‌اش که قصد داشته از والبوئنا اخاذی کند، تماس داشته است، دوستی که سابقه سرقت مسلحانه هم دارد. باج‌خواهان والبوئنا را تهدید کرده بودند که اگر به آنها ۱۵۰ هزار یورو ندهد، فیلم خصوصی‌اش را سال آینده در آستانه رقابت های یورو ۲۰۱۶ پخش خواهند کرد.

در صورتی که جرم بنزما برای مشارکت در جرم باج‌خواهان و اخاذی از والبوئنا ثابت شود، ممکن است برای او مجازاتی همچون پنج سال حبس در نظر گرفته شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.