هافبک تیم فوتبال استقلال تأکید کرد که این تیم با تداوم روند فعلی قهرمان لیگ برتر و جام حذفی می‌شود.

روزبه چشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد بازی تیمش برابر نفت تهران در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، شرایط خودش، تیم امید و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: در مورد بازی نفت - استقلال صحبت کن.

قبل از بازی می‌دانستیم چه دیدار سختی در پیش داریم. تیم نفت به لحاظ فوتبالی، تیمی خوب است و از شرایط سخت دیدار با این تیم آگاهی داشتیم. کنترل بازی در ابتدا در اختیار استقلال بود و به گل هم رسیدیم، اما اخراج بازیکن ما توسط داور و گل ثانیه‌های آخر کار را برای‌مان سخت کرد، اما خدا را شکر در پنالتی‌ها موفق شدیم به مرحله بعد صعود کنیم. ما مستحق پیروزی و رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام حذفی بودیم.

* تسنیم: چرا پنالتی‌ات را بد زدی؟

زمین در قسمتی که پنالتی‌ها زده می‌شد، خراب بود. امید ابراهیمی پس از اینکه نتوانست پنالتی‌اش را به گل تبدیل کند به من گفت که باید توپ را خیلی زمینی بزنیم. توپ من هم تبدیل به گل نشد، ولی خوشبختانه با کمک مهدی رحمتی توانستیم جبران کنیم و پیروز شدیم.

* تسنیم: پنالتی‌ات آنقدر بد بود که ظاهراً از ورزشگاه خارج شد ...

بله، فکر کنم این اتفاق افتاد، چون توپ در حال رفتن به بیرون از ورزشگاه بود!

* تسنیم: پس از اینکه مهدی رحمتی توپ بعدی را گرفت، به سمت او دویدی. چه صحبتی با او انجام دادی؟

با توجه به اینکه پنجمین پنالتی بود، پس از اینکه پنالتی‌ام را خراب کردم، نفتی‌ها با زدن آخرین پنالتی راهی نیمه نهایی می‌شدند. در آن شرایط فشار زیادی روی من بود و زمانی که رحمتی توپ حریف را گرفت از او تشکر کردم. در آن لحظه به تماشاگرانی فکر می‌کردم که منتظر پیروزی تیم‌شان بودند. در آن شرایط فشار زیادی را تحمل می‌کردم.

* تسنیم: قبول داری که خیلی زود در استقلال جا افتادی؟

هدفم در ابتدای فصل این بود که خیلی زود در استقلال جا بیفتم، ولی نمی‌دانستم اینقدر زود به هدف اولم می‌رسم. می‌دانستم چه مسئولیتی بر عهده من خواهد بود و در این راه سرمربی و بازیکنان بزرگ تیم خیلی کمکم کردند. با کمک خدا، هواداران استقلال و هم‌تیمی‌هایم تلاش کردم آن چیزی را که سرمربی برعهده من گذاشته است، درست انجام دهم.

* تسنیم: پس می‌پذیری که در سن ۲۲ سالگی ره صد ساله را یک شبه سپری کردی و بیشتر از سن و سالت رفتاری می‌کنی؟

فکر می‌کنم چنین اتفاقی افتاده و ره صد ساله را یک شبه طی کرده‌ام. خیلی‌ها این موضوع را به من می‌گویند که بیشتر از سنم رفتار می‌کنم. همیشه سعی کرده‌ام ساده باشم و به فوتبالم فکر کنم.

* تسنیم: الگوی فوتبالی‌ات چه کسی بود؟

من زیاد در بحث الگو داشتن و این چیزها نبودم، ولی هواداران به خاطر سبک بازی‌ام لقب «بوسکتس» را به من داده‌اند. خودم به شخصه الگوی خاصی ندارم.

* تسنیم: مگر لقبت پوگبا (بازیکن یوونتوس) نبود؟

زمانی که به استقلال آمدم، برخی‌ها به خاطر سبک بازی‌ام لقب پوگبا را به من دادند. به دلیل فیزیک بدنی و ریشم به من آردا توران (هافبک ترکیه‌ای بارسلونا) نیز می‌گفتند. من در تیم صبا هم ریش می‌گذاشتم و به خاطر لقب آردا توران ریشم را نگه داشتم.

* تسنیم: فکر می‌کنی چه زمانی لژیونر شوی؟

امسال تمرکزم روی استقلال است تا بتوانیم هر دو جام (لیگ برتر و جام حذفی) را کسب کنیم. من پیشنهاداتی دریافت کرده بودم که یکی از پیشنهادات از آلمان بود.

* تسنیم: محمد خاکپور و اعضای کادر فنی تیم امید حساب ویژه‌ای روی تو باز کرده‌اند. فکر می‌کنی کارلوس کی‌روش هم نگاه ویژه‌ای به تو داشته باشد؟

یکی دو بار به اردوی تیم ملی دعوت شدم، ولی کی‌روش نظرش روی بازیکنان دیگر است. در حال حاضر بازی‌های تیم امید مهمتر از بازی‌های تیم ملی است، چرا که یکی از مهمترین رخدادهای جهان یعنی المپیک در راه است. مردم دوست دارند پس از ۴۰ سال تیم امید راهی المپیک شود و از زمانی که محمد خاکپور آمده در تلاش هستیم این اتفاق رخ دهد.

* تسنیم: آیا استقلال شخصیت قهرمانی در لیگ برتر را دارد؟

در ابتدای فصل برخی‌ها عنوان کردند که استقلال بازیکنان جوانی را جذب کرده و نمی‌تواند نتایج خاصی بگیرد و نهایت سهمیه آسیا را کسب خواهد کرد، اما از روز اول که کار را آغاز کردیم دنبال قهرمانی بودیم و خدا را شکر اکنون صدرنشین جدول هستیم. هفته‌ها صدرنشینی به خیلی‌ها ثابت کرد که استقلال لیاقت قهرمانی دارد. مطمئن باشید که استقلال قهرمان لیگ و حذفی می‌شود. استقلال دو سال نتوانست نتایج مورد انتظار هواداران را کسب کند و به همین دلیل دنبال این هستم که پس از دو سال این تیم را به قهرمانی برسانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.