سرمربی سابق تیم فوتسال شهروند ساری گفت: در ابتدای فصل من مصر بودم که در تیم شهروند ساری نمانم اما نجاریان قول و قرارهایی داد که من را منصرف کرد.

سیدمهدی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص جدایی‌اش از تیم فوتسال شهروند ساری اظهار داشت: من یک فصل در تیم شهروند ساری حضور داشتم و قرار نبود که برای سال دوم با این تیم همکاری کنم اما پیش از شروع فصل نجاریان به من قول داد که شرایط متفاوت خواهد بود. در حالی که این اتفاق رخ نداد. من وضعیت مالی هواداران و شرایط تیم را می‌دانستم و به همین دلیل مصمم بودم که در ساری نمانم اما نجاریان اجازه نداد.

وی ادامه داد: هیچ کدام از خواسته‌هایی که من داشتم برآورده نشد. کادر فنی تنها جایی بود که من با آن مشکل نداشتم. افرادی که در باشگاه فعالیت می‌کنند شاید در ظاهر به یکسری از مسائل اعتقاد داشته باشند اما آنها را عملی نمی‌کنند. من تنها باید همه کار در تیم می‌کردم. با تمام این اوصاف قرارداد بازیکنان هم مشخص نبود و همین موضوع باعث مشکلاتی در تیم می‌شد.

سرمربی سابق تیم فوتسال میثاق تاکید کرد: بزرگترین اشتباه مدیریت شهروند سازی این بود که پیش از شروع فصل بازیکنان را ۲۰ درصد جریمه کرد. کجای دنیا قبل از اولین مسابقه بازیکنان را جریمه می‌کنند. ۲۰ درصد که از سال گذشته قرارداد بازیکنان را نداده بودند و ۲۰ درصد هم که اینگونه جریمه کردند. من با مسئولان خیلی کلنجار رفتم که این کار را نکنند. به آنها گفتم مطمئن باشید از این کار لطمه می‌خورید. برای اولین بار در ۴۰ سال کاری‌ام در ورزش با آدم‌هایی روبرو بودم که تنها یک هفته به ورزش روی آورده بودند.

ابطحی یادآور شد: اینکه کادر مدیریتی باشگاه قبل از بازی مصاحبه می‌کند و می‌گوید در صورت تساوی در بازی‌ آینده سرمربی تیم تغییر خواهد کرد، اشتباه دیگری بود که از سوی مدیریت باشگاه رقم خورد. وقتی مدیرعامل باشگاه اینگونه صحبت می‌کند خیال بازیکن راحت می‌شود و بازیکن با خود می‌گوید تیم چه ببازد و چه ببرد من مقصر نیستم. تمام این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که توقع مسئولان باشگاه بسیار بالاست در حالی که پتانسیل‌شان در تمامی مسائل پایین است.

وی ادامه داد: نجاریان سیاست سیاسی اقتصادی را در برگرفته البته این موضوع بد نیست اما باید کسی انجام دهد که بلد باشد. در اوایل فصل یکی از بازیکنان تیمم مصدوم بود و نمی‌توانست بازی کند. در آنوقت خیلی‌ها می‌گفتند ابطحی مخصوصا او را بازی نمی‌دهد. در این موقع است که باید سرپرست یا مسئولان باشگاه مصاحبه کنند و در مورد مسائل شفاف‌سازی کنند اما آنها آگاهانه سکوت کردند. من حاضرم ثابت کنم که مشکل باشگاه من نبودم. ما بازیکنان مصدوم زیادی داشتیم و در نیم‌فصل دوم با بدشانسی روبرو شدیم.

سرمربی سابق تیم فوتسال شهروند ساری افزود: من متوجه شدم که مسئولان تیم برنامه ساده‌ای می‌خواهند و نمی‌توانند با من کار کنند. من یک ساختار برای تیم در نظر گرفته بودم. پزشک تغذیه مدنظر داشتم. می‌دانید که ما در تغذیه ورزشکاران‌مان بسیار با مشکل روبرو هستیم. مواد نیروزا و دوپینگ در ورزشکاران وجود دارد. ورزشکاران ما از ویتامین‌هایی استفاده می‌کنند که موجب می‌شود در جریان مسابقه دچار سکته شوند. همان بلایی که سر هادی نوروزی آمد. به همین دلیل از بازیکنان تست گرفتم و مشکل دو بازیکن را حل کردم اما یکی از آنها امکان داشت که به سرنوشت نوروزی دچار شود.

ابطحی تاکید کرد: برخی مربیان ما برای اینکه بازیکن به میدان برود، به او آمپول می‌زنند در حالی که فکر نمی‌کنند او پس از بهبود مصدومیتش امکان دارد برای همیشه خانه‌نشین شود. من این کارها را نمی‌کردم و اعتقادی هم به آن نداشتم. در دیدار مقابل تاسیسات بازیکن حریف روی زمین افتاده بود که پس از آن بازیکنانم به بازی ادامه دادند اما من به وحید شمسایی گفتم اگر توپ به گل تبدیل می شد این فرصت را به تاسیساتی‌ها می‌دادند تا آنها هم گل بزنند. زیرا اخلاق برای من از همه چیز مهمتر است.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله‌ای که در تلویزیون از آن صحبت نمی‌شود این است که صاحب فکر به چه افرادی می‌گویند. اینکه اگر بازیکنی را بخریم یا داوری را تحت تاثیر قرار دهیم صاحب فکر نامیده نمی‌شود.اگر بیاییم جو را به گونه‌ای قرار دهیم که بالاتر از افراد دیگر قرار بگیریم صاحب فکر نیست. باید تعریف مشخصی از این موضوع داده شود.

سرمربی سابق شهروند ساری در مورد پیشنهادهایش گفت: من در نیم‌فصل یک پیشنهاد داشتم و همان موقع با نجاریان برای جدایی صحبت کردم اما او موافقت نکرد. این در حالی است که ۳ هفته پس از نیم‌فصل این تصمیم را گرفت. هم اکنون هم قصد ندارم در لیگ برتر مربیگری کنم. البته پیشنهادی دارم که با یک شروطی قرار شده به تیم لیگ برتری اضافه شوم. حالا قرار است آنها فکرهایشان را بکنند. اگر این اتفاق رخ ندهد از هفته آینده در یک تیم لیگ دسته اولی کار خود را آغاز می‌کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.